Έρευνα για προηγμένα συστήματα αυτομάτου ελέγχου σε αυτοκίνητα, αεροπλάνα και μη επανδρωμένα οχήματα (drones), παρουσίασε χθες στο Πολυτεχνείο Κρήτης, ο υποψήφιος διδάκτορας του Πανεπιστημίου Scuola Superiore Sant’ Anna που βρίσκεται στην Πίζα της Ιταλίας, Sikandar Khan.
Ο κ. Sikandar Khan βρίσκεται από το Φεβρουάριο του 2017 μέχρι σήμερα στο Εργαστήριο Ηλεκτρικών Κυκλωμάτων και Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΕΗΚΑΠΕ) της Σχολής ΗΜΜΥ του Πολυτεχνείου Κρήτης ως επισκέπτης. Την έρευνά του εποπτεύουν ο διευθυντής του Εργαστηρίου ΕΗΚΑΠΕ Καθηγητής Κώστας Καλαϊτζάκης και ο ερευνητής Δρ. Κυπριανός Παπαδημητρίου.
Όπως εξηγούν οι κ.κ. Καλαϊτζάκης και Παπαδημητρίου, «ενδεικτικά, τέτοια συστήματα χρησιμοποιούνται ευρέως σε αυτοκίνητα, σε μη επανδρωμένα ιπτάμενα οχήματα (drones), και σε βιομηχανικές εφαρμογές. Για παράδειγμα, στα αυτοκίνητα που ενσωματώνουν τεχνολογία Electronic Stability Control (ESC) ή αλλιώς Electronic Stability Program (ESP), σε επικίνδυνες καταστάσεις, π.χ. όταν ο δρόμος ολισθαίνει και το αυτοκίνητο κινδυνεύσει να ξεφύγει από την πορεία του, αυτή διορθώνεται μέσω του συστήματος αυτομάτου ελέγχου που περιλαμβάνει έναν κλειστό βρόγχο ανάδρασης (feedback control loop), χωρίς να χρειαστεί να παρέμβει ο οδηγός. Σε μια τέτοια περίπτωση, οι τροχοί πρέπει να ελεγχθούν γρήγορα, άρα το ESP χρειάζεται να έχει όσο το δυνατό μικρότερο χρόνο απόκρισης. Το “περιβάλλον” λοιπόν στο οποίο κινείται το αυτοκίνητο είναι δυναμικό, οι συνθήκες αλλάζουν διαρκώς, και για να διορθωθεί η πορεία του αυτοκινήτου χρειάζεται να εκτελούνται διαρκώς υπολογισμοί. Αυτό απαιτείται να γίνεται άμεσα, τα συστήματα δηλ. ν’ ανταποκρίνονται γρήγορα (αναφέρονται ως συστήματα “πραγματικού χρόνου”). Το σύστημα κλειστού βρόγχου ανάδρασης (feedback control loop) είναι υπεύθυνο για αυτόν ακριβώς το σκοπό, και εμείς προσπαθούμε να μειώσουμε το χρόνο απόκρισης του συστήματος.»
Ο ίδιος ο κ. Sikandar Khan ως προς το πως επέλεξε το Πολυτεχνείο Κρήτης μας είπε ότι επικοινώνησε αρχικά με τον Κυπριανό Παπαδημητρίου τον Οκτώβριο του 2015, αφού είχε μελετήσει το δημοσιευμένο σε επιστημονικά περιοδικά έργο του τελευταίου. Στη συνέχεια, μετά από συνεννόηση μεταξύ του Κυπριανού Παπαδημητρίου και του επιβλέποντα καθηγητή του Sikandar Khan, στο Scuola Superiore Sant’ Anna, κρίθηκε σκόπιμη η μετάβαση του στο Πολυτεχνείο Κρήτης με στόχο να προχωρήσει ταχύτερα τη διδακτορική του έρευνα. Ο υποψήφιος διδάκτορας έχει χρηματοδοτηθεί από το Πανεπιστήμιο του για το μεγαλύτερο διάστημα της παραμονής του στο Πολυτεχνείο Κρήτης (6 μήνες).
Σύμφωνα με τον κ. Παπαδημητρίου, την καινοτομία της έρευνας κατέδειξαν τα ευρήματα των πειραμάτων και η σύγκριση τους με δημοσιευμένες εργασίες σε διεθνή συνέδρια και περιοδικά. Το εργαστήριο ΕΗΚΑΠΕ του Πολυτεχνείου Κρήτης και το εργαστήριο στο Scuola Superiore Sant’ Anna συνεργάζονται τώρα για τη συγγραφή εργασίας που θα υποβληθεί για κρίση σε διεθνές επιστημονικό συνέδριο.
Γ. ΛΥΒ.
(Χανιώτικα νέα - 20/10/2017)
Link: http://www.haniotika-nea.gr/sistima-gia-ochimata-choris-odigous/
Ο κ. Sikandar Khan βρίσκεται από το Φεβρουάριο του 2017 μέχρι σήμερα στο Εργαστήριο Ηλεκτρικών Κυκλωμάτων και Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΕΗΚΑΠΕ) της Σχολής ΗΜΜΥ του Πολυτεχνείου Κρήτης ως επισκέπτης. Την έρευνά του εποπτεύουν ο διευθυντής του Εργαστηρίου ΕΗΚΑΠΕ Καθηγητής Κώστας Καλαϊτζάκης και ο ερευνητής Δρ. Κυπριανός Παπαδημητρίου.
Όπως εξηγούν οι κ.κ. Καλαϊτζάκης και Παπαδημητρίου, «ενδεικτικά, τέτοια συστήματα χρησιμοποιούνται ευρέως σε αυτοκίνητα, σε μη επανδρωμένα ιπτάμενα οχήματα (drones), και σε βιομηχανικές εφαρμογές. Για παράδειγμα, στα αυτοκίνητα που ενσωματώνουν τεχνολογία Electronic Stability Control (ESC) ή αλλιώς Electronic Stability Program (ESP), σε επικίνδυνες καταστάσεις, π.χ. όταν ο δρόμος ολισθαίνει και το αυτοκίνητο κινδυνεύσει να ξεφύγει από την πορεία του, αυτή διορθώνεται μέσω του συστήματος αυτομάτου ελέγχου που περιλαμβάνει έναν κλειστό βρόγχο ανάδρασης (feedback control loop), χωρίς να χρειαστεί να παρέμβει ο οδηγός. Σε μια τέτοια περίπτωση, οι τροχοί πρέπει να ελεγχθούν γρήγορα, άρα το ESP χρειάζεται να έχει όσο το δυνατό μικρότερο χρόνο απόκρισης. Το “περιβάλλον” λοιπόν στο οποίο κινείται το αυτοκίνητο είναι δυναμικό, οι συνθήκες αλλάζουν διαρκώς, και για να διορθωθεί η πορεία του αυτοκινήτου χρειάζεται να εκτελούνται διαρκώς υπολογισμοί. Αυτό απαιτείται να γίνεται άμεσα, τα συστήματα δηλ. ν’ ανταποκρίνονται γρήγορα (αναφέρονται ως συστήματα “πραγματικού χρόνου”). Το σύστημα κλειστού βρόγχου ανάδρασης (feedback control loop) είναι υπεύθυνο για αυτόν ακριβώς το σκοπό, και εμείς προσπαθούμε να μειώσουμε το χρόνο απόκρισης του συστήματος.»
Ο ίδιος ο κ. Sikandar Khan ως προς το πως επέλεξε το Πολυτεχνείο Κρήτης μας είπε ότι επικοινώνησε αρχικά με τον Κυπριανό Παπαδημητρίου τον Οκτώβριο του 2015, αφού είχε μελετήσει το δημοσιευμένο σε επιστημονικά περιοδικά έργο του τελευταίου. Στη συνέχεια, μετά από συνεννόηση μεταξύ του Κυπριανού Παπαδημητρίου και του επιβλέποντα καθηγητή του Sikandar Khan, στο Scuola Superiore Sant’ Anna, κρίθηκε σκόπιμη η μετάβαση του στο Πολυτεχνείο Κρήτης με στόχο να προχωρήσει ταχύτερα τη διδακτορική του έρευνα. Ο υποψήφιος διδάκτορας έχει χρηματοδοτηθεί από το Πανεπιστήμιο του για το μεγαλύτερο διάστημα της παραμονής του στο Πολυτεχνείο Κρήτης (6 μήνες).
Σύμφωνα με τον κ. Παπαδημητρίου, την καινοτομία της έρευνας κατέδειξαν τα ευρήματα των πειραμάτων και η σύγκριση τους με δημοσιευμένες εργασίες σε διεθνή συνέδρια και περιοδικά. Το εργαστήριο ΕΗΚΑΠΕ του Πολυτεχνείου Κρήτης και το εργαστήριο στο Scuola Superiore Sant’ Anna συνεργάζονται τώρα για τη συγγραφή εργασίας που θα υποβληθεί για κρίση σε διεθνές επιστημονικό συνέδριο.
Γ. ΛΥΒ.
(Χανιώτικα νέα - 20/10/2017)
Link: http://www.haniotika-nea.gr/sistima-gia-ochimata-choris-odigous/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου