Κλιμακώνονται οι αντιδράσεις για την
ιδιωτικοποίηση του Αεροδρομίου Χανίων. Χθες, ομόφωνο ήταν το «όχι» του
αντιπεριφερειάρχη Χανίων Απόστολου Βουλγαράκη και των δημάρχων του Νομού
που συμμετείχαν σε σύσκεψη στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν οι δήμαρχοι Χανίων, Μανώλης Σκουλάκης,
Πλατανιά, Γιάννης Μαλανδράκης, Αποκορώνου, Γρηγόρης Μαρκάκης, Κισσάμου,
Γιώργος Μυλωνάκης, Καντάνου - Σελίνου, Γιώργος Δερμιτζάκης, Σφακίων,
Παύλος Πολάκης, Γαύδου, Στρατής Λαμπάκης. Οπως αναφέρεται σε σχετική
ανακοίνωση της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων, κατά τη διάρκεια της
σύσκεψης συζητήθηκε το θέμα της επέκτασης του Αερολιμένα Χανίων «Ι.
Δασκαλογιάννης», όπου οι συμμετέχοντες εξέφρασαν ομόφωνα την ευαρέσκειά
τους για το μεγαλύτερο έργο του Ν. Χανίων.
Αντίθετα, εξέφρασαν την πλήρη αντίθεσή τους στην ιδιωτικοποίηση του αερολιμένα και συναποφάσισαν να καταθέσουν ψήφισμα στους αρμόδιους υπουργούς.
Το ψήφισμα
Στο ψήφισμα αναφέρεται:
«Ο κ. Βουλγαράκης και οι δήμαρχοι της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων εκφράζουν ομόφωνα την πλήρη αντίθεσή τους με την επικείμενη παραχώρηση σε Ιδιώτη - Επενδυτή, για εκμετάλλευση, του Αερολιμένα Χανίων "Δασκαλογιάννης", πύλη εισόδου για τη Δυτική Κρήτη, και ζητάμε την εξαίρεσή του από την προγραμματισμένη ιδιωτικοποίηση του υπ. Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας,Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων για τους παρακάτω λόγους: Υπό τον έλεγχο του Δημοσίου διακινεί περί τα 2 εκατομμύρια επιβάτες με καθαρά έσοδα πάνω από 10 εκατ. ετησίως με διαχρονική αυξητική τάση, χωρίς να επιβαρύνει τον δημόσιο προϋπολογισμό. Η έναρξη των εργασιών της επέκτασης του κτηρίου και η δημιουργία νέου Πύργου Ελέγχου -με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση (ΕΣΠΑ)- είναι ζήτημα ημερών.
»Οι θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών με μέριμνα ΥΠΑ - 115 Π.Μ. έχουν αυξηθεί από 8 σε 11 και έχει δρομολογηθεί από την ΥΠΑ η αύξηση 4 επιπλέον θέσεων.
»Εταιρεία χαμηλού κόστους επέλεξε τα Χανιά για τη λειτουργία της μοναδικής βάσης στην Ελλάδα, προσθέτοντας 500.000 επιβάτες (αφίξεις - αναχωρήσεις). Επίσης πολλές εταιρείες με ναυλωμένες πτήσεις (charter) έχουν επιλέξει τον Αερολιμένα Χανίων λόγω του χαμηλού του κόστους υπό δημόσιο έλεγχο.
»Το σύστημα cute (τσεκάρισμα σε οποιαδήποτε θέση), που θα μειώσει τις ουρές στα check in, είναι στο τελικό στάδιο υλοποίησης, αναβαθμίζοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
»Το αεροδρόμιο του Ηρακλείου παραμένει δημόσιο, και ορθά, με ισχυρή πιθανότητα να απορροφήσει πτήσεις από το ιδιωτικό και ακριβό πλέον αερ/μιο Χανίων, τις οποίες δεν θα μπορεί να εξυπηρετήσει δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα συνολικά στον τουρισμό της Κρήτης.
»Η χρήση του Αεροδρομίου Χανίων είναι μεικτή (πολιτική - στρατιωτική).
»Μετά τα παραπάνω διαπιστώνεται ότι ο ιδιώτης-επενδυτής δεν έχει να προσφέρει τίποτα παραπάνω, αλλά αντιθέτως θα προικοδοτηθεί με ένα αναβαθμισμένο αεροδρόμιο με μεγάλης έκτασης έργα που θα υλοποιηθούν το επόμενο διάστημα, μετατρέποντας το φθηνό και προσιτό αερ/μιο σε ακριβό και απαγορευτικό για τις πτήσεις, με σοβαρές συνέπειες στην οικονομία της Δυτικής Κρήτης».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου