Επιμέλεια: ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΥΒΙΑΚΗΣ
Να δοθεί προτεραιότητα στον τουρισμό και στον πρωτογενή τομέα για να επιτευχθεί η ανάπτυξη, ζητούν οι κάτοικοι της Κρήτης ανησυχώντας παράλληλα για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Παράλληλα, προτιμούν οι νέες επενδύσεις να γίνουν από Ελληνες και τάσσονται υπέρ της δημιουργίας επιχειρήσεων που θα ανοίξουν νέες θέσεις εργασίας. Μάλιστα, το 73,4% θεωρεί καλύτερο να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας σταδιακά στον ιδιωτικό τομέα μέσω της ανάπτυξης και των επενδύσεων.
Τα παραπάνω αποτελούν συμπεράσματα παγκρήτιας δημοσκόπησης του Πολυτεχνείου Κρήτης που πραγματοποιήθηκε μέσα στον Μάρτιο του 2013. Η δημοσκόπηση διενεργήθηκε υπό την εποπτεία του διδάκτορα στην Ανάλυση Δεδομένων Γιώργου. I. Ματαλλιωτάκη και του καθηγητή του Πολυτεχνείου Κρήτης Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη.
Οπως επισημαίνουν οι κύριοι Ματαλλιωτάκης και Ζοπουνίδης, «καταγράφεται η άποψη των πολιτών για την ανάπτυξη στην Κρήτη ως αντίπαλο δέος της οικονομικής κρίσης, της ανεργίας και της ύφεσης, ύστερα από τις ποικίλες εξελίξεις στον χώρο της πολιτικής και της οικονομίας του τελευταίου διαστήματος».
Οι ίδιοι εξηγούν ότι «οι πολίτες δεν είναι ουδέτεροι στο ζήτημα της ανάπτυξης και η γνώμη τους, αλλά και η οπτική τους έχει πρωτεύοντα ρόλο για την υλοποίησή της. Ελαφρώς διχασμένη παρουσιάζεται η κοινή γνώμη της Κρήτης στο θέμα της ανάπτυξης αφού «σε ποσοστό 48,8% οι κάτοικοι του νησιού δηλώνουν ότι τη συνδέουν με την περιβαλλοντική επιβάρυνση και καταστροφή, ενώ αντίθετη γνώμη για την ανάπτυξη φαίνεται να έχει εξίσου μεγάλο ποσοστό ύψους 46,3%».
ΥΠΕΡ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Σύμφωνα με τους κυρίους Ματαλλιωτάκη και Ζοπουνίδη, «σε ποσοστό 33,7% δηλώνουν ότι προτιμούν να αναπτυχθούν επιχειρήσεις οι οποίες να απασχολούν λιγότερα από 250 άτομα. Το 32,7% του δείγματος επιθυμεί να δημιουργηθούν μεγάλες επιχειρήσεις και να απασχολούν περισσότερα από 250 άτομα η καθεμία. Μικρές επιχειρήσεις έως 50 εργαζομένων προτιμά το 25,9% του δείγματος, ενώ το 7,7% θα ήθελε οι νέες επιχειρήσεις να είναι μικρές και να απασχολούν λιγότερα από 50 άτομα η καθεμία. Αναφορικά με την άποψη των πολιτών για τους τομείς στους οποίους πρέπει να δώσουμε έμφαση ώστε να επιτύχουμε την ανάπτυξη, οι πολίτες φαίνεται να εστιάζουν κυρίως στον τουρισμό (39,7%) και στον πρωτογενή τομέα (24,8%). Ακολουθούν το εμπόριο (11,1%), οι εξαγωγές (8,4%), η ναυτιλία (4,6%), η οικοδομή (5,3%), βιομηχανία (4,3%). Δεν έλειψαν και εκείνοι που πρότειναν τις ασφαλιστικές και τραπεζικές υπηρεσίες (1%)».
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ
Οπως προέκυψε από την ανάλυση των δεδομένων, «σε ερώτηση σχετικά με τις τουριστικές υποδομές στην Κρήτη η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών (60,8%) διατύπωσε την άποψη ότι αυτές επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες των επισκεπτών του νησιού. Ένα ποσοστό της τάξης του 15,1% δήλωσε ότι πρέπει να κατασκευάσουμε καινούργια ξενοδοχεία στην Κρήτη ώστε να ενισχύσουμε το τουριστικό προϊόν, ένας στους δέκα πολίτες υποστηρίζουν ότι θα ήταν καλύτερο να έχουμε πολλά μικρά ξενοδοχεία στο νησί, ενώ αντίθετη άποψη φαίνεται να έχει το 9,6% των ερωτηθέντων, οι οποίοι επιθυμούν μεγάλα ξενοδοχεία στο νησί.
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΕΣ
Σε ό,τι αφορά τον τομέα των επενδύσεων, δύο στους τρεις πολίτες της Κρήτης (66,1%) επιθυμούν να πραγματοποιηθούν οι επενδύσεις από Ελληνες επιχειρηματίες, 17,1% από ξένους και 16,8% από το κράτος. Ταυτόχρονα το 1/3 περίπου του δείγματος δηλώνει ότι προτιμά οι επενδύσεις να υλοποιηθούν στον τομέα του τουρισμού. Σε υψηλά επίπεδα προτίμησης είναι και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που συγκέντρωσαν ποσοστό της τάξης του 30,3%, καθώς και ο τεχνολογικός τομέας με 23,7%.
Ακολουθούν η βιομηχανία με 10,9% και τα έργα που ενισχύουν τις μεταφορές (λιμάνια, αεροδρόμια, σιδηρόδρομοι) με μόλις 2,9%.
Ταυτόχρονα με την επιθυμία για επενδύσεις στις ΑΠΕ οι πολίτες παρουσιάζονται θετικοί σε αρκετά μεγάλο ποσοστό (64,3%) και στην τοποθέτηση φωτοβολταϊκών στοιχείων στη στέγη τους. Αξιοσημείωτο είναι βέβαια ότι το 35,7% του δείγματος έχει αντίθετη γνώμη για τα φωτοβολταϊκά στη στέγη δηλώνοντας ότι δεν συμφέρουν ή ότι δεν τα επιθυμεί για διάφορους λόγους.
ΟΙ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
Επιπλέον οι κύριοι Ματαλλιωτάκης και Ζοπουνίδης υπογραμμίζουν ότι «η μεγάλη πλειοψηφία επιθυμεί οι εμπορικές επιχειρήσεις να εμπορεύονται και να εξάγουν μόνο Ελληνικά προϊόντα, σε ποσοστό 71,3%. Να εμπορεύονται και να εξάγουν Ελληνικά αλλά και ξένα προϊόντα δήλωσε ότι προτιμά το 23,5%, ενώ ένα μικρό ποσοστό της τάξης του 3,1% υποστήριξε την πρωτοποριακή άποψη οι επιχειρήσεις να εισάγουν προϊόντα από το εξωτερικό και μετά να τα πουλάνε στις διεθνείς αγορές. Η αδυναμία του συστήματος να προσαρμοστεί στη σύγχρονη εποχή, στις επιταγές της οικονομίας και στους κανόνες της ελεύθερης αγοράς είναι πασιφανής. Ωστόσο, απαράβατη προϋπόθεση προόδου και ανάπτυξης αποτελεί η διερεύνηση της ελεύθερης αγοράς, η γνώση των κανόνων που τη διέπουν και η ικανότητα προσαρμογής ατόμων ή συστημάτων σ’αυτή. Δεν είναι τυχαίο ότι προηγμένες χώρες στηρίζονται στην ελεύθερη αγορά, δραστηριοποιούνται σε επιχειρήσεις ανά τον κόσμο, επιτυγχάνοντας με αυτόν τον τρόπο τη μέγιστη ανάπτυξη».
ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Οι κύριοι Ματαλλιωτάκης και Ζοπουνίδης τονίζουν ότι «σαφώς επηρεασμένη από την πληροφόρηση των ΜΜΕ και των επιστημόνων για τα κύρια αίτια της περιβαλλοντικής καταστροφής φαίνεται να είναι και η κοινή γνώμη των κατοίκων της Κρήτης οι οποίοι υποστηρίζουν σε ποσοστό 80,9% ότι η βιομηχανία βλάπτει περισσότερο το περιβάλλον και υποβαθμίζει το επίπεδο της ποιότητας ζωής. Ακολουθούν ο πρωτογενής τομέας (γεωργία, αλιεία κ.λπ.) 6,8%, τα έργα υποδομής (4,1%), ο τουρισμός (3,4%) και η βιοτεχνία (2,7%).
Η έρευνα επεκτάθηκε και στον προσδιορισμό των χαρακτηριστικών ενός εκπαιδευτικού μοντέλου που θα ενισχύει την ανάπτυξη όπου και ζητήθηκε από τους πολίτες να καταθέσουν τις απόψεις τους. Στην ερώτηση αυτή οι πολίτες διατύπωσαν την άποψη (15,9%) ότι ένα νέο εκπαιδευτικό μοντέλο ανάπτυξης θα πρέπει να δώσει έμφαση στην οικονομία, στη Διοίκηση (14,8%), στο Μάρκετινγκ (13,5%), στην τεχνολογία και στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές (14,1%), στις τουριστικές επιστήμες (10%), στα μαθηματικά και τη φυσική (4,1%), στη γεωπονία (6,5%). Αξιοσημείωτο είναι ότι μία μεγάλη μερίδα πολιτών (17,8%) υποστήριξε πως είναι απαραίτητο να δοθεί έμφαση από το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελληνική γλώσσα και την Ιστορία».
Ο ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Σε ερώτηση «για την κατεύθυνση που πρέπει να αναπτυχθεί ο αγροτικός τομέας», το 47% των πολιτών δήλωσε ότι η ανάπτυξη νέων καλλιεργειών είναι η κατάλληλη οδός για να βαδίσουν οι παραγωγοί μας. Στην αύξηση των πωλήσεων στην ξένη αγορά πιστεύουν ότι πρέπει να στραφούν οι Έλληνες παραγωγοί σε ποσοστό 34,3%, στην Ελληνική αγορά το 8,9%, ενώ το 9,7% των ερωτηθέντων επιθυμεί την αύξηση της αγροτικής παραγωγής».
Ο δρόμος της τεχνολογικής ανάταξης της χώρας μας πάντως φαίνεται αρκετά μακρύς σύμφωνα με τη γνώμη των πολιτών. Το 49,8% του δείγματος πιστεύει ότι δε θα καταφέρουμε ποτέ να ανταγωνιστούμε χώρες όπως η Κίνα και η Ιαπωνία, ενώ ταυτόχρονα το 27,2% των πολιτών θεωρεί ότι θα τα καταφέρουμε σε 10-15 έτη. Για χρονικό διάστημα 5-10 ετών έκανε λόγο το 11% του δείγματος. Δεν έλειψαν και οι αρκετά αισιόδοξοι που υποστήριξαν σε ποσοστό 3,2% ότι μέσα σε 2-5 έτη η χώρα μας θα έχει καταφέρει να ανταγωνίζεται τις προηγμένες τεχνολογικά χώρες.
ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Για τον τρόπο με τον οποίο προτιμούν οι πολίτες να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, σε ποσοστό ύψους 73,4% οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι θα είναι καλύτερο να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας σταδιακά στον ιδιωτικό τομέα μέσω της ανάπτυξης και των επενδύσεων.
Αντίθετη άποψη διατύπωσε το 16,4% που δείχνει να προτιμά τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας από το δημόσιο.
ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ
Σχετικά με τη στάση που πρέπει να κρατήσουν οι τράπεζες τη δεδομένη στιγμή, επικρατεί η άποψη με ποσοστό 42,8% ότι πρέπει να χρηματοδοτήσουν νέες επενδύσεις. Συγχρόνως όμως υπάρχει ένα μεγάλο ποσοστό της τάξεως του 39,8 % που πιστεύει πως οι τράπεζες πρέπει να χαρίσουν τα δάνεια στους δανεισμένους πολίτες και τις επιχειρήσεις. Να δοθούν νέα δάνεια στους πολίτες από τις τράπεζες επιθυμεί το 10,7%, ενώ σε ποσοστό ύψους 6,7% οι πολίτες υποστήριξαν ότι οι τράπεζες πρέπει να πάρουν τα χρήματα ή τις περιουσίες από αυτούς που χρωστάνε.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ
Η έρευνα διενεργήθηκε υπό την εποπτεία του διδάσκοντα του τμήματος Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης διδάκτορα στην Ανάλυση Δεδομένων Γιώργου. I. Ματαλλιωτάκη και του καθηγητή Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη διευθυντή του εργαστηρίου Συστημάτων Χρηματοοικονομικής.
Η οργάνωση της έρευνας, η ανάλυση των αποτελεσμάτων και η επίβλεψη συλλογής των στοιχείων, όπως και η σύνταξη του ερωτηματολογίου έγινε από τον Γ. Ματαλλιωτάκη.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά την περίοδο 13-15 Μαρτίου του 2013. Μέθοδος: Το δείγμα ήταν τυχαίο, στρωματοποιημένο και αντιπροσωπευτικό του σχετικού πληθυσμού, περιελάμβανε 938 νοικοκυριά της Κρήτης και επιλέχθηκε βάσει των σχετικών αναλογιών του πραγματικού πληθυσμού της απογραφής του 2011. Βασίσθηκε σε δομημένο ερωτηματολόγιο και πραγματοποιήθηκαν προσωπικές τηλεφωνικές συνεντεύξεις.
Ηλικίες: από 18 ετών έως 60 +.
(Χανιώτικα νέα - 15/4/2012)
Link: http://www.haniotika-nea.gr/119535-anaptuksi-me-sebasmo-sto-periballon/
Να δοθεί προτεραιότητα στον τουρισμό και στον πρωτογενή τομέα για να επιτευχθεί η ανάπτυξη, ζητούν οι κάτοικοι της Κρήτης ανησυχώντας παράλληλα για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Παράλληλα, προτιμούν οι νέες επενδύσεις να γίνουν από Ελληνες και τάσσονται υπέρ της δημιουργίας επιχειρήσεων που θα ανοίξουν νέες θέσεις εργασίας. Μάλιστα, το 73,4% θεωρεί καλύτερο να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας σταδιακά στον ιδιωτικό τομέα μέσω της ανάπτυξης και των επενδύσεων.
Τα παραπάνω αποτελούν συμπεράσματα παγκρήτιας δημοσκόπησης του Πολυτεχνείου Κρήτης που πραγματοποιήθηκε μέσα στον Μάρτιο του 2013. Η δημοσκόπηση διενεργήθηκε υπό την εποπτεία του διδάκτορα στην Ανάλυση Δεδομένων Γιώργου. I. Ματαλλιωτάκη και του καθηγητή του Πολυτεχνείου Κρήτης Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη.
Οπως επισημαίνουν οι κύριοι Ματαλλιωτάκης και Ζοπουνίδης, «καταγράφεται η άποψη των πολιτών για την ανάπτυξη στην Κρήτη ως αντίπαλο δέος της οικονομικής κρίσης, της ανεργίας και της ύφεσης, ύστερα από τις ποικίλες εξελίξεις στον χώρο της πολιτικής και της οικονομίας του τελευταίου διαστήματος».
Οι ίδιοι εξηγούν ότι «οι πολίτες δεν είναι ουδέτεροι στο ζήτημα της ανάπτυξης και η γνώμη τους, αλλά και η οπτική τους έχει πρωτεύοντα ρόλο για την υλοποίησή της. Ελαφρώς διχασμένη παρουσιάζεται η κοινή γνώμη της Κρήτης στο θέμα της ανάπτυξης αφού «σε ποσοστό 48,8% οι κάτοικοι του νησιού δηλώνουν ότι τη συνδέουν με την περιβαλλοντική επιβάρυνση και καταστροφή, ενώ αντίθετη γνώμη για την ανάπτυξη φαίνεται να έχει εξίσου μεγάλο ποσοστό ύψους 46,3%».
ΥΠΕΡ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Σύμφωνα με τους κυρίους Ματαλλιωτάκη και Ζοπουνίδη, «σε ποσοστό 33,7% δηλώνουν ότι προτιμούν να αναπτυχθούν επιχειρήσεις οι οποίες να απασχολούν λιγότερα από 250 άτομα. Το 32,7% του δείγματος επιθυμεί να δημιουργηθούν μεγάλες επιχειρήσεις και να απασχολούν περισσότερα από 250 άτομα η καθεμία. Μικρές επιχειρήσεις έως 50 εργαζομένων προτιμά το 25,9% του δείγματος, ενώ το 7,7% θα ήθελε οι νέες επιχειρήσεις να είναι μικρές και να απασχολούν λιγότερα από 50 άτομα η καθεμία. Αναφορικά με την άποψη των πολιτών για τους τομείς στους οποίους πρέπει να δώσουμε έμφαση ώστε να επιτύχουμε την ανάπτυξη, οι πολίτες φαίνεται να εστιάζουν κυρίως στον τουρισμό (39,7%) και στον πρωτογενή τομέα (24,8%). Ακολουθούν το εμπόριο (11,1%), οι εξαγωγές (8,4%), η ναυτιλία (4,6%), η οικοδομή (5,3%), βιομηχανία (4,3%). Δεν έλειψαν και εκείνοι που πρότειναν τις ασφαλιστικές και τραπεζικές υπηρεσίες (1%)».
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ
Οπως προέκυψε από την ανάλυση των δεδομένων, «σε ερώτηση σχετικά με τις τουριστικές υποδομές στην Κρήτη η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών (60,8%) διατύπωσε την άποψη ότι αυτές επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες των επισκεπτών του νησιού. Ένα ποσοστό της τάξης του 15,1% δήλωσε ότι πρέπει να κατασκευάσουμε καινούργια ξενοδοχεία στην Κρήτη ώστε να ενισχύσουμε το τουριστικό προϊόν, ένας στους δέκα πολίτες υποστηρίζουν ότι θα ήταν καλύτερο να έχουμε πολλά μικρά ξενοδοχεία στο νησί, ενώ αντίθετη άποψη φαίνεται να έχει το 9,6% των ερωτηθέντων, οι οποίοι επιθυμούν μεγάλα ξενοδοχεία στο νησί.
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΕΣ
Σε ό,τι αφορά τον τομέα των επενδύσεων, δύο στους τρεις πολίτες της Κρήτης (66,1%) επιθυμούν να πραγματοποιηθούν οι επενδύσεις από Ελληνες επιχειρηματίες, 17,1% από ξένους και 16,8% από το κράτος. Ταυτόχρονα το 1/3 περίπου του δείγματος δηλώνει ότι προτιμά οι επενδύσεις να υλοποιηθούν στον τομέα του τουρισμού. Σε υψηλά επίπεδα προτίμησης είναι και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που συγκέντρωσαν ποσοστό της τάξης του 30,3%, καθώς και ο τεχνολογικός τομέας με 23,7%.
Ακολουθούν η βιομηχανία με 10,9% και τα έργα που ενισχύουν τις μεταφορές (λιμάνια, αεροδρόμια, σιδηρόδρομοι) με μόλις 2,9%.
Ταυτόχρονα με την επιθυμία για επενδύσεις στις ΑΠΕ οι πολίτες παρουσιάζονται θετικοί σε αρκετά μεγάλο ποσοστό (64,3%) και στην τοποθέτηση φωτοβολταϊκών στοιχείων στη στέγη τους. Αξιοσημείωτο είναι βέβαια ότι το 35,7% του δείγματος έχει αντίθετη γνώμη για τα φωτοβολταϊκά στη στέγη δηλώνοντας ότι δεν συμφέρουν ή ότι δεν τα επιθυμεί για διάφορους λόγους.
ΟΙ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
Επιπλέον οι κύριοι Ματαλλιωτάκης και Ζοπουνίδης υπογραμμίζουν ότι «η μεγάλη πλειοψηφία επιθυμεί οι εμπορικές επιχειρήσεις να εμπορεύονται και να εξάγουν μόνο Ελληνικά προϊόντα, σε ποσοστό 71,3%. Να εμπορεύονται και να εξάγουν Ελληνικά αλλά και ξένα προϊόντα δήλωσε ότι προτιμά το 23,5%, ενώ ένα μικρό ποσοστό της τάξης του 3,1% υποστήριξε την πρωτοποριακή άποψη οι επιχειρήσεις να εισάγουν προϊόντα από το εξωτερικό και μετά να τα πουλάνε στις διεθνείς αγορές. Η αδυναμία του συστήματος να προσαρμοστεί στη σύγχρονη εποχή, στις επιταγές της οικονομίας και στους κανόνες της ελεύθερης αγοράς είναι πασιφανής. Ωστόσο, απαράβατη προϋπόθεση προόδου και ανάπτυξης αποτελεί η διερεύνηση της ελεύθερης αγοράς, η γνώση των κανόνων που τη διέπουν και η ικανότητα προσαρμογής ατόμων ή συστημάτων σ’αυτή. Δεν είναι τυχαίο ότι προηγμένες χώρες στηρίζονται στην ελεύθερη αγορά, δραστηριοποιούνται σε επιχειρήσεις ανά τον κόσμο, επιτυγχάνοντας με αυτόν τον τρόπο τη μέγιστη ανάπτυξη».
ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Οι κύριοι Ματαλλιωτάκης και Ζοπουνίδης τονίζουν ότι «σαφώς επηρεασμένη από την πληροφόρηση των ΜΜΕ και των επιστημόνων για τα κύρια αίτια της περιβαλλοντικής καταστροφής φαίνεται να είναι και η κοινή γνώμη των κατοίκων της Κρήτης οι οποίοι υποστηρίζουν σε ποσοστό 80,9% ότι η βιομηχανία βλάπτει περισσότερο το περιβάλλον και υποβαθμίζει το επίπεδο της ποιότητας ζωής. Ακολουθούν ο πρωτογενής τομέας (γεωργία, αλιεία κ.λπ.) 6,8%, τα έργα υποδομής (4,1%), ο τουρισμός (3,4%) και η βιοτεχνία (2,7%).
Η έρευνα επεκτάθηκε και στον προσδιορισμό των χαρακτηριστικών ενός εκπαιδευτικού μοντέλου που θα ενισχύει την ανάπτυξη όπου και ζητήθηκε από τους πολίτες να καταθέσουν τις απόψεις τους. Στην ερώτηση αυτή οι πολίτες διατύπωσαν την άποψη (15,9%) ότι ένα νέο εκπαιδευτικό μοντέλο ανάπτυξης θα πρέπει να δώσει έμφαση στην οικονομία, στη Διοίκηση (14,8%), στο Μάρκετινγκ (13,5%), στην τεχνολογία και στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές (14,1%), στις τουριστικές επιστήμες (10%), στα μαθηματικά και τη φυσική (4,1%), στη γεωπονία (6,5%). Αξιοσημείωτο είναι ότι μία μεγάλη μερίδα πολιτών (17,8%) υποστήριξε πως είναι απαραίτητο να δοθεί έμφαση από το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελληνική γλώσσα και την Ιστορία».
Ο ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Σε ερώτηση «για την κατεύθυνση που πρέπει να αναπτυχθεί ο αγροτικός τομέας», το 47% των πολιτών δήλωσε ότι η ανάπτυξη νέων καλλιεργειών είναι η κατάλληλη οδός για να βαδίσουν οι παραγωγοί μας. Στην αύξηση των πωλήσεων στην ξένη αγορά πιστεύουν ότι πρέπει να στραφούν οι Έλληνες παραγωγοί σε ποσοστό 34,3%, στην Ελληνική αγορά το 8,9%, ενώ το 9,7% των ερωτηθέντων επιθυμεί την αύξηση της αγροτικής παραγωγής».
Ο δρόμος της τεχνολογικής ανάταξης της χώρας μας πάντως φαίνεται αρκετά μακρύς σύμφωνα με τη γνώμη των πολιτών. Το 49,8% του δείγματος πιστεύει ότι δε θα καταφέρουμε ποτέ να ανταγωνιστούμε χώρες όπως η Κίνα και η Ιαπωνία, ενώ ταυτόχρονα το 27,2% των πολιτών θεωρεί ότι θα τα καταφέρουμε σε 10-15 έτη. Για χρονικό διάστημα 5-10 ετών έκανε λόγο το 11% του δείγματος. Δεν έλειψαν και οι αρκετά αισιόδοξοι που υποστήριξαν σε ποσοστό 3,2% ότι μέσα σε 2-5 έτη η χώρα μας θα έχει καταφέρει να ανταγωνίζεται τις προηγμένες τεχνολογικά χώρες.
ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Για τον τρόπο με τον οποίο προτιμούν οι πολίτες να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, σε ποσοστό ύψους 73,4% οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι θα είναι καλύτερο να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας σταδιακά στον ιδιωτικό τομέα μέσω της ανάπτυξης και των επενδύσεων.
Αντίθετη άποψη διατύπωσε το 16,4% που δείχνει να προτιμά τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας από το δημόσιο.
ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ
Σχετικά με τη στάση που πρέπει να κρατήσουν οι τράπεζες τη δεδομένη στιγμή, επικρατεί η άποψη με ποσοστό 42,8% ότι πρέπει να χρηματοδοτήσουν νέες επενδύσεις. Συγχρόνως όμως υπάρχει ένα μεγάλο ποσοστό της τάξεως του 39,8 % που πιστεύει πως οι τράπεζες πρέπει να χαρίσουν τα δάνεια στους δανεισμένους πολίτες και τις επιχειρήσεις. Να δοθούν νέα δάνεια στους πολίτες από τις τράπεζες επιθυμεί το 10,7%, ενώ σε ποσοστό ύψους 6,7% οι πολίτες υποστήριξαν ότι οι τράπεζες πρέπει να πάρουν τα χρήματα ή τις περιουσίες από αυτούς που χρωστάνε.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ
Η έρευνα διενεργήθηκε υπό την εποπτεία του διδάσκοντα του τμήματος Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης διδάκτορα στην Ανάλυση Δεδομένων Γιώργου. I. Ματαλλιωτάκη και του καθηγητή Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη διευθυντή του εργαστηρίου Συστημάτων Χρηματοοικονομικής.
Η οργάνωση της έρευνας, η ανάλυση των αποτελεσμάτων και η επίβλεψη συλλογής των στοιχείων, όπως και η σύνταξη του ερωτηματολογίου έγινε από τον Γ. Ματαλλιωτάκη.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά την περίοδο 13-15 Μαρτίου του 2013. Μέθοδος: Το δείγμα ήταν τυχαίο, στρωματοποιημένο και αντιπροσωπευτικό του σχετικού πληθυσμού, περιελάμβανε 938 νοικοκυριά της Κρήτης και επιλέχθηκε βάσει των σχετικών αναλογιών του πραγματικού πληθυσμού της απογραφής του 2011. Βασίσθηκε σε δομημένο ερωτηματολόγιο και πραγματοποιήθηκαν προσωπικές τηλεφωνικές συνεντεύξεις.
Ηλικίες: από 18 ετών έως 60 +.
(Χανιώτικα νέα - 15/4/2012)
Link: http://www.haniotika-nea.gr/119535-anaptuksi-me-sebasmo-sto-periballon/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου