Επιτακτική ανάγκη αποτελεί η αναβάθμιση του Βόρειου Οδικού Αξονα
και η σύνδεσή του με το λιμάνι της Σούδας και το αεροδρόμιο Χανίων.
Αυτό τονίζει ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων, Απόστολος Βουλγαράκης, σε επιστολή που έστειλε χθες στον υπουργό Ανάπτυξης, Κ. Χατζηδάκη, τον αναπληρωτή Υπουργού, Στ. Καλογιάννη, την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Μεταφορών - ΕΠ.ΕΠ. και τη Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιών Έργων - Οδικών Έργων.
Στη επιστολή του ο κ. Βουλγαράκης επισημαίνει ότι «ο Β.Ο.Α.Κ. έχει συνολικό μήκος 310 χλμ. εκ των οποίων 41 χλμ. έχουν αναβαθμισθεί. Ήδη εκπονούνται οι μελέτες αναβάθμισής του σε μήκος 90 χλμ. με διατομή τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας εκ των οποίων κατασκευάζεται το τμήμα Γούβες - Χερσόνησος μήκους 9 χλμ. ενώ το τμήμα Γεροπόταμος - Πάνορμο - Διασταύρωση Εξάντη μήκους 10 χλμ. έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και δημοπρατείται. Επίσης εκπονούνται οι μελέτες με διατομή δύο λωρίδων κυκλοφορίας σε μήκος 45 χλμ».
ΒΟΑΚ ΚΑΙ ΧΑΝΙΑ
Σε ό,τι αφορά την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων και τη σύνδεση με το λιμάνι της Σούδας και το αεροδρόμιο "Δασκαλογιάννης", ο κ. Βουλγαράκης τονίζει:
• Eνα τμήμα του Β.Ο.Α.Κ., μήκους 8χλμ. (Σούδα - Χανιά - Βαμβακόπουλο) έχει αναβαθμισθεί και λειτουργεί με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και ενδιάμεση διαχωριστική λωρίδα ενώ έχει εγκριθεί με προϋπολογισμό 3 εκατομ. ευρώ η κατασκευή ημικόμβου στον Δραπανιά Κισάμου και η ολοκλήρωση του δρόμου σύνδεσης του Β.Ο.Α.Κ. με την Παλαιά Εθνική Οδό στον οικισμό Γαλατάς.
• Εκπονούνται οι μελέτες αναβάθμισής του Β.Ο.Α.Κ. με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας κατά τα τμήματα Ορια Περιφερ. Ενοτήτων Ρεθύμνης - Χανίων μέχρι Βρύσσες και Αγιοι Πάντες - Καλύβες μήκους αντίστοιχα 11 και 8χλμ.
• Για την ολοκλήρωση της αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ. εντός της Π.Ε. Χανίων απαιτείται να αρχίσει το ταχύτερο η εκπόνηση των σχετικών μελετών κατά τα ενδιάμεσα τμήματα Βρύσες - Αγιοι Πάντες, Καλύβες - Σούδα και Χανιά (Βαμβακόπουλο) - Κολυμβάρι - Κίσαμος μήκους αντίστοιχα 6, 12 και 36χλμ..
Σχετικά με την υπάρχουσα οδό σύνδεσης του Β.Ο.Α.Κ. (Κόμβος Σούδας) με το Αεροδρόμιο 'Δασκαλογιάννης' Χανίων συνολικού μήκους 15χλμ. παρατηρείται ότι το πρώτο του τμήμα μήκους 0,9χλμ. από τον Κόμβο Σούδας του Β.Ο.Α.Κ. μέχρι Κάτω Σούδα έχει κατασκευασθεί και λειτουργεί με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας.
Το δεύτερο τμήμα του μήκους 0,7 χλμ. διέρχεται μέσα από τον οικισμό Κάτω Σούδας. Τέλος το τρίτο τμήμα της οδού μετά την Κάτω Σούδα μέχρι το Αεροδρόμιο μήκους 13,4 χλμ. έχει κατασκευασθεί προ 50ετίας με πλάτος καταστρώματος 7 - 8 μέτρα, που είναι τελείως ανεπαρκές για τα σημερινά κυκλοφοριακά δεδομένα. Επισημαίνεται ότι το τρίτο αυτό τμήμα της οδού των 13,4 χλμ. έχει κατασκευασθεί σε μήκος 11,4 χλμ. εντός απαλλοτριωθείσας λωρίδας εδάφους πλάτους 22 μέτρων και στο υπόλοιπο μήκος των 2 χλμ. σε λωρίδα μικρότερου πλάτους .
Όσον αφορά την οδό σύνδεσης του Β.Ο.Α.Κ. (κόμβος Μουρνιών) με την πόλη των Χανίων, πύλη εισόδου της πόλεως από Νότο, παρατηρείται:
1. Το πρώτο της τμήμα μήκους 770μ. έχει κατασκευασθεί και λειτουργεί με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας.
2. Το υπόλοιπο προς Βορρά τμήμα μέχρι την είσοδο της πόλεως των Χανίων έχει μήκος 1.100μ. και προβλέπεται η διαπλάτυνσή του με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας βάσει εγκεκριμένης οριστικής μελέτης του τέως ΥΠΕΧΩΔΕ.
Από τα 1.100μ. της οδού αυτής το νότιο τμήμα της μήκους 600μ. βρίσκεται εκτός σχεδίου πόλεως, έχει συνταχθεί το κτηματολόγιό του και απαιτείται η ένταξή του στο ΕΠ.ΕΠ. για την κήρυξη της απαλλοτρίωσης και τη στη συνέχεια κατασκευή του.
Για το βόρειο τμήμα, μήκους 500μ., το οποίο βρίσκεται εντός του σχεδίου πόλεως Χανίων, έχει κυρωθεί η πράξη εφαρμογής και απαιτείται η ένταξή του στο ΕΠ.ΕΠ. προκειμένου να υλοποιηθεί η πράξη εφαρμογής, με επίσπευση του Ελληνικού Δημοσίου (άρθρο 5, Ν.653/77) για τη στη συνέχεια κατασκευή του. Ο προϋπολογισμός της οδού σύνδεσης του Β.Ο.Α.Κ. με την πόλη των Χανίων έχει προϋπολογισμό μετά των απαλλοτριώσεων 12 εκ. €.
Καταλήγοντας ο κ. Βουλγαράκης υπογραμμίζει ότι «προκύπτει σαφώς η ανάγκη ολοκλήρωσης της αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ. για την περαιτέρω ανάπτυξη όλων των τομέων της οικονομίας της Κρήτης. Ειδικότερα στην Περιφερ. Ενότητα Χανίων η αναβάθμιση του Β.Ο.Α.Κ., η διαπλάτυνση - βελτίωση της οδού σύνδεσής του με το Αεροδρόμιο 'Δασκαλογιάννης' και η αποπεράτωση της οδού σύνδεσης, με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας, του κόμβου Μουρνιών με την πόλη των Χανίων είναι επιτακτικές επειδή, μεταξύ των άλλων, θα συμβάλουν αποφασιστικά στην ταχύτατη μετακίνηση των τουριστών από το Αεροδρόμιο προς τις μεγάλες τουριστικές περιοχές κατά μήκος του Β.Ο.Α.Κ. Χανιά - Κολυμπάρι - Κίσαμος και Σούδα - Γεωργιούπολη - Ρέθυμνο όπως επίσης και προς τις Νότιες ακτές, προς όφελος της τοπικής και Εθνικής οικονομίας».
(Χανιώτικα νέα - 2/2/2013)
Αυτό τονίζει ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων, Απόστολος Βουλγαράκης, σε επιστολή που έστειλε χθες στον υπουργό Ανάπτυξης, Κ. Χατζηδάκη, τον αναπληρωτή Υπουργού, Στ. Καλογιάννη, την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Μεταφορών - ΕΠ.ΕΠ. και τη Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιών Έργων - Οδικών Έργων.
Στη επιστολή του ο κ. Βουλγαράκης επισημαίνει ότι «ο Β.Ο.Α.Κ. έχει συνολικό μήκος 310 χλμ. εκ των οποίων 41 χλμ. έχουν αναβαθμισθεί. Ήδη εκπονούνται οι μελέτες αναβάθμισής του σε μήκος 90 χλμ. με διατομή τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας εκ των οποίων κατασκευάζεται το τμήμα Γούβες - Χερσόνησος μήκους 9 χλμ. ενώ το τμήμα Γεροπόταμος - Πάνορμο - Διασταύρωση Εξάντη μήκους 10 χλμ. έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και δημοπρατείται. Επίσης εκπονούνται οι μελέτες με διατομή δύο λωρίδων κυκλοφορίας σε μήκος 45 χλμ».
ΒΟΑΚ ΚΑΙ ΧΑΝΙΑ
Σε ό,τι αφορά την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων και τη σύνδεση με το λιμάνι της Σούδας και το αεροδρόμιο "Δασκαλογιάννης", ο κ. Βουλγαράκης τονίζει:
• Eνα τμήμα του Β.Ο.Α.Κ., μήκους 8χλμ. (Σούδα - Χανιά - Βαμβακόπουλο) έχει αναβαθμισθεί και λειτουργεί με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και ενδιάμεση διαχωριστική λωρίδα ενώ έχει εγκριθεί με προϋπολογισμό 3 εκατομ. ευρώ η κατασκευή ημικόμβου στον Δραπανιά Κισάμου και η ολοκλήρωση του δρόμου σύνδεσης του Β.Ο.Α.Κ. με την Παλαιά Εθνική Οδό στον οικισμό Γαλατάς.
• Εκπονούνται οι μελέτες αναβάθμισής του Β.Ο.Α.Κ. με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας κατά τα τμήματα Ορια Περιφερ. Ενοτήτων Ρεθύμνης - Χανίων μέχρι Βρύσσες και Αγιοι Πάντες - Καλύβες μήκους αντίστοιχα 11 και 8χλμ.
• Για την ολοκλήρωση της αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ. εντός της Π.Ε. Χανίων απαιτείται να αρχίσει το ταχύτερο η εκπόνηση των σχετικών μελετών κατά τα ενδιάμεσα τμήματα Βρύσες - Αγιοι Πάντες, Καλύβες - Σούδα και Χανιά (Βαμβακόπουλο) - Κολυμβάρι - Κίσαμος μήκους αντίστοιχα 6, 12 και 36χλμ..
Σχετικά με την υπάρχουσα οδό σύνδεσης του Β.Ο.Α.Κ. (Κόμβος Σούδας) με το Αεροδρόμιο 'Δασκαλογιάννης' Χανίων συνολικού μήκους 15χλμ. παρατηρείται ότι το πρώτο του τμήμα μήκους 0,9χλμ. από τον Κόμβο Σούδας του Β.Ο.Α.Κ. μέχρι Κάτω Σούδα έχει κατασκευασθεί και λειτουργεί με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας.
Το δεύτερο τμήμα του μήκους 0,7 χλμ. διέρχεται μέσα από τον οικισμό Κάτω Σούδας. Τέλος το τρίτο τμήμα της οδού μετά την Κάτω Σούδα μέχρι το Αεροδρόμιο μήκους 13,4 χλμ. έχει κατασκευασθεί προ 50ετίας με πλάτος καταστρώματος 7 - 8 μέτρα, που είναι τελείως ανεπαρκές για τα σημερινά κυκλοφοριακά δεδομένα. Επισημαίνεται ότι το τρίτο αυτό τμήμα της οδού των 13,4 χλμ. έχει κατασκευασθεί σε μήκος 11,4 χλμ. εντός απαλλοτριωθείσας λωρίδας εδάφους πλάτους 22 μέτρων και στο υπόλοιπο μήκος των 2 χλμ. σε λωρίδα μικρότερου πλάτους .
Όσον αφορά την οδό σύνδεσης του Β.Ο.Α.Κ. (κόμβος Μουρνιών) με την πόλη των Χανίων, πύλη εισόδου της πόλεως από Νότο, παρατηρείται:
1. Το πρώτο της τμήμα μήκους 770μ. έχει κατασκευασθεί και λειτουργεί με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας.
2. Το υπόλοιπο προς Βορρά τμήμα μέχρι την είσοδο της πόλεως των Χανίων έχει μήκος 1.100μ. και προβλέπεται η διαπλάτυνσή του με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας βάσει εγκεκριμένης οριστικής μελέτης του τέως ΥΠΕΧΩΔΕ.
Από τα 1.100μ. της οδού αυτής το νότιο τμήμα της μήκους 600μ. βρίσκεται εκτός σχεδίου πόλεως, έχει συνταχθεί το κτηματολόγιό του και απαιτείται η ένταξή του στο ΕΠ.ΕΠ. για την κήρυξη της απαλλοτρίωσης και τη στη συνέχεια κατασκευή του.
Για το βόρειο τμήμα, μήκους 500μ., το οποίο βρίσκεται εντός του σχεδίου πόλεως Χανίων, έχει κυρωθεί η πράξη εφαρμογής και απαιτείται η ένταξή του στο ΕΠ.ΕΠ. προκειμένου να υλοποιηθεί η πράξη εφαρμογής, με επίσπευση του Ελληνικού Δημοσίου (άρθρο 5, Ν.653/77) για τη στη συνέχεια κατασκευή του. Ο προϋπολογισμός της οδού σύνδεσης του Β.Ο.Α.Κ. με την πόλη των Χανίων έχει προϋπολογισμό μετά των απαλλοτριώσεων 12 εκ. €.
Καταλήγοντας ο κ. Βουλγαράκης υπογραμμίζει ότι «προκύπτει σαφώς η ανάγκη ολοκλήρωσης της αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ. για την περαιτέρω ανάπτυξη όλων των τομέων της οικονομίας της Κρήτης. Ειδικότερα στην Περιφερ. Ενότητα Χανίων η αναβάθμιση του Β.Ο.Α.Κ., η διαπλάτυνση - βελτίωση της οδού σύνδεσής του με το Αεροδρόμιο 'Δασκαλογιάννης' και η αποπεράτωση της οδού σύνδεσης, με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας, του κόμβου Μουρνιών με την πόλη των Χανίων είναι επιτακτικές επειδή, μεταξύ των άλλων, θα συμβάλουν αποφασιστικά στην ταχύτατη μετακίνηση των τουριστών από το Αεροδρόμιο προς τις μεγάλες τουριστικές περιοχές κατά μήκος του Β.Ο.Α.Κ. Χανιά - Κολυμπάρι - Κίσαμος και Σούδα - Γεωργιούπολη - Ρέθυμνο όπως επίσης και προς τις Νότιες ακτές, προς όφελος της τοπικής και Εθνικής οικονομίας».
(Χανιώτικα νέα - 2/2/2013)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου