«Επιτακτική είναι η ανάγκη ολοκλήρωσης της αναβάθμισης του Βορείου
Οδικού Αξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) και η σύνδεσή του με την πόλη των Χανίων
και το αεροδρόμιο "Δασκαλογιάννης" ως έργο πολλαπλής σκοπιμότητας».
Αυτό τονίζει το Τμήμα Δυτικής Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (Τ.Ε.Ε.) σε επιστολή του προς το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και ειδικότερα προς τον υπουργό Κ. Χατζηδάκη, τον αναπληρωτή υπουργό Στ. Καλογιάννη, την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Μεταφορών - ΕΠ.ΕΠ. και τη Γενική Διεύθυνση Συγκοινων. Εργων.
Στο έγγραφό του το Τ.Ε.Ε. εξηγεί μεταξύ άλλων: «Επανερχόμαστε, για πολλοστή φορά, αντιλαμβανόμενοι το χρέος μας ως θεσμοθετημένος Τεχνικός Σύμβουλος της ελληνικής Πολιτείας, αλλά και του πολίτη, να επισημάνουμε και τονίσουμε την ανάγκη προώθησης των σημαντικών έργων υποδομής στην περιοχή μας και ειδικά του Β.Ο.Α.Κ. και των συνδέσεών του, προκειμένου να αρθεί επιτέλους η μεγάλη αναπτυξιακή υστέρηση του τόπου μας. Τα τελευταία χρόνια ως ΤΕΕ/ΤΔΚ στο πλαίσιο του Ε.Σ.Π.Α. 2007 - 2013, παρουσιάσαμε έγκαιρα, σε σειρά αναλυτικών παρεμβάσεων, εγγράφων, αλλά και συνεδρίων, ημερίδων και συσκέψεων, την ανάγκη μεθόδευσης των ενεργειών για την ένταξη των μεγάλων έργων υποδομής Ν. Χανίων στα Τ.Ε.Π. των Υπουργείων. Ακόμη και σήμερα όμως, χρόνια μετά, ουδεμία ουσιαστική εξέλιξη δεν έχει λάβει χώρα».
Στη συνέχεια το Τ.Ε.Ε. υπογραμμίζει ότι «από τα 310 χλμ. συνολικού μήκους του Β.Ο.Α.Κ. τα 41 χλμ. έχουν αναβαθμισθεί (εκ των οποίων μόνο ένα τμήμα μήκους 8 χλμ. στον Ν. Χανίων). Ηδη για την υπόλοιπη Κρήτη εκπονούνται οι μελέτες αναβάθμισής του Β.Ο.Α.Κ. με διατομή τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας (90 χλμ. + 45 χλμ.), εκ των οποίων κατασκευάζεται το τμήμα Γούβες - Χερσόνησος μήκους 9 χλμ., ενώ το τμήμα Γεροπόταμος - Πάνορμο - Διασταύρωση Εξάντη μήκους 10 χλμ. έχει ενταχθεί στο Ε.Σ.Π.Α. και δημοπρατείται. Ουσιαστικά τα μόνα μεγάλα τμήματα του Β.Ο.Α.Κ. για τα οποία δεν έχουν καν ανατεθεί μελέτες αναβάθμισης βρίσκονται εντός της Περιφερειακής Χανίων με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται».
Τέλος και με αφορμή σχετικό έγγραφο και της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων, το Τ.Ε.Ε. ζητά:
• Προκήρυξη το ταχύτερο δυνατόν των διαγωνισμών ανάθεσης των μελετών αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ. εντός της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων κατά τα ενδιάμεσα τμήματα Βρύσες - Αγιοι Πάντες, Καλύβες - Σούδα και Χανιά - Κολυμπάρι - Κίσαμος μήκους αντίστοιχα 6, 12 και 36 χλμ., ώστε να αρχίσει άμεσα η εκπόνησή τους και στη συνέχεια κατασκευή τους.
• Βελτίωση της σύνδεσης του Β.Ο.Α.Κ. με το αεροδρόμιο 'Δασκαλογιάννης' με την ολοκλήρωση της μελέτης αναβάθμισης, η οποία έχει ανατεθεί από το 2001 και την κατασκευή του έργου και εντωμεταξύ τη βελτίωση της υπάρχουσας σύνδεσης με την εκμετάλλευση της απαλλοτριωμένης ζώνης.
• Αποπεράτωση της οδού σύνδεσης του κόμβου Μουρνιών με την πόλη των Χανίων, σε εφαρμογή της εγκεκριμένης μελέτης τέως Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.
Την ανακοίνωση υπογράφει ο πρόεδρος του Τμήματος Δυτικής Κρήτης του Τ.Ε.Ε., Ιωάννης Στρογγυλός.
Γ. ΛΥΒ.
(Χανιώτικα νέα - 12/2/2013)
Link: http://www.haniotika-nea.gr/115843-epitaktiki-anagki-i-oloklirwsi-tou-b-o-a-k/
Αυτό τονίζει το Τμήμα Δυτικής Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (Τ.Ε.Ε.) σε επιστολή του προς το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και ειδικότερα προς τον υπουργό Κ. Χατζηδάκη, τον αναπληρωτή υπουργό Στ. Καλογιάννη, την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Μεταφορών - ΕΠ.ΕΠ. και τη Γενική Διεύθυνση Συγκοινων. Εργων.
Στο έγγραφό του το Τ.Ε.Ε. εξηγεί μεταξύ άλλων: «Επανερχόμαστε, για πολλοστή φορά, αντιλαμβανόμενοι το χρέος μας ως θεσμοθετημένος Τεχνικός Σύμβουλος της ελληνικής Πολιτείας, αλλά και του πολίτη, να επισημάνουμε και τονίσουμε την ανάγκη προώθησης των σημαντικών έργων υποδομής στην περιοχή μας και ειδικά του Β.Ο.Α.Κ. και των συνδέσεών του, προκειμένου να αρθεί επιτέλους η μεγάλη αναπτυξιακή υστέρηση του τόπου μας. Τα τελευταία χρόνια ως ΤΕΕ/ΤΔΚ στο πλαίσιο του Ε.Σ.Π.Α. 2007 - 2013, παρουσιάσαμε έγκαιρα, σε σειρά αναλυτικών παρεμβάσεων, εγγράφων, αλλά και συνεδρίων, ημερίδων και συσκέψεων, την ανάγκη μεθόδευσης των ενεργειών για την ένταξη των μεγάλων έργων υποδομής Ν. Χανίων στα Τ.Ε.Π. των Υπουργείων. Ακόμη και σήμερα όμως, χρόνια μετά, ουδεμία ουσιαστική εξέλιξη δεν έχει λάβει χώρα».
Στη συνέχεια το Τ.Ε.Ε. υπογραμμίζει ότι «από τα 310 χλμ. συνολικού μήκους του Β.Ο.Α.Κ. τα 41 χλμ. έχουν αναβαθμισθεί (εκ των οποίων μόνο ένα τμήμα μήκους 8 χλμ. στον Ν. Χανίων). Ηδη για την υπόλοιπη Κρήτη εκπονούνται οι μελέτες αναβάθμισής του Β.Ο.Α.Κ. με διατομή τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας (90 χλμ. + 45 χλμ.), εκ των οποίων κατασκευάζεται το τμήμα Γούβες - Χερσόνησος μήκους 9 χλμ., ενώ το τμήμα Γεροπόταμος - Πάνορμο - Διασταύρωση Εξάντη μήκους 10 χλμ. έχει ενταχθεί στο Ε.Σ.Π.Α. και δημοπρατείται. Ουσιαστικά τα μόνα μεγάλα τμήματα του Β.Ο.Α.Κ. για τα οποία δεν έχουν καν ανατεθεί μελέτες αναβάθμισης βρίσκονται εντός της Περιφερειακής Χανίων με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται».
Τέλος και με αφορμή σχετικό έγγραφο και της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων, το Τ.Ε.Ε. ζητά:
• Προκήρυξη το ταχύτερο δυνατόν των διαγωνισμών ανάθεσης των μελετών αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ. εντός της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων κατά τα ενδιάμεσα τμήματα Βρύσες - Αγιοι Πάντες, Καλύβες - Σούδα και Χανιά - Κολυμπάρι - Κίσαμος μήκους αντίστοιχα 6, 12 και 36 χλμ., ώστε να αρχίσει άμεσα η εκπόνησή τους και στη συνέχεια κατασκευή τους.
• Βελτίωση της σύνδεσης του Β.Ο.Α.Κ. με το αεροδρόμιο 'Δασκαλογιάννης' με την ολοκλήρωση της μελέτης αναβάθμισης, η οποία έχει ανατεθεί από το 2001 και την κατασκευή του έργου και εντωμεταξύ τη βελτίωση της υπάρχουσας σύνδεσης με την εκμετάλλευση της απαλλοτριωμένης ζώνης.
• Αποπεράτωση της οδού σύνδεσης του κόμβου Μουρνιών με την πόλη των Χανίων, σε εφαρμογή της εγκεκριμένης μελέτης τέως Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.
Την ανακοίνωση υπογράφει ο πρόεδρος του Τμήματος Δυτικής Κρήτης του Τ.Ε.Ε., Ιωάννης Στρογγυλός.
Γ. ΛΥΒ.
(Χανιώτικα νέα - 12/2/2013)
Link: http://www.haniotika-nea.gr/115843-epitaktiki-anagki-i-oloklirwsi-tou-b-o-a-k/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου