Τρίτη, 20 Αυγούστου 2013

Η γραφειοκρατία έλιωσε τα φτερά των Ικάρων

Του ΓΙΑΝΝΗ ΛΥΒΙΑΚΗ
Η αθάνατη ελληνική γραφειοκρατία στάθηκε εμπόδιο στην προσπάθεια ομάδας Βρετανών πιλότων να καταρρίψουν το παγκόσμιο ρεκόρ ύψους από υπερελαφρό αεροπλάνο. Η «πτήση του Ικάρου» ξεκίνησε από το Χάμσαϊρ την Τετάρτη 7 Αυγούστου με σκοπό να διασχίσουν όλη την Ευρώπη μέχρι τη Σητεία της Κρήτης. Στο εγχείρημα συμμετείχαν ο Ρόμπερτ Ράκστραου (Robert Rackstraw) και ο Ρίτσαρντ Φόστερ (Richard Foster) με ένα αεροπλάνο τύπου D-MFSL (Ikarus C42Β). Τους συνόδευαν ο Ανγκους Λέισι Χούλμπερτ (Angus Lacy-Hulbert) με τη Σάρα Φιλπ (Sarah Philp), οι οποίοι επέβαιναν σε ένα δεύτερο αεροπλάνο G-CFIY (Ikarus C42 FB100), το οποίο καταγράφει τα δεδομένα της αποστολής. Ωστόσο, όπως σχολιάζει η τοπική εφημερίδα «Χανιώτικα Νέα» η οποία παρουσίασε τη διαδρομή τους, «...με το που έφτασαν στη Σητεία γνώρισαν για τα... καλά την Ελλάδα και τη γραφειοκρατία της». «Μέχρι και ότι θα μας κλειδώσουν μέσα στο αεροδρόμιο, μας είπαν, επειδή έπρεπε να κλείσει», αναφέρουν χαρακτηριστικά τα μέλη της ομάδας «Ικαρος». Εν τέλει επιχείρησαν την περασμένη Πέμπτη το πρωί να ξεκινήσουν για την κατάρριψη του ρεκόρ. Το ραντεβού είχε οριστεί για τις 6.30 το πρωί «αφού τότε υποτίθεται ότι θα άνοιγε το αεροδρόμιο της Σητείας», αναφέρουν χαρακτηριστικά και συνεχίζουν:
«Ο θυρωρός εμφανίστηκε ένα δεκάλεπτο αργοπορημένος και τότε ξεκίνησε η "διασκέδαση"».
Ολος ο εξοπλισμός τους έπρεπε να περάσει από ακτίνες Χ, να συμπληρώσουν έγγραφα για τα σχέδια πτήσης και άλλες γραφειοκρατικές διαδικασίες, αλλά και να ετοιμάσουν το αεροπλάνο. Μοιραία έχασαν το χρονικό περιθώριο για να πετύχουν το εγχείρημά τους, το οποίο απαιτούσε συγκεκριμένες καιρικές συνθήκες.
«Είχαμε διαβεβαιώσεις των αρμοδίων ότι θα μπορούσαμε να το επαναλάβουμε τις επόμενες τρεις ημέρες, έτσι είχαμε ακόμη τρεις ευκαιρίες. Αλλά όλα πήγαν στραβά», αναφέρουν οι Βρετανοί.
Οπως ενημερώθηκαν από το αεροδρόμιο, έπρεπε να καταθέσουν εγγράφως αίτημα για χρήση των «σλοτς» που τους είχαν υποσχεθεί ότι θα είναι διαθέσιμα και να περιμένουν επτά ημέρες για την έγκρισή του! Με τον πύργο ελέγχου και έναν οδηγό ταξί να είναι οι μόνοι που προσπαθούσαν να τους βοηθήσουν, ήρθε και μια άσκηση του ΝΑΤΟ στην περιοχή με αποτέλεσμα να χαθεί και η Παρασκευή, αλλά και το Σάββατο».
Η σελίδα με το εγχείρημά τους και με σχετικές φωτογραφίες στο Facebook είναι στη διεύθυνση: https://www. facebook.com/FlightOfIkarus
(Ελευθεροτυπία - 20/8/2013) 
Link: http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=20/08/2013&id=380963

1 σχόλιο:

  1. Η επίσημη απάντηση της Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας στα ανυπόστατα και κακοήθη αναγραφόμενα από τους συμμετέχοντες στο Flight of Ikarus, τα οποία δυστυχώς υιοθετήθηκαν από τα "Χανιώτικα Νέα" και πολλούς μη ειδικούς...

    http://bit.ly/14I3aZ7

    ΑπάντησηΔιαγραφή