Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2019

Μικροί επιστήμονες φτιάχνουν ρομπότ στο Πολυτεχνείο Κρήτης

Μικροί επιστήμονες γίνονται αυτές τις μέρες στο Πολυτεχνείο Κρήτης μαθητές δημοτικών σχολείων του Νομού Χανίων. Τα παιδιά, υπό την επίβλεψη μελών της ομάδας: “Κουρήτες”, μέσα σε δύο διδακτικές ώρες κατασκευάζουν ρομποτικό μηχανισμό με χρήση ανοιχτών τεχνολογιών. Η δράση υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος: “WeGoSTEM Greece” με το οποίο ο Νομός Χανίων γίνεται ο δεύτερος νομός της Ελλάδας, μετά το Νομό Αιτωλοακαρνανίας, στον οποίο μαθητές και μαθήτριες 5ης και 6ης Δημοτικού φτιάχνουν το πρώτο τους ρομπότ με ανοιχτές τεχνολογίες!
Το πρόγραμμα ξεκίνησε στις 29 Οκτωβρίου και θα διαρκέσει έως 1 Νοεμβρίου, με τη συμμετοχή συνολικά εννιά σχολείων. Χθες, τις πόρτες του Πολυτεχνείου πέρασαν δημοτικά σχολεία από τον Πλατανιά και τα Κουνουπιδιανά. Την ώρα της επίσκεψής μας τα παιδιά από το 2ο δημοτικό σχολείο Κουνουπιδιανών κατασκεύαζαν το πρώτο τους ρομπότ! Η δράση αυτή πραγματοποιείται με τη στήριξη του επικεφαλής της ρομποτικής ομάδας “Κουρήτες” και Αντιπρύτανη Δρ. Μιχ. Λαγουδάκη. Οπως μας είπε ο Νίκος Σπανουδάκης, από το Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό του Πολυτεχνείου Κρήτης ο οποίος συνεργάζεται με την ομάδα “Κουρήτες”, το WeGoStem αποτελεί «τα παιδιά κατασκεύασαν ένα ρομποτικό βραχίωνα ο οποίος κρατάει ένα μαρκαδόρο και μπορούν να το προγραμματίσουν να ζωγραφίσει.Τα παιδιά γίνονται μικροί επιστήμονες και βρίσκουν τρόπους να διοχετεύσουν τη δημιουργικότητά τους μέσα από τη ρομποτική». Από το 2ο δημοτικό σχολείο Κουνουπιδιανών, η εκπαιδευτικός, Γεωργία Γομπάκη, μας είπε ότι «νιώθουμε τυχεροί και εγώ και οι μαθητές μου που είχαμε την ευκαιρία να λάβουμε μέρος».
Η Ευρωπαϊκή Εκπαιδευτική Δράση WeGoSTEM διοργανώνεται στην Ελλάδα από το Πρότυπο Κέντρο Ρομποτικής & Τεχνολογίας Makerlab, και τη Διεθνή Μη Κερδοσκοπική Οργάνωση Dwengo, υπό την Αιγίδα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και του ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας.

«Η μάθηση όπως θα ’πρεπε να γίνεται»

«Σκοπός είναι να δείξουμε στα παιδιά πόσο σημαντική είναι η ρομποτική και πόσο σημαντικό είναι να εκπαιδεύονται πάνω στις νέες τεχνολογίες. Στο μέλλον, τα επαγγέλματα που υπάρχουν ήδη δεν θα είναι τόσο χρήσιμα χωρίς να ξέρεις βασικές τεχνολογικές γνώσεις», μας λέει η φοιτήτρια Αθανασία Καραλάκου από την ομάδα “Κουρήτες” με τον Γιώργο Αποστολάκη να συμπληρώνει: «Τα παιδιά ανακαλύπτουν τη ρομποτική βλέποντας απλά μια εικόνα και κατασκευάζοντας αυτό που βλέπουν από μόνα τους, χωρίς να χρειάζεται κάποια δική μας παρέμβαση εκτός από κάποιες λεπτομέρειες. Και όλο αυτό, το πως ανακαλύπτουν το τι θα κατασκευάσουν έχοντας απλά διαθέσιμα υλικά είναι η μάθηση όπως θα ‘πρεπε να γίνεται γιατί ουσιαστικά τα παιδιά δεν μαθαίνουν μια θεωρία χωρίς να μπορούν να την εφαρμόσουν στην πράξη αλλά βλέπουν την πράξη κατευθείαν όπως θα έπρεπε να είναι».

«Καταπληκτική εμπειρία»

«Μ’ αρέσει πάρα πολύ εδώ στο Πολυτεχνείο που ήρθα με όλη τη τάξη, μ΄αρέσει να ασχολούμαι με τη ρομποτική. Χαίρομαι που έμαθα κάποια πράγματα για την εξέλιξη της τεχνολογίας», λέει η μαθήτρια Σίλια από το 2ο δημοτικό σχολείο Κουνουπιδιανών με την Αθηνά να συμπληρώνει: «Η εμπειρία ήταν καταπληκτική. Μ’ άρεσε που ήρθα. Εύχομαι να μάθω πάρα πολλά πράγματα και να τα αποστηθίσω ώστε να μπορώ να κάνω και άλλα πράγματα στη ζωή μου, όταν μεγαλώσω».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΥΒΙΑΚΗΣ
(Χανιώτικα νέα - 31/10/2019)
Link: http://www.haniotika-nea.gr/mikroi-epistimones-ftiachnoyn-rompot-sto-polytechneio-kritis/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου