Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2019

Δικαστικός “Γολγοθάς” για οικογένειες θυμάτων τροχαίων

Η μεγάλη καθυστέρηση στην εκδίκαση υποθέσεων τροχαίων δυστυχημάτων, οι διαφορετικές εκτιμήσεις δικαστηρίων για την οικονομική αποζημίωση των οικογενειών των θυμάτων και η ανάγκη εκπαίδευσης των προανακριτικών υπαλλήλων (αστυνομικών), είναι τρία μόνο από τα ζητήματα που θέτει προς επίλυση ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων “Ο Αγιος Χριστόφορος” με παρέμβασή του προς τον πρόεδρο και τα μέλη της Μόνιμης Ειδικής Επιτροπής της Βουλής για την Οδική Ασφάλεια.
O Σύλλογος έστειλε διά του προέδρου του Σταύρου Πολέντα, επιστολή προς την συγκεκριμένη Επιτροπή, με προτάσεις για την ουσιαστική αντιμετώπιση των τροχαίων από την πολιτεία και την επίλυση των προβλημάτων.
Αφορμή για την παρέμβαση του Συλλόγου αποτελεί το υπό σύνταξη και υποβολή πολυνομοσχέδιο για την οδική ασφάλεια.
Οπως εκτιμά ο Σύλλογος, «το τροχαίο και οι συνέπειές του πρέπει να αντιμετωπιστούν σφαιρικά και ως μία ενότητα και όχι αποσματικά, κατά Υπουργείο».
Μιλώντας στα “Χανιώτικα νέα”, ο πρόεδρος του Συλλόγου, Σταύρος Πολέντας, υπογράμμισε ότι περιληπτικά ο Σύλλογος προτείνει μεταξύ άλλων:
•Αμεσο προσδιορισμό της δικάσιμου για υποθέσεις τροχαίων.
•Τήρηση της συμφωνηθείσης αξίας καταβολής αποζημιώσεως.
Ο κ. Πολέντας σημείωσε ότι «τα δικαστήρια εκτιμούν το καθένα όπως θέλει τη ψυχική οδύνη της οικογένειας. Ολα αυτά πρέπει να καταργηθούν και να υπάρχει μία ενιαία τήρηση συμβολαίου. Το συμβόλαιο έχει υπογραφές και πρέπει να τηρείται, άρα ο δικαστής να δικάζει μόνο το βαθμό υπευθυνότητος και συνυπευθυνότητος. Τίποτα άλλο».
•Δημιουργία ταχυρύθμου σχολείου εκπαίδευση αστυνομικών ώστε «να μπορούν ανά πάσα στιγμή να κάνουν και δικογραφίες και έλεγχο στους δρόμους.
•Μεταφορά του ιατροδικαστή στο Νοσοκομείο όπου ευρίσκεται ο νεκρός και όχι του νεκρού στην ιατροδικαστική έδρα για την νεκροψία.
Στην επιστολή σημειώνεται ότι «ο κάθε χειριστής και αρμόδιος για τη σύνταξη και υποβολή της δικογραφίας ενός τροχαίου, προανακριτικός υπάλληλος απαιτείται να διαθέτει ειδικές γνώσεις και σχετική εξειδικευμένη κατάρτιση» και προτείνεται «η φοίτηση των Προανακριτικών Υπαλλήλων σε σχολεία ταχύρυθμου εκπαίδευσης κατά Εφετείο ή Πρωτοδικείο της περιοχής με την στήριξη και συνδρομή των κατά τόπους αντιστοίχων Δικηγορικών Συλλόγων και Τεχνικών Επιμελητηρίων της Ελλάδας».
Η ΕΚΔΙΚΑΣΗ
Σύμφωνα με την επιστολή, «οι υποθέσεις των τροχαίων (θάνατοι, αναπηρίες) εκδικάζονται ως συνήθεις υποθέσεις και λαμβάνουν από τις Εισαγγελικές Αρχές ημερομηνία εκδίκασης κατά απόλυτη σειρά με βάση την ημερομηνία τέλεσης του συμβάντος στο δε πινάκιο λαμβάνουν και πάλι σειρά ανάλογη της ημερομηνίας τέλεσης. Ενώ υποθέσεις κακοποίησης -θανάτωσης των συμπαθέστατων ζώων λαμβάνουν σειρά κατά απόλυτη προτεραιότητα».
Ο Σύλλογος προτείνει, μεταξύ άλλων, «με μέριμνα και ευθύνη των αρμοδίων Εισαγγελικών Αρχών υποθέσεις τροχαίων θανάτων να αντιμετωπίζονται κατά διαφορετικό τρόπο και να προηγούνται άλλων απλών ποινικών υποθέσεων».
Σε ό,τι αφορά την καταβολή δικαστικού ενσήμου σε εκδικάσεις αγωγών, προτείνεται «το δικαστικό ένσημο να καταβληθεί από τον υπεύθυνο του τροχαίου θανάτου μετά την Εφετειακή απόφαση ή ακόμα και από τους ενάγοντες μετά την τελεσίδικη απόφαση του αρμοδίου δικαστηρίου με σχετική παρακράτηση από τον υπέυθυνο καταβολής της αποζημίωσης».
ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ
Σε ό,τι αφορά τη χρηματική αποζημίωση λόγω ψυχικής οδύνης και σωματικής βλάβης, προτείνεται «για Αστικές Υποθέσεις τροχαίων δυστυχημάτων και ατυχημάτων οι αποζημιώσεις για ψυχική οδύνη ή σωματική βλάβη να βασίζονται στο βαθμό υπαιτιότητας του θύματος ή του δράστη στο επελθών αποτέλεσμα και με γνώμονα αυτό να ορίζεται το ύψος της αποζημίωσης που ως μέγιστο θα είναι το ύψος της ασφαλιστικής κάλυψης.
Το ποσό αυτό θα ορίζεται στην απόφαση του Δικαστή να δίδεται στους γονείς (σε όλους το ίδιο) στις αδελφές – αδελφούς, παππούδες, γιαγιάδες, συζύγους και παιδιά, σε όλους αναλογικά αλλά το ίδιο. Όσο αυτό το ζήτημα του σεβασμού της αξίας του ανθρώπου και το δικαίωμα της περιουσίας (της ασφαλιστικής εταιρείας) πρέπει το Δικαστήριο να λάβει υπόψη του ότι η κάθε εταιρεία έχει συμφωνήσει για την καταβολή ποσού μέχρι 1.220.000€»,
Σχετικά με τις άδειες οδήγησης, προτείνει σε περίπτωση τροχαίου θανατηφόρου στον υπαίτιο του τροχαίου να αφαιρείται στον τόπο του ατυχήματος η άδεια οδήγησης από την τροχαία η οποία θα του επαναχορηγηθεί ή όχι μετά την τελεσιδικία της υπόθεσης σύμφωνα με τον Ν 2699/1999/Άρθρο 94.
Σε άλλο σημείο της επιστολής ο Σύλλογος προτείνει την υποχρεωτική τοποθέτηση σχετικής πινακίδας στα οχήματα που κινούνται με υγραέριο ή είναι υβριδικά σε εμφανές σημείο του οχήματος».
Ακόμα ο Σύλλογος σημειώνει ότι «προκειμένου να πραγματοποιηθεί νεκροψία – νεκροτομή προς εξακρίβωση των συνθηκών και αιτών του τροχαίου θανάτου, είναι υποχρεωτική η μεταφορά του νεκρού με ιδιωτική νεκροφόρα και λοιπά μέσα (πλοία, ταξί θαλάσσης κ.λ.π.) στην έδρα της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας του ιατροδικαστού, δαπάνη η οποία βαρύνει αποκλειστικά την οικογένεια του τροχαίου θύματος».
Ο Σύλλογος (ο οποίος αναφέρει για παράδειγμα την περίπτωση του νοσοκομείου Καλύμνου, όπου η ιατροδικαστική έδρα βρίσκεται στη Ρόδο) προτείνει «στο Νοσοκομείο εις το οποίο υπάρχει η σωρός του νεκρού, να μεταβαίνει και εφόσον υπάρχει κατάλληλος χώρος για νεκροψία νεκροτομή, ο ιατροδικαστής ο οποίος να λαμβάνει φύλλο πορείας και με έξοδα του Δημοσίου να μεταβαίνει αυτός και όχι ο νεκρός για νεκροψία – νεκροτομή».
(Χανιώτικα νέα - 13/12/2019)
Link: http://www.haniotika-nea.gr/dikastikos-golgothas-gia-oikogeneies-thymaton-trochaion/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου