Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2013

Συμπαράσταση και συμπόρευση με τα παιδιά μας

Του ΣΗΦΗ ΧΙΩΤΑΚΗ*
Η αλήθεια είναι ότι η κυβέρνηση μας έδειξε τις διαθέσεις της, αρχές του καλοκαιριού, με το τέλος της σχολικής χρονιάς. Δεν σεβάστηκε την αγωνία και το άγχος των παιδιών που ξεκινούσαν τις Πανελλήνιες Εξετάσεις και θεώρησε ότι ήταν ο κατάλληλος χρόνος για επίδειξη δύναμης για να περάσει τα μέτρα της. Από την άλλη βέβαια οι παλιοί - παραδοσιακοί συνδικαλιστές του κλάδου έβαλαν τον αυτόματο πιλότο, μη ξέροντας, από ό,τι φάνηκε, να κάνουν και κάτι πιο πρωτότυπο... και κάλεσαν τους εκπαιδευτικούς σε απεργία, γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι αυτή τους η κινητοποίηση πορευόταν σε πλήρη αποτυχία. Εγινε η επιστράτευση και έμειναν όλοι ευχαριστημένοι: οι κυβερνήτες που έδειξαν την πυγμή τους, οι συνδικαλιστές που είχαν εκτελέσει το... ιερό καθήκον τους και μόνο τα παιδιά διερωτόνταν γιατί άραγε τους συμπεριφέρονται με αυτόν τον βάρβαρο τρόπο η συντεταγμένη πολιτεία και οι συνδικαλιστικές ηγεσίες. Με τούτα και με κείνα το καλοκαίρι πέρασε και φθάσαμε στη νέα σχολική χρονιά, που από ό,τι φαίνεται η κυβέρνηση, μεθυσμένη από την επιτυχία της την άνοιξη, αποφάσισε να συγκρουσθεί, όχι πλέον με τους εκπαιδευτικούς, αλλά με το σύνολο σχεδόν της ελληνικής κοινωνίας.
Θα συμφωνήσουμε όλοι μας πιστεύω ότι η παιδεία στη χώρα μας πάσχει και ότι θα πρέπει επιτέλους με εθνική συνεννόηση να προτείνουμε και να εφαρμόσουμε ένα σύστημα παιδείας που θα είναι ανταγωνιστικό βεβαίως, χωρίς όμως να καταπιέζει και να καταστρέφει τα παιδιά μας. Ενα σύστημα παιδείας χωρίς να είναι απαραίτητη και χρήσιμη η παραπαιδεία. Στην Ευρώπη δεν υπάρχει παραπαιδεία, ο μαθητής προχωρά προς την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με τις γνώσεις που έχει πάρει αποκλειστικά από το Δημόσιο Σχολείο. Εδώ για να μην γίνεται πάει να πει ότι το πολιτικό σύστημα δεν μπορεί ή ακόμα χειρότερα δεν θέλει μια τέτοια εξέλιξη. Διαπιστώνουμε ότι στη χώρα μας, για πολλούς και διάφορους λόγους, είναι πολύ υψηλό το ποσοστό αποφοίτων των Α.Ε.Ι... πολύ υψηλότερο από τις άλλες χώρες της Ευρώπης και αντίστοιχα είναι χαμηλό το ποσοστό εκείνων που τελειώνουν μέσες σχολές τεχνικών και παραγωγικών επαγγελμάτων. Με την υποτιθέμενη μεταρρύθμιση που θέλει να επιβάλει η κυβέρνηση θα περίμενε κανείς ότι θα προσπαθούσε να αντιστρέψει τα παραπάνω ποσοστά έτσι ώστε να μην υπάρχει από τη μια η πληθώρα ανέργων πανεπιστημιακών και από την άλλη να εκπαιδεύονται περισσότεροι νέοι σε τεχνικά και παραγωγικά επαγγέλματα που έχουν περισσότερες πιθανότητες να βρουν εργασία. Αντί λοιπόν να αναβαθμισθεί και να διευρυνθεί η δημόσια τεχνική - επαγγελματική εκπαίδευση, ένα μεγάλο μέρος της καταργείται... έτσι όπως καταργήθηκε μέσα σε μια νύχτα και η δημόσια τηλεόραση. Ετσι οι χρήσιμες ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ., όπως για παράδειγμα αυτές των Υγείας και Πρόνοιας (βρεφονηπιοκόμοι, νοσηλευτές, ιατρικών εργαστηρίων), με τον νέο νόμο καταργούνται. Γιατί άραγε; Για να σπρώξουμε τα παιδιά να γίνουν άνεργοι εκπαιδευτικοί, δικηγόροι και μηχανικοί ή μήπως να τα υποχρεώσουμε να πάνε σε κάποια ιδιωτικά εκπαιδευτήρια ή μήπως ακόμα χειρότερα τα θέλουν ανειδίκευτους εργάτες για να είναι ευχαριστημένα με τους μελλοντικούς μισθούς πείνας που σχεδιάζουν; Δεν μας παραδειγματίζει ο παραλογισμός που επικρατεί στη χώρα μας που είναι αγροτική όπου το εκπαιδευτικό μας σύστημα παράγει πληθώρα άνεργων γεωπόνων και από την άλλη για τους νέους παραγωγούς η επαγγελματική και τεχνική εκπαίδευση είναι σχεδόν ανύπαρκτη; Πέρα όμως από αυτά: είναι δυνατόν η κυβέρνηση να επιμένει να περικόψει με τέτοιο βίαιο τρόπο τους πόρους για την παιδεία, πάνω από 50%, τιμωρώντας και θέτοντας έτσι στο περιθώριο ποιους; Οχι μόνο τους εκπαιδευτικούς, αλλά κυρίως το μέλλον της κάθε κοινωνίας: τα ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ; Πολύ σωστά λένε σε επιστολή τους οι μαθητές του ΕΠΑ.Λ. Ελευθερίου Βενιζέλου «...η καλύτερη οικονομία για ένα κράτος είναι η σπατάλη για την παιδεία...».
*πρόεδρος Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων 2ου Γυμνασίου Χανίων.
(Αναδημοσίευση από τα "Χανιώτικα νέα" - 20/9/2013)
Link: http://www.haniotika-nea.gr/129460-20.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου