Με γέφυρα από σκυρόδεμα (!) σχεδιάζεται η αποκατάσταση - ανάδειξη της Δυτικής Τάφρου των Χανίων!
Αυτό προέκυψε από τη συνάντηση μελών της δημοτικής παράταξης "Δήμος Ενεργών Πολιτών" με εκπροσώπους του Γραφείο Τειχών της παλιάς πόλης.
Ωστόσο, το ενδεχόμενο αυτό βρίσκει αντίθετη την συγκεκριμένη δημοτική παράταξη ο επικεφαλής της οποίας, Τάσος Βάμβουκας, δήλωσε ότι «τα Χανιά δεν χρειάζονται μία ακόμα λαθεμένη επιλογή».
Ο κ. Βάμβουκας, συνοδευόμενος από τους αρχιτέκτονες Γιώργο Βαρουδάκη, Λευτέρη Βεργεράκη και Βαγγέλη Κατσανεβάκη, συναντήθηκε με τον προϊστάμενο του Γραφείου Οχυρώσεων, Μιχάλη Ανδριανάκη και τον αρχιτέκτονα Φίλιππο Τσαγάκη.
Οπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του "Δήμου Ενεργών Πολιτών", το αντικείμενο της συνάντησης ήταν η ενημέρωση για τα έργα αποκατάστασης της δυτικής τάφρου και ιδιαίτερα της σχεδιαζόμενης γέφυρας, μήκους 70 μ., στο ύψος της οδού Μελετίου Πηγά, η οποία θα ενώσει τις δύο πλευρές της τάφρου όταν ολοκληρωθεί η αποχωμάτωσή της.
Στη συνάντηση έγινε μια γενικότερη ενημέρωση και μετά την παρουσίαση των σχεδίων της προτεινόμενης γέφυρας ακολούθησε εκτεταμένη και εποικοδομητική συζήτηση για τη σκοπιμότητα του έργου, τα τεχνικά στοιχεία και τη μορφή της κατασκευής. Μια τόσο μεγάλη γέφυρα πεζών και οχημάτων, με στόχο την ανάδειξη των οχυρώσεων, η οποία θα δεσπόζει στον χώρο της δυτικής τάφρου, δημιουργεί σύνθετα τεχνικά ζητήματα και πολλά ερωτήματα για το αισθητικό αποτέλεσμα που θα προκύψει στην ευαίσθητη αυτή περιοχή.
Το Γραφείο Τειχών προτείνει μια τυπική γέφυρα απολύτως συμβατικής κατασκευής, με οριζόντιο μεταλλικό φορέα που θα στηρίζεται σε τέσσερα βάθρα, με διπλές κυλινδρικές κολώνες διαμέτρου 0,80 μ., από οπλισμένο σκυρόδεμα. Οι αρχιτέκτονες που συνόδευαν τον κ. Βάμβουκα θεώρησαν ότι η λύση αυτή έχει εντελώς αναχρονιστική μορφή 'κλασικού' έργου οδοποιίας που δημιουργεί σοβαρά προβλήματα ένταξης στο μνημείο. Επίσης, διαφώνησαν έντονα με την τοποθέτηση των δύο ακραίων βάθρων σχεδόν σε επαφή με τα τείχη. Πρότειναν μια διαφορετική προσέγγιση του έργου, με σύγχρονη και ανάλαφρη αρχιτεκτονική μορφή που θα σέβεται το μνημείο και θα εκφράζει την εποχή μας. Σε κάθε περίπτωση, ζήτησαν την επανεξέταση της μελέτης της γέφυρας, πριν από τις απαραίτητες εγκρίσεις των Υπηρεσιών.
Η αντιπροσωπεία της δημοτικής παράταξης υποστήριξε ότι «η προτεινόμενη λύση δεν την ικανοποιεί και ότι η εφαρμογή της θα υποβαθμίσει την ανάδειξη των ενετικών οχυρώσεων της δυτικής τάφρου. Υπάρχει ο κίνδυνος να δαπανηθεί δημόσιο χρήμα για ένα αποτέλεσμα χειρότερο από την υφιστάμενη κατάσταση».
"ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ"
Ακόμα, σύμφωνα με τον "Δήμο Ενεργών Πολιτών", «ένα τόσο σημαντικό έργο χρειάζεται μία εντελώς διαφορετική αντιμετώπιση απ' αυτή που εφαρμόστηκε μέχρι σήμερα. Προτείνουμε να οριστεί μία ολιγομελής επιτροπή καταξιωμένων αρχιτεκτόνων, σε συνεργασία με την Αρχιτεκτονική Σχολή του Πολυτεχνείου Κρήτης και τον Σύλλογο Αρχιτεκτόνων, που θα προτείνει την ενδεδειγμένη διαδικασία επιλογής του σχεδίου της γέφυρας, αλλά και της σύνδεσης της πλατείας Τάλω με την τάφρο. Η επιτροπή αυτή θα προχωρήσει στην τελική επιλογή των σχεδίων μετά από τη δημόσια διαβούλευση του θέματος και τη διατύπωση απόψεων από τους ειδικούς και το κοινό. Οπως έχουμε υποστηρίξει στο παρελθόν σαν παράταξη, ένα τόσο σημαντικό έργο δεν πρέπει να αποφασιστεί από ένα μικρό κύκλο υπηρεσιακών παραγόντων, χωρίς να αναζητηθούν οι ενδεδειγμένες διαδικασίες για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να επιλέξουμε βιαστικά μια πρόταση που δημιουργεί πολλές αμφιβολίες για την αξία του έργου που θα κατασκευάσουμε. Οπως υποστήριξε ο κ. Βάμβουκας, μέχρι να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα, είναι προτιμότερο να αφήσουμε την υφιστάμενη σύνδεση ως έχει που σε τελική ανάλυση είναι και μία αποτύπωση της ιστορίας αυτού του τμήματος.
Τα Χανιά δεν χρειάζονται μία ακόμα λαθεμένη επιλογή που θα είναι επιζήμια για την ταλαιπωρημένη παλιά πόλη τους».
Γ. ΛΥΒ.
Link: http://www.haniotika-nea.gr/129095-20.html
Αυτό προέκυψε από τη συνάντηση μελών της δημοτικής παράταξης "Δήμος Ενεργών Πολιτών" με εκπροσώπους του Γραφείο Τειχών της παλιάς πόλης.
Ωστόσο, το ενδεχόμενο αυτό βρίσκει αντίθετη την συγκεκριμένη δημοτική παράταξη ο επικεφαλής της οποίας, Τάσος Βάμβουκας, δήλωσε ότι «τα Χανιά δεν χρειάζονται μία ακόμα λαθεμένη επιλογή».
Ο κ. Βάμβουκας, συνοδευόμενος από τους αρχιτέκτονες Γιώργο Βαρουδάκη, Λευτέρη Βεργεράκη και Βαγγέλη Κατσανεβάκη, συναντήθηκε με τον προϊστάμενο του Γραφείου Οχυρώσεων, Μιχάλη Ανδριανάκη και τον αρχιτέκτονα Φίλιππο Τσαγάκη.
Οπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του "Δήμου Ενεργών Πολιτών", το αντικείμενο της συνάντησης ήταν η ενημέρωση για τα έργα αποκατάστασης της δυτικής τάφρου και ιδιαίτερα της σχεδιαζόμενης γέφυρας, μήκους 70 μ., στο ύψος της οδού Μελετίου Πηγά, η οποία θα ενώσει τις δύο πλευρές της τάφρου όταν ολοκληρωθεί η αποχωμάτωσή της.
Στη συνάντηση έγινε μια γενικότερη ενημέρωση και μετά την παρουσίαση των σχεδίων της προτεινόμενης γέφυρας ακολούθησε εκτεταμένη και εποικοδομητική συζήτηση για τη σκοπιμότητα του έργου, τα τεχνικά στοιχεία και τη μορφή της κατασκευής. Μια τόσο μεγάλη γέφυρα πεζών και οχημάτων, με στόχο την ανάδειξη των οχυρώσεων, η οποία θα δεσπόζει στον χώρο της δυτικής τάφρου, δημιουργεί σύνθετα τεχνικά ζητήματα και πολλά ερωτήματα για το αισθητικό αποτέλεσμα που θα προκύψει στην ευαίσθητη αυτή περιοχή.
Το Γραφείο Τειχών προτείνει μια τυπική γέφυρα απολύτως συμβατικής κατασκευής, με οριζόντιο μεταλλικό φορέα που θα στηρίζεται σε τέσσερα βάθρα, με διπλές κυλινδρικές κολώνες διαμέτρου 0,80 μ., από οπλισμένο σκυρόδεμα. Οι αρχιτέκτονες που συνόδευαν τον κ. Βάμβουκα θεώρησαν ότι η λύση αυτή έχει εντελώς αναχρονιστική μορφή 'κλασικού' έργου οδοποιίας που δημιουργεί σοβαρά προβλήματα ένταξης στο μνημείο. Επίσης, διαφώνησαν έντονα με την τοποθέτηση των δύο ακραίων βάθρων σχεδόν σε επαφή με τα τείχη. Πρότειναν μια διαφορετική προσέγγιση του έργου, με σύγχρονη και ανάλαφρη αρχιτεκτονική μορφή που θα σέβεται το μνημείο και θα εκφράζει την εποχή μας. Σε κάθε περίπτωση, ζήτησαν την επανεξέταση της μελέτης της γέφυρας, πριν από τις απαραίτητες εγκρίσεις των Υπηρεσιών.
Η αντιπροσωπεία της δημοτικής παράταξης υποστήριξε ότι «η προτεινόμενη λύση δεν την ικανοποιεί και ότι η εφαρμογή της θα υποβαθμίσει την ανάδειξη των ενετικών οχυρώσεων της δυτικής τάφρου. Υπάρχει ο κίνδυνος να δαπανηθεί δημόσιο χρήμα για ένα αποτέλεσμα χειρότερο από την υφιστάμενη κατάσταση».
"ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ"
Ακόμα, σύμφωνα με τον "Δήμο Ενεργών Πολιτών", «ένα τόσο σημαντικό έργο χρειάζεται μία εντελώς διαφορετική αντιμετώπιση απ' αυτή που εφαρμόστηκε μέχρι σήμερα. Προτείνουμε να οριστεί μία ολιγομελής επιτροπή καταξιωμένων αρχιτεκτόνων, σε συνεργασία με την Αρχιτεκτονική Σχολή του Πολυτεχνείου Κρήτης και τον Σύλλογο Αρχιτεκτόνων, που θα προτείνει την ενδεδειγμένη διαδικασία επιλογής του σχεδίου της γέφυρας, αλλά και της σύνδεσης της πλατείας Τάλω με την τάφρο. Η επιτροπή αυτή θα προχωρήσει στην τελική επιλογή των σχεδίων μετά από τη δημόσια διαβούλευση του θέματος και τη διατύπωση απόψεων από τους ειδικούς και το κοινό. Οπως έχουμε υποστηρίξει στο παρελθόν σαν παράταξη, ένα τόσο σημαντικό έργο δεν πρέπει να αποφασιστεί από ένα μικρό κύκλο υπηρεσιακών παραγόντων, χωρίς να αναζητηθούν οι ενδεδειγμένες διαδικασίες για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να επιλέξουμε βιαστικά μια πρόταση που δημιουργεί πολλές αμφιβολίες για την αξία του έργου που θα κατασκευάσουμε. Οπως υποστήριξε ο κ. Βάμβουκας, μέχρι να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα, είναι προτιμότερο να αφήσουμε την υφιστάμενη σύνδεση ως έχει που σε τελική ανάλυση είναι και μία αποτύπωση της ιστορίας αυτού του τμήματος.
Τα Χανιά δεν χρειάζονται μία ακόμα λαθεμένη επιλογή που θα είναι επιζήμια για την ταλαιπωρημένη παλιά πόλη τους».
Γ. ΛΥΒ.
Link: http://www.haniotika-nea.gr/129095-20.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου