Παρασκευή, 5 Οκτωβρίου 2012

Διεθνής διάκριση σε Ελληνα ερευνητή στις Η.Π.Α.

Ο δρ Αναστάσιος Κουβελάς
Διεθνή διάκριση για πρωτοποριακό σύστημα ρύθμισης της κυκλοφορίας των οχημάτων σε αυτοκινητοδρόμους, που αναπτύχθηκε στο Πολυτεχνείο Κρήτης, πέτυχε Ελληνας ερευνητής στις Η.Π.Α.
Ο δρ Αναστάσιος Κουβελάς, ο οποίος είναι μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Πανεπιστήμιο Μπέρκλεϋ της Καλιφόρνια, τιμήθηκε από κοινού με διδάκτορα του Stanford University με το δεύτερο βραβείο της καλύτερης διδακτορικής διατριβής του Ινστιτούτου Ηλεκτρονικής και Ηλεκτρονικών Μηχανικών (IEEE - Institute of Electrical and Electronics Engineers) για ευφυή συστήματα μεταφορών.
Η διδακτορική διατριβή εκπονήθηκε στο Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης και ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2011, με επιβλέποντα τον καθηγητή του Τμήματος  Μάρκο Παπαγεωργίου και συν-επιβλέποντα τον αναπληρωτή καθηγητή του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, Ηλία Κοσματόπουλο. Η παραλαβή του βραβείου έγινε στις 17 Σεπτεμβρίου 2012 στο πλαίσιο του 15ου παγκοσμίου συνεδρίου του IEEE στην πόλη Anchorage της Αλάσκα.
Οπως εξηγεί ο κ. Κουβελάς, ο τίτλος της διδακτορικής διατριβής είναι 'Προσαρμοστική Βελτιστοποίηση Παραμέτρων για Συστήματα Ελέγχου Κυκλοφορίας Μεγάλης Κλίμακας'. Στη διατριβή αυτή αναπτύχθηκε και μελετήθηκε ένας πρωτοποριακός αλγόριθμος που μπορεί να εφαρμοστεί για τη βελτίωση της απόδοσης εφαρμογών πεδίου για Ευφυή Συστήματα Μεταφορών (Intelligent Transportation Systems). Ο αλγόριθμος μπορεί να εγκατασταθεί σε Κέντρα Διαχείρισης της Κυκλοφορίας και χρησιμοποιώντας Μεθόδους Μάθησης και Προσαρμοστικής Βελτιστοποίησης να βελτιώσει την απόδοση των αλγορίθμων που ελέγχουν την κυκλοφοριακή ροή των οχημάτων σε αυτοκινητόδρομους ή/και αστικά οδικά δίκτυα. Η προτεινόμενη μεθοδολογία χρησιμοποιεί τις μετρήσεις που συλλέγονται από φωρατές (ανιχνευτές κίνησης), που είναι τοποθετημένοι σε διάφορα σημεία του οδικού δικτύου και υπολογίζει βέλτιστες τιμές για τις παραμέτρους των αλγορίθμων διαχείρισης της κυκλοφοριακής ροής. Αντικειμενικό κριτήριο αποτελεί η βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στο υπό μελέτη δίκτυο, που αντιστοιχεί σε μείωση των χρόνων διαδρομής και των καθυστερήσεων των οχημάτων. Η αποδοτικότητα του αλγορίθμου που αναπτύχθηκε ελέγχθηκε σε συνθήκες προσομοίωσης για έναν αυτοκινητόδρομο στη Μελβούρνη της Αυστραλίας και για το αστικό οδικό δίκτυο της πόλης των Χανίων και τα αποτελέσματα υποδεικνύουν βελτιώσεις της τάξεως του 10 - 20% στους χρόνους διαδρομής. Επόμενο βήμα αποτελεί η εφαρμογή του σε πραγματικές συνθήκες.
Γ. ΛΥΒ.
(Χανιώτικα νέα - 5/10/2012)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου