Τρίτη, 1 Αυγούστου 2017

Εξαιρούν τον δρόμο Χανιά - Κολυμπάρι από μελέτη για τον ΒΟΑΚ

Εξαιρείται από τον διεθνή διαγωνισμό για τη μελέτη του έργου αναβάθμισης του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) το τμήμα από Χανιά έως Κολυμπάρι!
Το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση του Δήμου Πλατανιά ο δήμαρχος του οποίου, Γιάννης Μαλανδράκης, απέστειλε επιστολή προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και τη διοίκηση του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης (ΟΑΚ)  με την οποία ζητάει να ενσωματωθεί στο σχεδιασμό του έργου “Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του τμήματος του ΒΟΑΚ Χανιά-Ηράκλειο” και το τμήμα του ΒΟΑΚ “Χανιά – Κολυμπάρι”, συνολικού μήκους περίπου 20 χιλιομέτρων.
Οπως επισημαίνει ο κ. Μαλανδράκης στην επιστολή του, «από το  διεθνή δημόσιο διαγωνισμό που προωθείται από το αρμόδιο Υπουργείο για τη «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του ΒΟΑΚ», εξαιρείται το τμήμα του ΒΟΑΚ «Χανιά – Κολυμπάρι» συνολικού μήκους περίπου 20 χιλιομέτρων – που περιλαμβάνει τους κόμβους Πλατανιά, Ταυρωνίτη και Κολυμπαρίου» παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με την κυκλοφοριακή έρευνα για την αναβάθμιση του ΒΟΑΚ που εκπονήθηκε από υπηρεσίες τεχνικού συμβούλου του ΟΑΚ, δέχεται αρκετά μεγάλα κυκλοφοριακά φορτία (11.740 οχήματα) – τα οποία υπερβαίνουν κατά πολύ τα αντίστοιχα φορτία που δέχονται άλλα τμήματα του ΒΟΑΚ που περιλαμβάνονται στην μελέτη (τμήμα Χανιά – Ηράκλειο – Χερσόνησος)».
Ο δήμαρχος Πλατανιά προσθέτει δε ότι «τα κυκλοφοριακά φορτία της περιοχής αναμένεται – με τους πλέον συντηρητικούς υπολογισμούς – να αυξηθούν σημαντικά τα επόμενα χρόνια (14.643 οχήματα, η Μέση Ημερήσια Κυκλοφορία έως το 2045), σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της ίδιας έρευνας».
Ο κ. Μαλανδράκης υπογραμμίζει ότι «το γεγονός αυτό σημαίνει ότι μια οδική αρτηρία κομβικής σημασίας – με την υφιστάμενη κατάστασή του δρόμου- που συνδέει τα Χανιά με την κύρια παραλιακή – τουριστική ζώνη του Ν. Χανίων (Πλατανιάς έως Κολυμοάρι) και την οποία διέρχονται χιλιάδες οχήματα καθημερινά (τα οποία πολλαπλασιάζονται κατά τους θερινούς μήνες), δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί, ούτε κατ’ ελάχιστον, τα επόμενα χρόνια  στις σύγχρονες απαιτήσεις οδικής ασφάλειας και εξυπηρέτησης, με αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα».
Καταλήγοντας ο κ. Μαλανδράκης, με βάση τα προαναφερόμενα καθώς «και την πάγια θέση της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων έτσι όπως διατυπώθηκε στο κείμενο θέσεων της για το Χωροταξικό Πλαίσιο Κρήτης ότι “… ειδικά για τη δυτική απόληξη του ΒΟΑΚ προτείνεται τετράιχνη διατομή με μεσαία διαχωριστική νησίδα έως την Κίσαμο”», ζητά «όπως στο σχεδιασμό του έργου “Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του τμήματος του ΒΟΑΚ Χανιά-Ηράκλειο” να ενσωματωθεί και το τμήμα του ΒΟΑΚ “Χανιά – Κολυμπάρι”».
Για το συγκεκριμένο τμήμα ο δήμαρχος Πλατανιά θεωρεί «απολύτως αναγκαίο να προβλεφθεί κατασκευή αυτοκινητόδρομου με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ, με ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα, όπως αυτό τεκμηριώνεται και από τα στοιχεία της κυκλοφοριακής έρευνας για την αναβάθμιση του ΒΟΑΚ που εκπονήθηκε από τον ΟΑΚ».
Γ. ΛΥΒ.
(Χανιώτικα νέα - 1/8/2017)
Link: http://www.haniotika-nea.gr/exeroun-ton-dromo-chania-kolimpari/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου