Τρίτη, 18 Δεκεμβρίου 2012

Παραλογισμός με το Euronews: Στα ελληνικά αλλά -προς το παρόν- μόνο για δορυφορικούς δέκτες

Του ΓΙΑΝΝΗ ΛΥΒΙΑΚΗ
Ο παραλογισμός που διέπει τον ελληνικό δημόσιο τομέα, δεν φαίνεται να έχει τέλος. Αυτή τη φορά θύμα έχει πέσει το ευρωπαϊκό ειδησεογραφικό κανάλι Euronews, μέτοχος του οποίου είναι και η ΕΡΤ.
Από σήμερα Τρίτη, το Euronews θα μιλάει Ελληνικά αλλά μόνο στη Nova και στον ΟΤΕ. Δηλαδή, όσοι δεν έχουν δορυφορικό δέκτη θα μπορούν να το παρακολουθούν μόνον στην Αγγλική!
Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της NOVA, «oι συνδρομητές της δορυφορικής ψηφιακής πλατφόρμας θα συντονίζονται αυτόματα στην Ελληνική γλώσσα, ενώ υπάρχει η δυνατότητα εναλλαγής σε οποιαδήποτε άλλη επιθυμητή γλώσσα, απλά με το πάτημα του πλήκτρου 'Language' στο τηλεχειριστήριο του αποκωδικοποιητή της Nova».
Γιατί όμως δεν θα συμβεί -προς το παρόν- το ίδιο και στην επίγεια αναμετάδοση;
Οπως σημειώνουν οι "Τυπολογίες" (http://www.paron.gr/typologies/?p=24964), "στην ΕΡΤ αναμένουν το πόρισμα του Σώματος Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης και το πόρισμα της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης για να αποφασίσουν αν θα εντάξουν την ελληνική εκδοχή του Euronews στην ελεύθερη συχνότητα από την οποία βγαίνει το κανάλι στην αγγλική γλώσσα. Ο βουλευτής της ΝΔ Γιάννης Μιχελάκης, στο μεταξύ, κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά στην προϊσταμένη Εισαγγελίας Π. Φάκου για τη μετάδοση του Euronews Greek υποστηρίζοντας πως η ελεύθερη μετάδοσή του σε συχνότητα της ΕΡΤ είναι παράνομη".
ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ
Ολο το παρασκήνιο γύρω από αυτήν την ιστορία περιγράφεται σε ρεπορτάζ του "Βήματος" στις 3 Οκτωβρίου (http://www.tovima.gr/media/article/?aid=477721) στο οποίο τονιζόταν:
«Την Τρίτη 26 Ιουνίου σε κοινή συνέντευξη Τύπου ο κ. Μάικλ Πίτερς πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Euronews, ο τότε πρόεδρος της ΕΡΤ κ. Στ. Στεφάνου, ο τότε διευθύνων σύμβουλος κ. Λ. Ταγματάρχης και ο γενικός διευθυντής του ΡΙΚ κ. Θέμις Θεμιστοκλέους ανακοίνωσαν τη δημιουργία ενός γραφείου στην Αθήνα το οποίο θα μεταφράζει στα ελληνικά το πρόγραμμα του Euronews, αλλά και θα παράγει ειδήσεις και ρεπορτάζ από την Ελλάδα. Η σκέψη ήταν ότι οι Έλληνες θα είχαν καλύτερη ενημέρωση για την Ευρώπη και οι Ευρωπαίοι μια πιο καθαρή εικόνα για την ελληνική επικαιρότητα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρόγραμμα του Euronews οι Ελληνες τηλεθεατές μπορούν να το παρακολουθούν μέσω της ΕΡΤ, αλλά όχι στην ελληνική γλώσσα. Επίσης η ΕΡΤ και το ΡΙΚ ανήκουν στους ιδρυτικούς φορείς και είναι μέτοχοι στο Euronews,
Οι υπεύθυνοι του εγχειρήματος είχαν εκφράσει την επιθυμία τους, αλλά και τη βεβαιότητά τους, ότι το ελληνόφωνο πρόγραμμα του Euronews θα ήταν έτοιμο να αρχίσει να μεταδίδεται τον προσεχή Δεκέμβριο, στο πλαίσιο της Κυπριακής προεδρίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Το Euronews ανέθεσε σε σχετική εταιρεία την ανεύρεση κτηρίων για τη στέγαση και εξοπλισμό του αθηναϊκού γραφείου και στη συνέχεια εξέδωσε προκήρυξη για τη στελέχωσή του. Συνολικά περισσότεροι από χίλιους Ελληνες και Κυπρίους δημοσιογράφους και τεχνικούς έκαναν αίτηση και μετά από τη διαδικασία επιλογής 21 από αυτούς έμαθαν χθες, 2 Οκτωβρίου, ότι είχαν τελικά επιλεγεί για την επάνδρωση του γραφείου.
Βέβαια, το προηγούμενο βράδυ είχαν μάθει ότι η ΕΡΤ με μία ανακοίνωση που ξάφνιασε τους πάντες, εκτός από εκείνους που έχουν απελπιστεί εντελώς από το ελληνικό δημόσιο, τίναξε στον αέρα τη συμφωνία, αμφισβητώντας τη νομιμότητά της, αφήνοντας υπόνοιες για ποινικές ευθύνες και δηλώνοντας ότι θα επανεξετάσει τα πάντα σχετικά με τη μετάδοση. Όπως χαρακτηριστικά τονιζόταν στην ανακοίνωση «το Δ.Σ. της ΕΡΤ Α.Ε. ουδέποτε προέβη σε απόφαση παραχώρησης ψηφιακής συχνότητας στο EURONEWS ή δέσμευσης για τη μετάδοση ελληνόφωνου προγράμματος δίχως τη συμμετοχή της σε αυτό».
Είναι εμφανές ότι η μη συμμετοχή της ΕΡΤ στο ελληνικό γραφείο του Euronews δεν άρεσε σε εκείνους που θα το ήθελαν ακόμα ένα "μαγαζάκι για να βολεύουμε τα δικά μας παιδιά"".
Στο μεταξύ χθες βγήκε στο Internet και το site του σταθμού στην ελληνική εκδοχή του, ενώ η δημοσιογραφική ομάδα δουλεύει ήδη για το Euronews Greek.
(Χανιώτικα νέα - 18/12/2012)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου