Πέμπτη, 9 Αυγούστου 2018

Ακριβά τα καύσιμα στα Χανιά

Σε υψηλό επίπεδο παραμένουν οι τιμές πώλησης της βενζίνης στα Χανιά, όπως και σε άλλες περιοχές της χώρας.
Σύμφωνα με τους πρατηριούχους, η ακρίβεια στα καύσιμα οφείλεται στους φόρους που έχουν επιβληθεί “πάνω” στην καθαρή τιμή.
Μάλιστα, σε μια απλή απόδειξη αγοράς βενζίνης συνολικής αξίας 30 ευρώ, διαβάζουμε ότι η πραγματική (καθαρή) αξία του καυσίμου είναι 11,60 ευρώ και οι φόροι – δασμοί 18,40 ευρώ.
Μιλώντας στα “Χανιώτικα νέα”,
ο πρόεδρος της Ενωσης Βενζινοπωλών Νομού Χανίων, Βαγγέλης Κώτσος υπογραμμίζει, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ότι η τιμή της βενζίνης δεν έχει αυξηθεί τις τελευταίες ημέρες αλλά κυμαίνεται τουλάχιστον το τελευταίο δεκαήμερο από 1,65 μέχρι 1,75 ευρώ.
«Αν κοιτάξετε το Παρατηρητήριο Τιμών τις δέκα τελευταίες ημέρες δεν θα δείτε κάποια διαφοροποίηση», εξηγεί.
«Η βενζίνη σε κάθε περίπτωση είναι ακριβή. Δεν το συζητάμε. Και στο 1,55 και στο 1,65 και στο 1,30 και στο 1,20 είναι ακριβή με τα σημερινά δεδομένα και με αυτό που βιώνουμε όλοι».
Ο ίδιος τονίζει ότι «οι τιμές επηρεάζονται από τις διεθνείς τιμές πετρελαίου και από την ισοτιμία ευρώ – δολαρίου. Οι διαφοροποιήσεις οι οποίες υπάρχουν τις τελευταίες δέκα με δεκαπέντε ημέρες είναι σε μικρές διακυμάνσεις. Το θέμα είναι ότι ούτως η άλλως η βενζίνη είναι ακριβή, πρώτον λόγω των φόρων που είναι πολύ υψηλοί και δεύτερον επειδή τα διυλιστήρια δρουν ανεξέλεγκτα και δεν υπάρχει κανείς που να μπορεί να ξέρει ή να κρίνει αν το διυλιστήριο στην τιμολόγησή του είναι σωστό ή λάθος».

Η επιβολή “πλαφόν”

Θετικός στην επιβολή πλαφόν αλλά υπό την προϋπόθεση να μπει σε όλα τα επίπεδα αγοράς, δηλαδή και στα διυλιστήρια και στις εταιρείες εμπορίας και στα πρατήρια, δηλώνει ο κ. Κώτσος.
Οπως σημειώνει, «δεν είμαστε αντίθετοι, αρκεί να μπει σε όλα τα στάδια. Να ξεκινήσει από τη διύλιση και να πει (η πολιτεία) τόσο θα τα πουλάτε στις εταιρείες εμπορίας, στις εταιρείες εμπορίας να πει τόσο θα τα πουλάτε στα πρατήρια και στα πρατήρια να πει τόσο θα τα πουλάτε στον καταναλωτή.
Αυτό είναι κάτι το οποίο επί σειρά ετών λέω ότι σε πολλές περιπτώσεις θα έπρεπε να γίνεται και δεν έχει γίνει ποτέ. Και όταν μπήκε πλαφόν, μπήκε μόνο στη λιανική, υποχρεώνοντας έτσι πάρα πολλά πρατήρια να κλείσουν.
Να μπει, λοιπόν, σε όλα τα επίπεδα. Ετσι, θα φανεί και τι βγάζει το πρατήριο και τι βγάζει η εταιρεία εμπορίας και τι βγάζει το διυλιστήριο και όλα. Θα ήταν μια πάρα πολύ σωστή και καλή λύση, αρκεί να γίνει με αυτόν τον τρόπο. Με οποιοδήποτε άλλο τρόπο κι αν μπει ειναι λάθος και θα έχει παρενέργειες και παρατράγουδα».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΥΒΙΑΚΗΣ
(Χανιώτικα νέα - 9/8/2018)
Link: http://www.haniotika-nea.gr/akriva-ta-kafsima-sta-chania/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου