Παρασκευή 10 Αυγούστου 2018

Καλώδια ηλεκτροδότησης: Υπογειοποίηση μεν, αλλά...

Μπορεί η υπογειοποίηση των δικτύων του ηλεκτρικού ρεύματος να μην επιφέρει αισθητική επιβάρυνση αλλά έχει ένα μειονέκτημα: Καθιστά δύσκολο τον εντοπισμό και ακόμα πιο δύσκολη την αποκατάσταση των βλαβών στα δίκτυα ηλεκτροδότησης.
Aυτό διαφάνηκε από την πρόσφατη μεγάλη διακοπή στην ηλεκτροδότηση των Χανίων λόγω βλάβης και παραδέχεται ο Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικού Ρεύματος (ΔΕΔΔΗΕ) σε απάντησή του σε επιστολή της προέδρου του Συλλόγου Επιχειρηματιών Εστίασης Νομού Χανίων, Αννας Σαματά, που δημοσιοποιήθηκε χθες σε σχετικό δημοσίευμα των “Χανιώτικων νέων”.
Συγκεκριμένα, ο διευθυντής ΔΕΔΔΗΕ Περιοχής Χανίων, Στ. Μαναρωλάκης, απάντησε χθες ότι «η ηλεκτροδότηση του κεντρικού τμήματος της πόλης γίνεται μέσω υπογείου δικτύου μέσης τάσεως (15000 Volts) και των κατά τόπους υποσταθμών οι οποίοι μετασχηματίζουν τη μέση τάση σε χαμηλή τάση (230/400 Volts). Αυτή η τάση καταλήγει και χρησιμοποιείται από τους καταναλωτές μέσω των αντίστοιχων παροχών και μετρητικών διατάξεων. Οι εν λόγω υποσταθμοί διασυνδέονται μεταξύ τους, σε βρογχοειδές σύστημα, έχουν δηλαδή τη δυνατότητα της διπλής εκατέρωθεν τροφοδότησης, η οποία είναι θεμελιώδης και απαραίτητη σε κάθε υπόγειο δίκτυο όπως εν προκειμένω. Αν λοιπόν συμβεί βλάβη σε τμήμα του υπογείου δικτύου, κατ’ αρχήν λειτουργεί αυτόματα ο αντίστοιχος διακόπτης της τροφοδοτικής γραμμής και ένα μεγάλο τμήμα του δικτύου τίθεται εκτός λειτουργίας, αμέσως μετά ακολουθεί η διαδικασία εντοπισμού του τμήματος του δικτύου που εμφανίστηκε η βλάβη. Ο εντοπισμός επιτυγχάνεται με κατάλληλους χειρισμούς και αντίστοιχες δοκιμές, οπότε απομονώνεται το τμήμα του δικτύου που εμφανίζει το πρόβλημα και ηλεκτροδοτείται το σύνολο των καταναλωτών, μέσω του υγιούς τμήματος της υπόλοιπης γραμμής ή από δεύτερη άλλη γραμμή».
Ο ίδιος εξηγεί ότι «οι υποσταθμοί οι οποίοι είναι και οι κατά τόπους πηγές ρεύματος, τίθενται σε λειτουργία μέσω του βρογχοειδούς συστήματος που αναφέραμε παραπάνω και γενικά υπό φυσιολογικές συνθήκες, η όλη διαδικασία διαρκεί από λίγα λεπτά της ώρας μέχρι μία το πολύ ώρα, δηλαδή όσο χρόνο απαιτούν οι χειρισμοί».
Σε ό,τι αφορά τη μεγάλη διακοπή, ο κ. Μαναρωλάκης επισημαίνει ότι «στις 31/07/2018, συνέβη κάτι πολύ σπάνιο, διότι εμφανίστηκαν ταυτοχρόνως δύο σοβαρές βλάβες σε διαφορετικούς υποσταθμούς του ίδιου βρόγχου και σε τέτοια περίπτωση δεν είναι βέβαια δυνατή η άμεση ηλεκτροδότηση διότι διακόπτεται η ηλεκτρική συνέχεια του βρόγχου σε δύο σημεία και επομένως υπάρχει αδυναμία τροφοδότησης κάποιων υποσταθμών. Συγκεκριμένα η μία σοβαρή βλάβη ήταν στον υποσταθμό Νο56 που βρίσκεται σε υπόγειο χώρο στην πλατεία Μάχης Κρήτης και η άλλη εντοπίστηκε στον υποσταθμό Νο182 που βρίσκεται σε υπόγειο χώρο του Parking Απόλλων. Δεν υπήρχε λοιπόν άλλη λύση, παρά μόνο να επισπευθούν οι εργασίες αποκατάστασης των βλαβών, όπως και έγινε. Τα συνεργεία μας εργάστηκαν συνεχώς (και κατά τη διάρκεια της νύκτας) με αποτέλεσμα να δοθεί ρεύμα στους τρείς από τους τέσσερις υποσταθμούς στις 05,00’ περίπου της 1ης/8/2018, δηλαδή μετά από 14 ώρες. Τον τέταρτο υποσταθμό καταφέραμε να ηλεκτροδοτήσουμε στις 14,30΄ περίπου, μετά την αποκατάσταση και της δεύτερης βλάβης. Οι ολιγόλεπτες διακοπές που συνέβησαν τις επόμενες ημέρες, οφείλονται σε άλλες βλάβες σε άλλα σημεία του δικτύου, που έτυχε να ηλεκτροδοτούνται από την ίδια κεντρική τροφοδοτική γραμμή».
Καταλήγοντας, ο κ. Μαναρωλάκης κάνει «μία γενική παρατήρηση αναφορικά με τα υπόγεια δίκτυα, τα οποία έχουν πολλά πλεονεκτήματα (δεν επιφέρουν αισθητική επιβάρυνση, επηρεάζονται σαφώς λιγότερα από καιρικά φαινόμενα, έχουν μεγαλύτερες δυνατότητες ηλεκτρικά), αλλά έχουν και ένα μειονέκτημα ότι οι αναπόφευκτες βλάβες που υφίστανται είναι δύσκολο να εντοπιστούν και ακόμα δυσκολότερο να αποκατασταθούν».
Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε επιπρόσθετη πληροφορία.

Οι επιχειρηματίες εστίασης

Σε νέα απάντησή της η πρόεδρος Συλλόγου Επιχειρηματιών Εστίασης Νομού Χανίων, Αννα Σαματά, σημειώνει: «Σας ευχαριστούμε πολύ για την άμεση απόκρισή σας και τη λεπτομερή και χρήσιμη επεξήγηση.
Κατανοούμε το πρόβλημα που προέκυψε.
Ευχόμαστε να μην υπάρξει τέτοιο πρόβλημα στο μέλλον για το καλό τόσο των πολιτών όσο και των επιχειρήσεών μας.
Ελπίζουμε να κατανοείτε με τη σειρά σας τη δύσκολη θέση στην οποία βρέθηκαν οι επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος και να είστε διατεθειμένος για περαιτέρω συζήτηση και αποζημιώσεις εφόσον προκύψει η ανάγκη (θέλουμε να πιστεύουμε ότι δε θα προκύψει)».
Γ. ΛΥΒ.
(Χανιώτικα νέα - 10/8/2018)
Link: http://www.haniotika-nea.gr/ipogiopiisi-men-alla/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου