Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2023

Τιμή στην Καίτη Αλέξη σε εκδήλωση στο Πνευματικό Κέντρο

Αφιερωμένη σε μια αρχόντισσα του ραδιοφώνου, την Καίτη Αλέξη, με τη φωνή της οποίας μεγάλωσαν γενιές και γενιές ακροατών του Ραδιοφωνικού Σταθμού Χανίων της ΕΡΤ μέσα από τη συχνότητα των 1.512 Χιλιοκύκλων των μεσαίων κυμάτων, ήταν η εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε προχθές το βράδυ στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων.
Αφορμή για την εκδήλωση κατά την οποία παρουσιάστηκε το βιβλίο του Λευτέρη Λαμπράκη “Καίτη Αλέξη. Η Κυρία του Ραδιοφώνου” που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις “Πυξίδα της Πόλης”, ήταν ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Ραδιοφώνου.
Την εκδήλωση, η οποία ξεκίνησε με προβοκή σχετικού βίντεο, διοργάνωσαν η Περιφέρεια Κρήτης – Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, το Πνευματικό Κέντρο Χανίων και οι εκδόσεις “Πυξίδα της Πόλης”.
Μιλώντας στους δημοσιογράφους η ίδια η Καίτη Αλέξη για τις αναμνήσεις από την ΕΡΤ Χανίων, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, σε ένα περιστατικό που την είχε συγκλονίσει, όταν από το μικρόφωνο του σταθμού ανέφερε την τραγική είδηση του πνιγμού 21 μαθητριών στη Γεωργιούπολη (4 Μαίου 1972): «Δεν θα περιοριστώ να πω μία πολύ χαρούμενη που ίσως θα περιμένατε. Εγώ θυμάμαι και μου άφησε κάτι οπωσδήποτε στη ψυχή, ένα τραύμα θα έλεγα και για αυτό το θυμάμαι έντονα: Ηταν όταν η τελευταία τάξη του Γυμνασίου Σπηλίου (4 Μαίου 1972) είχε κάνει την εκδρομή εκείνη στη Γεωργιούπολη και 21 κορίτσια πνίγηκαν. Μπήκαν για βόλτα σε δύο βάρκες και πνίγηκαν.
Καταλαβαίνετε ότι το να σταματήσεις μπροστά στο μικρόφωνο και να είσαι υποχρεωμένη να αναγγείλεις αυτό το γεγονός και παρά το ότι ξέραμε ότι θα έπρεπε να είμαστε σε μια απόσταση από τα γεγονότα, να είμαστε ψύχραιμοι, ειλικρινά επειδή είχα μωρά τα παιδιά μου τότε, δεν μπόρεσα, δεν τα κατάφερα. Είμαι ένας άνθρωπος και εγώ. Είναι στιγμές που λυγίζουμε όλοι. Αυτό ήταν ένα πάρα πολύ δύσκολο, έντονο γεγονός, στη σταδιοδρομία μου αυτή. Και βέβαια υπήρξαν και πολλά άλλα». Ακόμα η κα Αλέξη σημείωσε ότι της είχα γίνει πρόταση να εργαστεί στις ΗΠΑ.
«Μου ζητήθηκε να φύγω στην Αμερική, σε ελληνική εκπομπή της Αμερικής, από άνθρωπο Αγγλοαμερικανό που έχει παντρευτεί Ελληνοαμερικανίδα. Είχε έρθει στο σταθμό, με άκουσε και είπε: Γιατί κάθεστε εδώ. Εγώ ήμουν δεμένη με τους γονείς. Παρέμεινα και δεν μετανιώνω. Διότι οι Χανιώτες μου ανταπόδωσαν την αγάπη που πιστεύω ότι τους έδωσα, σεβόμενη τους ανθρώπους. Γιατί έχει μεγάλη σημασία το να είσαι μπροστά σε ένα μικρόφωνο και να ξέρεις πως πρέπει να συμπεριφερθείς».
«Είμαι -τόνισε- συγκινημένη και θα το πω πάλι, το είπα και άλλες φορές: σαν σε τιμά ο τόπος σου, σε τιμά ο κόσμος όλος».
Ο συγγραφέας του βιβλίου, ηθοποιός, Λευτέρης Λαμπράκης τόνισε ότι «η ίδια η προσωπικότητα της Καίτης Αλέξη είναι μία ιστορία. Είναι η ίδια, η ιστορία των Χανίων. Τη συνδέω με τα παλιά Χανιά, με τα σύγχρονα Χανιά. Η ιστορία, η αγωγή της, η γλώσσα της, ο τρόπος εκφοράς, συνθέτουν πράγματα τα οποία δεν υπάρχουν ακριβώς έτσι σήμερα».
Ο δημοσιογράφος – κριτικός κινηματογράφου, Ιάσονας Τριανταφυλλίδης ανέφερε ότι «το βιβλίο το διάβασα μέσα σε μιάμιση ώρα. Είναι ένα αριστούργημα. Η Καίτη Αλέξη είναι σπουδαία γιατί έκανε πεισματικά αυτό που αγαπούσε σε όλη της τη ζωή, τιμώντας τον τόπο της».
Το βιβλίο προλογίζει η παραγωγός της ΕΡΤ, Μαίρη Φραγκάκη, η οποία μιλώντας στους δημοσιογράφους, υπογράμμισε ότι «η Καίτη μαζί με τον Ραδιοφωνικό Σταθμό Χανίων, είναι ένα σημείο αναφοράς της πόλης ολόκληρης. Η Καίτη μου συντρόφεψε όλη την παιδική μου ηλικία διότι από ένα ραδιοφωνάκι που είχαμε στο σπίτι μας, στο Ρέθυμνο, ακούγαμε Χανιά. Εγώ λοιπόν άκουγα το: “Εδώ Χανιά” με τη χαρακτηριστική φωνή της Καίτης…. Δεν έλειψε ούτε στιγμή η αλληλοεκτίμηση και για αυτό χάρηκα που η Καίτη επέλεξε εμένα για να μιλήσω και να χαιρετίσω. Είχε τη φωνή που έπρεπε να έχει κανείς στο ραδιόφωνο. Ηταν η φωνή του ραδιοφώνου».
Ο υπεύθυνος των εκδόσεων: “Πυξίδα της Πόλης” και διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων, Ματθαίος Φραντζεσκάκης τόνισε ότι η Καίτη Αλέξη «μέχρι και σήμερα για όποιον την γνωρίζει, μαγεύει με τον τρόπο που μιλάει, μαγεύει με τον τρόπο που αφηγείται, μαγεύει με τον τρόπο που έχει τοποθετηθεί η ίδια στην ιστορία και του τόπου αλλά και του ραδιοφώνου. Μια φωνή η οποία νομίζω θα μείνει ανεξίτηλα βαθιά σε όσους αγαπούν το ραδιόφωνο».
Χαιρετισμούς απηύθυναν εκ μέρους της Περιφέρειας ο Κώστας Γύπαρης και η αντιδήμαρχος Χανίων, Ελένη Ζερβουδάκη.
Την εκδήλωση συντόνισε η δημοσιογράφος, Μαρίνα Γιακουμάκη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΥΒΙΑΚΗΣ
(Χανιώτικα νέα - 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου