Νέες προοπτικές για τα κρητικά αλλά και τα ελληνικά κρέατα γενικότερα ανοίγει η σημαντική διάκριση που έλαβε η ελληνική συμμετοχή στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Κρεοπωλών που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στην Βόρεια Ιρλανδία.
Ηταν στις 21 Μαρτίου όταν κρεοπώλες από τα Χανιά, κέρδισαν το βραβείο για το καλύτερο burger και τη δεύτερη καλύτερη εκτίμηση κρέατος.
Το βραβείο παρέλαβε ο επικεφαλής της ελληνικής ομάδας, ιδιοκτήτης της επιχείρησης κρεοπωλείου Meating ΑΒΕΕ στον Πλατανιά Χανίων, Λεωνίδας Μαθιουλάκης. Μαζί του, στην ελληνική ομάδα συμμετείχαν ο Ευθύμης Σκαράκης, ο Παναγιώτης Μαριόλης, ο Γιάννης Καζάς, ο Νίκος Βρεττός και η Κυπαρισσια Αντωναρα.
Μεγάλος νικητής ήταν η ομάδα της Ιρλανδίας ενώ τη 2η θέση κατέκτησε η Ν. Ζηλανδία και την 3η η Αυστραλία.
Ο διαγωνισμός στον οποίο συμμετείχαν ομάδες 12 χώρες (Ελλάδα, Ιταλία, Γερμανία, Γαλλία, Ιρλανδία, Μ. Βρετανία, Αυστραλία, Βραζιλία, Βουλγαρία, Νέα Ζηλανδία, ΗΠΑ, Ν. Αφρική), πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της έκθεσης τροφίμων και ποτών IFEX.
Όπως λέει στον «Αγρότη» ο επικεφαλής της ομάδας, Λεωνίδας Μαθιουλάκης, «η διάκριση στην Ιρλανδία ήταν στα πλαίσια του Παγκόσμιου Διαγωνισμού Κρεοπωλών και κερδίσαμε το βραβείο για το καλύτερο μπιφτέκι (Best Burger in the world), στο οποίο χρησιμοποιήσαμε κρητικά υλικά όπως το ελαιόλαδο και τα βότανά μας. Ο διαγωνισμός εκτός από τα κρεατοσκευάσματα αφορούσε την ολοκληρωμένη παρουσία-δουλειά του κρεοπώλη όπως η ενδυμασία, η υγιεινή, οι κοπές του κρέατος που κάνει η κάθε χώρα, το στήσιμο της βιτρίνας του κρέατος, την παρουσίαση και την προετοιμασία της κάθε ομάδας. Μέσω του διαγωνισμού μπήκαμε σε πολλά εργαστήρια κρεάτων και κρεοπωλεία, γνωρίσαμε αξιόλογους ανθρώπους πάνω στον τομέα μας, όπως κρεοπώλες, παραγωγούς – κτηνοτρόφους, με τους οποίους έχουμε κρατήσει ακόμη επαφή και ανταλλάσουμε ιδέες συνεχώς μαθαίνοντας καινούρια πράγματα. Για την κρητική κτηνοτροφία δεν ξέρουμε αν ο διαγωνισμός αυτός ανοίξει δρόμους καθώς δεν χρησιμοποιήσαμε τα δικά μας κρέατα, η κρητική γαστρονομία όμως σίγουρα προβλήθηκε με τα υλικά που χρησιμοποιήσαμε, το λάδι, τα τυριά, τα βότανα, το απάκι και το μέλι μας».
Σε ερώτηση για την εμπειρία τους από τον διαγωνισμό, σημειώνει:
«Η συμμετοχή μας στον διαγωνισμό ήταν μια πρόκληση από την πρώτη στιγμή και μια εμπειρία 6 μηνών με αρκετές προπονήσεις, με συνεχή επικοινωνία για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις του διαγωνισμού και να αγωνιστούμε με 10 χώρες που είναι ειδικοί στον τομέα παραγωγής και επεξεργασίας κρέατος όπως η Νέα Ζηλανδία, η Μεγάλη Βρετανία, η Γαλλία. Λόγω του ότι ήταν η πρώτη φορά για εμάς και δεν γνωρίζαμε πολλά πράγματα, η συμμετοχή μας ήταν πολύπλοκη και με αρκετές δυσκολίες. Μας χάρισε πολύ δυνατές στιγμές με έντονα συναισθήματα και σίγουρα είναι μια εμπειρία που θα μας μείνει αξέχαστη. Αξιοποιώντας αυτές τις εμπειρίες, στο βάθος του χρόνου σίγουρα θα μας κάνει καλύτερους στη δουλειά μας».
Οσο για τα σχόλια των συναδέλφων τους στην Ιρλανδία, τονίζει:
«Είχαμε αρκετά θετικά σχόλια για την βιτρίνα μας, τα κρεατοσκευάσματα, το σύνολο εξοπλισμού και τις κοπές μας. Αποκομίσαμε πολύ καλά λόγια για τη συνολική μας παρουσίαση που είχε έντονο το ελληνικό στοιχείο και την Ελιά σε συνδυασμό με πολλά ελληνικά και κυρίως κρητικά προϊόντα. Γενικότερα τους εντυπωσίασε πως μια τόσο μικρή χώρα που δεν είναι και χώρα μεγάλης παραγωγής κρεάτων, έλαβε μέρος και μάλιστα με άρτια εκπαιδευμένους και εξοπλισμένους κρεοπώλες».
Για το αν αυτοί οι διαγωνισμοί αλλά και το διαδίκτυο ανοίγουν προοπτικές για τα τοπικά κρέατα αλλά και για τα κρεοπωλεία, υπογραμμίζει:
«Για τα κρεοπωλεία σίγουρα τέτοιου είδους διαγωνισμοί ανοίγουν προοπτικές, κυρίως εξέλιξης με τις νέες εμπειρίες και τεχνικές που αποκομίζουν οι συμμετέχοντες και διαδικτυακά πια μπορούν να το μοιραστούν με όλο τον κόσμο. Για τα τοπικά κρέατα βοηθάει το διαδίκτυο μέσω τεχνογνωσίας που μπορούν να αποκομίσουν για να κάνει ο κάθε παραγωγός το είδος του καλύτερο και να μπορεί να βγει στις διεθνείς αγορές».
Οσο για τα επόμενα σχέδιά τους:
«Τα επόμενα σχέδια είναι πολύπλευρα. Αρχικά μας ενδιαφέρει να αναπτύξουμε την επιχείρηση μας επενδύοντας σε προϊόντα με βάση το κρέας, επενδύοντας στo retail και όλα αυτά με δυνατό όπλο την Κρήτη και τα προϊόντα της τα οποία είναι ξεχωριστά και μας βοηθούν να κάνουμε τη διαφορά. Στα επόμενα σχέδια μας είναι σαφώς και ο Διαγωνισμός του 2020».
Σε ερώτηση για την προέλευση των κρεάτων επισημαίνει:
«Τα αρνιά και τα κατσίκια είναι αποκλειστικά από την Κρήτη όπως και κάποιες μικροποσότητες χοιρινών και βοοειδών. Έχουμε παραγωγούς και προμηθευτές σε όλη την Ελλάδα και τον κόσμο. Δεν παράγουμε κρέας δικό μας και προτιμάμε τις καλύτερες ποιοτικά επιλεγμένες φάρμες στον κόσμο».
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:
Email: meating_abbe@yahoo.gr
Facebook: https://www.facebook.com/MeatingMathioulakis/
Instagram: https://www.instagram.com/meating_butchershop/
You Tube: https://www.youtube.com/watch?v=Q88LI4Kcsrc&t=16s
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΥΒΙΑΚΗΣ
•Σχετικό ρεπορτάζ δημοσιεύτηκε στο ένθετο: "Αγρότης" της εφημερίδας: "Εθνος" στις 16/6/2018
Ηταν στις 21 Μαρτίου όταν κρεοπώλες από τα Χανιά, κέρδισαν το βραβείο για το καλύτερο burger και τη δεύτερη καλύτερη εκτίμηση κρέατος.
Το βραβείο παρέλαβε ο επικεφαλής της ελληνικής ομάδας, ιδιοκτήτης της επιχείρησης κρεοπωλείου Meating ΑΒΕΕ στον Πλατανιά Χανίων, Λεωνίδας Μαθιουλάκης. Μαζί του, στην ελληνική ομάδα συμμετείχαν ο Ευθύμης Σκαράκης, ο Παναγιώτης Μαριόλης, ο Γιάννης Καζάς, ο Νίκος Βρεττός και η Κυπαρισσια Αντωναρα.
Μεγάλος νικητής ήταν η ομάδα της Ιρλανδίας ενώ τη 2η θέση κατέκτησε η Ν. Ζηλανδία και την 3η η Αυστραλία.
Ο διαγωνισμός στον οποίο συμμετείχαν ομάδες 12 χώρες (Ελλάδα, Ιταλία, Γερμανία, Γαλλία, Ιρλανδία, Μ. Βρετανία, Αυστραλία, Βραζιλία, Βουλγαρία, Νέα Ζηλανδία, ΗΠΑ, Ν. Αφρική), πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της έκθεσης τροφίμων και ποτών IFEX.
Όπως λέει στον «Αγρότη» ο επικεφαλής της ομάδας, Λεωνίδας Μαθιουλάκης, «η διάκριση στην Ιρλανδία ήταν στα πλαίσια του Παγκόσμιου Διαγωνισμού Κρεοπωλών και κερδίσαμε το βραβείο για το καλύτερο μπιφτέκι (Best Burger in the world), στο οποίο χρησιμοποιήσαμε κρητικά υλικά όπως το ελαιόλαδο και τα βότανά μας. Ο διαγωνισμός εκτός από τα κρεατοσκευάσματα αφορούσε την ολοκληρωμένη παρουσία-δουλειά του κρεοπώλη όπως η ενδυμασία, η υγιεινή, οι κοπές του κρέατος που κάνει η κάθε χώρα, το στήσιμο της βιτρίνας του κρέατος, την παρουσίαση και την προετοιμασία της κάθε ομάδας. Μέσω του διαγωνισμού μπήκαμε σε πολλά εργαστήρια κρεάτων και κρεοπωλεία, γνωρίσαμε αξιόλογους ανθρώπους πάνω στον τομέα μας, όπως κρεοπώλες, παραγωγούς – κτηνοτρόφους, με τους οποίους έχουμε κρατήσει ακόμη επαφή και ανταλλάσουμε ιδέες συνεχώς μαθαίνοντας καινούρια πράγματα. Για την κρητική κτηνοτροφία δεν ξέρουμε αν ο διαγωνισμός αυτός ανοίξει δρόμους καθώς δεν χρησιμοποιήσαμε τα δικά μας κρέατα, η κρητική γαστρονομία όμως σίγουρα προβλήθηκε με τα υλικά που χρησιμοποιήσαμε, το λάδι, τα τυριά, τα βότανα, το απάκι και το μέλι μας».
Σε ερώτηση για την εμπειρία τους από τον διαγωνισμό, σημειώνει:
«Η συμμετοχή μας στον διαγωνισμό ήταν μια πρόκληση από την πρώτη στιγμή και μια εμπειρία 6 μηνών με αρκετές προπονήσεις, με συνεχή επικοινωνία για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις του διαγωνισμού και να αγωνιστούμε με 10 χώρες που είναι ειδικοί στον τομέα παραγωγής και επεξεργασίας κρέατος όπως η Νέα Ζηλανδία, η Μεγάλη Βρετανία, η Γαλλία. Λόγω του ότι ήταν η πρώτη φορά για εμάς και δεν γνωρίζαμε πολλά πράγματα, η συμμετοχή μας ήταν πολύπλοκη και με αρκετές δυσκολίες. Μας χάρισε πολύ δυνατές στιγμές με έντονα συναισθήματα και σίγουρα είναι μια εμπειρία που θα μας μείνει αξέχαστη. Αξιοποιώντας αυτές τις εμπειρίες, στο βάθος του χρόνου σίγουρα θα μας κάνει καλύτερους στη δουλειά μας».
Οσο για τα σχόλια των συναδέλφων τους στην Ιρλανδία, τονίζει:
«Είχαμε αρκετά θετικά σχόλια για την βιτρίνα μας, τα κρεατοσκευάσματα, το σύνολο εξοπλισμού και τις κοπές μας. Αποκομίσαμε πολύ καλά λόγια για τη συνολική μας παρουσίαση που είχε έντονο το ελληνικό στοιχείο και την Ελιά σε συνδυασμό με πολλά ελληνικά και κυρίως κρητικά προϊόντα. Γενικότερα τους εντυπωσίασε πως μια τόσο μικρή χώρα που δεν είναι και χώρα μεγάλης παραγωγής κρεάτων, έλαβε μέρος και μάλιστα με άρτια εκπαιδευμένους και εξοπλισμένους κρεοπώλες».
Για το αν αυτοί οι διαγωνισμοί αλλά και το διαδίκτυο ανοίγουν προοπτικές για τα τοπικά κρέατα αλλά και για τα κρεοπωλεία, υπογραμμίζει:
«Για τα κρεοπωλεία σίγουρα τέτοιου είδους διαγωνισμοί ανοίγουν προοπτικές, κυρίως εξέλιξης με τις νέες εμπειρίες και τεχνικές που αποκομίζουν οι συμμετέχοντες και διαδικτυακά πια μπορούν να το μοιραστούν με όλο τον κόσμο. Για τα τοπικά κρέατα βοηθάει το διαδίκτυο μέσω τεχνογνωσίας που μπορούν να αποκομίσουν για να κάνει ο κάθε παραγωγός το είδος του καλύτερο και να μπορεί να βγει στις διεθνείς αγορές».
Οσο για τα επόμενα σχέδιά τους:
«Τα επόμενα σχέδια είναι πολύπλευρα. Αρχικά μας ενδιαφέρει να αναπτύξουμε την επιχείρηση μας επενδύοντας σε προϊόντα με βάση το κρέας, επενδύοντας στo retail και όλα αυτά με δυνατό όπλο την Κρήτη και τα προϊόντα της τα οποία είναι ξεχωριστά και μας βοηθούν να κάνουμε τη διαφορά. Στα επόμενα σχέδια μας είναι σαφώς και ο Διαγωνισμός του 2020».
Σε ερώτηση για την προέλευση των κρεάτων επισημαίνει:
«Τα αρνιά και τα κατσίκια είναι αποκλειστικά από την Κρήτη όπως και κάποιες μικροποσότητες χοιρινών και βοοειδών. Έχουμε παραγωγούς και προμηθευτές σε όλη την Ελλάδα και τον κόσμο. Δεν παράγουμε κρέας δικό μας και προτιμάμε τις καλύτερες ποιοτικά επιλεγμένες φάρμες στον κόσμο».
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:
Email: meating_abbe@yahoo.gr
Facebook: https://www.facebook.com/MeatingMathioulakis/
Instagram: https://www.instagram.com/meating_butchershop/
You Tube: https://www.youtube.com/watch?v=Q88LI4Kcsrc&t=16s
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΥΒΙΑΚΗΣ
•Σχετικό ρεπορτάζ δημοσιεύτηκε στο ένθετο: "Αγρότης" της εφημερίδας: "Εθνος" στις 16/6/2018
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου