Του ΓΙΑΝΝΗ ΛΥΒΙΑΚΗ
Ενα από τα μεγαλύτερα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στην Κρήτη είναι αυτό της επέκτασης του αεροδρομίου Χανίων. Ενα έργο που αναμένεται να αναβαθμίσει τον τουρισμό και να βοηθήσει, ως εκ τούτου, τα μέγιστα την τοπική οικονομία. Αλλωστε, ήδη από τις διεθνείς εκθέσεις στις οποίες συμμετέχει η Κρήτη τα μηνύματα είναι ιδιαιτέρως αισιόδοξα και για την ερχόμενη τουριστική περίοδο.
Μόνο που εκτός από την επέκταση του αεροδρομίου Χανίων προβλέπεται η ιδιωτικοποίησή του. Οι μνηστήρες, λέγεται, δεν είναι λίγοι. Και ο φόβος ότι τυχόν ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης», το οποίο σημειωτέον έχει κέρδη άνω των 10 εκατ. ευρώ ετησίως, θα θέσει σε κίνδυνο όλες τις προσπάθειες αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος, είναι έντονος.
Οχι άδικα χθες η Ενωση Ξενοδόχων Νομού Χανίων εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία τονίζει ότι με την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου «υπάρχει ο κίνδυνος να επαναληφθεί το τραγικό λάθος του διεθνούς αερολιμένα "Ελευθερίου Βενιζέλου", ο οποίος κατατάσσεται στα πιο ακριβά αεροδρόμια στην Ευρώπη. Μία τέτοια εξέλιξη θα σημάνει το τέλος της αναπτυξιακής προοπτικής του αερολιμένα Χανίων, τη σταδιακή μείωση του εισερχόμενου τουρισμού (ο οποίος παρέχει άμεσα και έμμεσα περίπου το 75% με 80% του εισοδήματος που παράγεται στο Νομό Χανίων) και την απώλεια σημαντικών αεροπορικών εταιρειών».
Το σωματείο των υπαλλήλων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας του αεροδρομίου Χανίων, αφού επισημαίνει ότι «την Πέμπτη 27-2-2014 ξεκινούν οι επισκέψεις των υποψήφιων "επενδυτών" στο αεροδρόμιο Χανίων», θέτει εύλογα ερωτήματα:
«Γιατί να αποκρατικοποιηθεί το αεροδρόμιο Χανίων;
Πρόκειται μήπως για μια ζημιογόνα δραστηριότητα που επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό; Και βέβαια όχι. Τα ετήσια κέρδη του κρατικού αεροδρομίου Χανίων υπερβαίνουν τα δέκα εκατομμύρια ευρώ! Αλλωστε, ποιος ιδιώτης θα επένδυε τα κεφάλαιά του χωρίς να προσδοκά κέρδη από την επένδυσή του;
Θα προχωρήσει σε επενδύσεις ο ιδιώτης "επενδυτής", ώστε να βελτιώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες στο αεροδρόμιο; Μα το κρατικό αεροδρόμιο Χανίων ήδη επεκτείνεται και βελτιώνονται οι υποδομές του με χρηματοδότηση ΕΣΠΑ (υπερδιπλασιασμός του κτηρίου του αεροσταθμού, νέος πύργος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, επέκταση πίστας, νέο αμαξοστάσιο κ.λπ.)».
Μάλιστα, ο σύλλογος υπαλλήλων της ΥΠΑ καλεί την ερχόμενη Πέμπτη στις 10.30 το πρωί σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο αεροδρόμιο Χανίων.
Η επιμονή υπουργών και της κυβέρνησης στην ιδιωτικοποίηση των υγιών κομματιών του Δημοσίου και μάλιστα ερήμην των αρμόδιων φορέων των τοπικών κοινωνιών προκαλεί προβληματισμό και δικαιολογημένες αντιδράσεις. Αν πράγματι νοιάζονται για «ανάπτυξη» και για στήριξη του τουρισμού και της τοπικής οικονομίας, τότε ας αφήσουν στην άκρη την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων. Γιατί αυτή η ιδιωτικοποίηση δεν θα ωφελήσει ούτε τον τουρισμό ούτε την τοπική κοινωνία ούτε την τοπική οικονομία. Και γιατί το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας δεν λύνει αλλά δημιουργεί προβλήματα. Ελεος πια.
(Ελευθεροτυπία - 25/2/2014)
Link: http://www.enet.gr/?i=arthra-sthles.el.home&id=417625
Ενα από τα μεγαλύτερα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στην Κρήτη είναι αυτό της επέκτασης του αεροδρομίου Χανίων. Ενα έργο που αναμένεται να αναβαθμίσει τον τουρισμό και να βοηθήσει, ως εκ τούτου, τα μέγιστα την τοπική οικονομία. Αλλωστε, ήδη από τις διεθνείς εκθέσεις στις οποίες συμμετέχει η Κρήτη τα μηνύματα είναι ιδιαιτέρως αισιόδοξα και για την ερχόμενη τουριστική περίοδο.
Μόνο που εκτός από την επέκταση του αεροδρομίου Χανίων προβλέπεται η ιδιωτικοποίησή του. Οι μνηστήρες, λέγεται, δεν είναι λίγοι. Και ο φόβος ότι τυχόν ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης», το οποίο σημειωτέον έχει κέρδη άνω των 10 εκατ. ευρώ ετησίως, θα θέσει σε κίνδυνο όλες τις προσπάθειες αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος, είναι έντονος.
Οχι άδικα χθες η Ενωση Ξενοδόχων Νομού Χανίων εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία τονίζει ότι με την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου «υπάρχει ο κίνδυνος να επαναληφθεί το τραγικό λάθος του διεθνούς αερολιμένα "Ελευθερίου Βενιζέλου", ο οποίος κατατάσσεται στα πιο ακριβά αεροδρόμια στην Ευρώπη. Μία τέτοια εξέλιξη θα σημάνει το τέλος της αναπτυξιακής προοπτικής του αερολιμένα Χανίων, τη σταδιακή μείωση του εισερχόμενου τουρισμού (ο οποίος παρέχει άμεσα και έμμεσα περίπου το 75% με 80% του εισοδήματος που παράγεται στο Νομό Χανίων) και την απώλεια σημαντικών αεροπορικών εταιρειών».
Το σωματείο των υπαλλήλων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας του αεροδρομίου Χανίων, αφού επισημαίνει ότι «την Πέμπτη 27-2-2014 ξεκινούν οι επισκέψεις των υποψήφιων "επενδυτών" στο αεροδρόμιο Χανίων», θέτει εύλογα ερωτήματα:
«Γιατί να αποκρατικοποιηθεί το αεροδρόμιο Χανίων;
Πρόκειται μήπως για μια ζημιογόνα δραστηριότητα που επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό; Και βέβαια όχι. Τα ετήσια κέρδη του κρατικού αεροδρομίου Χανίων υπερβαίνουν τα δέκα εκατομμύρια ευρώ! Αλλωστε, ποιος ιδιώτης θα επένδυε τα κεφάλαιά του χωρίς να προσδοκά κέρδη από την επένδυσή του;
Θα προχωρήσει σε επενδύσεις ο ιδιώτης "επενδυτής", ώστε να βελτιώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες στο αεροδρόμιο; Μα το κρατικό αεροδρόμιο Χανίων ήδη επεκτείνεται και βελτιώνονται οι υποδομές του με χρηματοδότηση ΕΣΠΑ (υπερδιπλασιασμός του κτηρίου του αεροσταθμού, νέος πύργος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, επέκταση πίστας, νέο αμαξοστάσιο κ.λπ.)».
Μάλιστα, ο σύλλογος υπαλλήλων της ΥΠΑ καλεί την ερχόμενη Πέμπτη στις 10.30 το πρωί σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο αεροδρόμιο Χανίων.
Η επιμονή υπουργών και της κυβέρνησης στην ιδιωτικοποίηση των υγιών κομματιών του Δημοσίου και μάλιστα ερήμην των αρμόδιων φορέων των τοπικών κοινωνιών προκαλεί προβληματισμό και δικαιολογημένες αντιδράσεις. Αν πράγματι νοιάζονται για «ανάπτυξη» και για στήριξη του τουρισμού και της τοπικής οικονομίας, τότε ας αφήσουν στην άκρη την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων. Γιατί αυτή η ιδιωτικοποίηση δεν θα ωφελήσει ούτε τον τουρισμό ούτε την τοπική κοινωνία ούτε την τοπική οικονομία. Και γιατί το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας δεν λύνει αλλά δημιουργεί προβλήματα. Ελεος πια.
(Ελευθεροτυπία - 25/2/2014)
Link: http://www.enet.gr/?i=arthra-sthles.el.home&id=417625
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου