Του ΓΙΑΝΝΗ ΛΥΒΙΑΚΗ
Αντιδράσεις στην κοινωνία των Χανίων προκαλεί η προγραμματισμένη ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου. Θεωρούν ότι θα αποτελέσει τροχοπέδη στην ανάπτυξη του τουρισμού και θα οδηγήσει στην απώλεια σημαντικών αεροπορικών εταιρειών, όπως αναφέρει η Ενωση Ξενοδόχων Νομού Χανίων, ενώ ο σύλλογος εργαζομένων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας οργανώνει συγκέντρωση διαμαρτυρίας μεθαύριο Πέμπτη στις 10.30 το πρωί. Την ημέρα αυτή αναμένεται να ξεκινήσουν οι επισκέψεις των υποψήφιων «επενδυτών».
Σε ανακοίνωσή της, η Ενωση Ξενοδόχων Νομού Χανίων σημειώνει ότι «με αίσθημα ευθύνης στηρίζει απόλυτα και ομόφωνα την πρόσφατη ανακοίνωση του αντιπεριφερειάρχη Χανίων, για την αποφυγή ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου Χανίων». Και προσθέτει:
«Είναι άξιον απορίας πώς σε ένα νησί όπου προσπαθούμε να πετύχουμε ισομερή ανάπτυξη, πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί ένα αεροδρόμιο, δηλαδή των Χανίων, ενώ τα άλλα δύο θα παραμείνουν στο υπάρχον καθεστώς, δηλαδή θα μπορούν να έχουν μια ευέλικτη και χαμηλή τιμολογιακή πολιτική, εν αντιθέσει με ένα ιδιωτικό αεροδρόμιο, το οποίο μοιραία θα αυξήσει τα τέλη του (όπως όλοι μας γνωρίζουμε στην περίπτωση του αερολιμένα "Ελευθέριος Βενιζέλος" και τις δραματικές εξελίξεις που ακολούθησαν)».
Ακόμα η Ενωση Ξενοδόχων υπογραμμίζει: «Μετά από πολλές και συντονισμένες προσπάθειες αρκετών ετών, έχουμε καταφέρει το αεροδρόμιο των Χανίων να αρχίσει να προσελκύει τον αριθμό πτήσεων που αξίζει στο νομό μας, έχοντας παράλληλα τη δυνατότητα να διπλασιάσει τον αριθμό αφίξεων, ενώ ήδη ξεκίνησε η επέκταση του αεροσταθμού, ώστε να καταστεί ένα από τα πιο σύγχρονα και μεγάλα αεροδρόμια της χώρας.
Με την ιδιωτικοποίησή του φοβόμαστε ότι υπάρχει ο κίνδυνος να επαναληφθεί το τραγικό λάθος του διεθνούς αερολιμένα "Ελευθέριος Βενιζέλος", ο οποίος κατατάσσεται στα πιο ακριβά αεροδρόμια στην Ευρώπη.
»Μία τέτοια εξέλιξη θα σημάνει το τέλος της αναπτυξιακής προοπτικής του αερολιμένα Χανίων, τη σταδιακή μείωση του εισερχόμενου τουρισμού (ο οποίος παρέχει άμεσα και έμμεσα περίπου το 75% με 80% του εισοδήματος που παράγεται στο Νομό Χανίων) και την απώλεια σημαντικών αεροπορικών εταιρειών, οι οποίες πιθανόν να επιλέξουν, λόγω ανταγωνιστικής τιμολογιακής πολιτικής, να δημιουργήσουν την επόμενη βάση τους στο αεροδρόμιο Ηρακλείου ή άλλους προορισμούς. Μία τέτοια εξέλιξη θα έχει δραματικές συνέπειες όσον αφορά την ανεργία στο Νομό Χανίων.
Εδώ θα πρέπει να τονιστεί ότι ο Αερολιμένας Χανίων είναι από τους λίγους αερολιμένες στη Ελλάδα που με την υφιστάμενη τιμολογιακή πολιτική παρουσιάζει θετικό πρόσημο στον ισολογισμό του και άρα δεν απορροφά πόρους από τον προϋπολογισμό τη γενικής κυβέρνησης, αλλά αντίθετα συνεισφέρει θετικά στο ισοζύγιο».
ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΥΠΑ
Στην ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Υπαλλήλων ΥΠΑ του αερολιμένα Χανίων «Δασκαλογιάννης», αναφέρει ότι «την Πέμπτη 27.2.2014 ξεκινούν οι επισκέψεις των υποψήφιων "επενδυτών" στο αεροδρόμιο Χανίων εν όψει της υποβολής δεσμευτικών προσφορών στο διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων».
Σημειώνει επίσης ότι «το ελληνικό Δημόσιο, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, θα προχωρήσει στην παραχώρηση της εκμετάλλευσης των περιφερειακών αεροδρομίων (και του αεροδρομίου Χανίων) σε ιδιωτική εταιρεία» και διατυπώνει σειρά από ερωτήματα, όπως: «Γιατί να αποκρατικοποιηθεί το αεροδρόμιο Χανίων; Πρόκειται μήπως για μια ζημιογόνα δραστηριότητα που επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό; Και βέβαια όχι. Τα ετήσια κέρδη του κρατικού αεροδρομίου Χανίων υπερβαίνουν τα δέκα εκατομμύρια ευρώ! Αλλωστε, ποιος ιδιώτης θα επένδυε τα κεφάλαιά του χωρίς να προσδοκά κέρδη από την επένδυσή του; Θα προχωρήσει σε επενδύσεις ο ιδιώτης "επενδυτής" ώστε να βελτιώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες στο αεροδρόμιο;
»Θα εξακολουθήσουν να δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο Χανίων εταιρείες χαμηλού κόστους (όπως η Ryanair) σε περίπτωση αύξησης των τελών χρήσης του αεροδρομίου; Αμφίβολο...
Θα είναι αναγκαίο για τον ιδιώτη "επενδυτή" να επιδιώξει την αύξηση της αεροπορικής κίνησης προκειμένου να διατηρήσει την κερδοφορία του αεροδρομίου; Οχι απαραίτητα!».
(Ελευθεροτυπία - 25/2/2014)
Link: http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=417561
Αντιδράσεις στην κοινωνία των Χανίων προκαλεί η προγραμματισμένη ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου. Θεωρούν ότι θα αποτελέσει τροχοπέδη στην ανάπτυξη του τουρισμού και θα οδηγήσει στην απώλεια σημαντικών αεροπορικών εταιρειών, όπως αναφέρει η Ενωση Ξενοδόχων Νομού Χανίων, ενώ ο σύλλογος εργαζομένων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας οργανώνει συγκέντρωση διαμαρτυρίας μεθαύριο Πέμπτη στις 10.30 το πρωί. Την ημέρα αυτή αναμένεται να ξεκινήσουν οι επισκέψεις των υποψήφιων «επενδυτών».
Σε ανακοίνωσή της, η Ενωση Ξενοδόχων Νομού Χανίων σημειώνει ότι «με αίσθημα ευθύνης στηρίζει απόλυτα και ομόφωνα την πρόσφατη ανακοίνωση του αντιπεριφερειάρχη Χανίων, για την αποφυγή ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου Χανίων». Και προσθέτει:
«Είναι άξιον απορίας πώς σε ένα νησί όπου προσπαθούμε να πετύχουμε ισομερή ανάπτυξη, πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί ένα αεροδρόμιο, δηλαδή των Χανίων, ενώ τα άλλα δύο θα παραμείνουν στο υπάρχον καθεστώς, δηλαδή θα μπορούν να έχουν μια ευέλικτη και χαμηλή τιμολογιακή πολιτική, εν αντιθέσει με ένα ιδιωτικό αεροδρόμιο, το οποίο μοιραία θα αυξήσει τα τέλη του (όπως όλοι μας γνωρίζουμε στην περίπτωση του αερολιμένα "Ελευθέριος Βενιζέλος" και τις δραματικές εξελίξεις που ακολούθησαν)».
Ακόμα η Ενωση Ξενοδόχων υπογραμμίζει: «Μετά από πολλές και συντονισμένες προσπάθειες αρκετών ετών, έχουμε καταφέρει το αεροδρόμιο των Χανίων να αρχίσει να προσελκύει τον αριθμό πτήσεων που αξίζει στο νομό μας, έχοντας παράλληλα τη δυνατότητα να διπλασιάσει τον αριθμό αφίξεων, ενώ ήδη ξεκίνησε η επέκταση του αεροσταθμού, ώστε να καταστεί ένα από τα πιο σύγχρονα και μεγάλα αεροδρόμια της χώρας.
Με την ιδιωτικοποίησή του φοβόμαστε ότι υπάρχει ο κίνδυνος να επαναληφθεί το τραγικό λάθος του διεθνούς αερολιμένα "Ελευθέριος Βενιζέλος", ο οποίος κατατάσσεται στα πιο ακριβά αεροδρόμια στην Ευρώπη.
»Μία τέτοια εξέλιξη θα σημάνει το τέλος της αναπτυξιακής προοπτικής του αερολιμένα Χανίων, τη σταδιακή μείωση του εισερχόμενου τουρισμού (ο οποίος παρέχει άμεσα και έμμεσα περίπου το 75% με 80% του εισοδήματος που παράγεται στο Νομό Χανίων) και την απώλεια σημαντικών αεροπορικών εταιρειών, οι οποίες πιθανόν να επιλέξουν, λόγω ανταγωνιστικής τιμολογιακής πολιτικής, να δημιουργήσουν την επόμενη βάση τους στο αεροδρόμιο Ηρακλείου ή άλλους προορισμούς. Μία τέτοια εξέλιξη θα έχει δραματικές συνέπειες όσον αφορά την ανεργία στο Νομό Χανίων.
Εδώ θα πρέπει να τονιστεί ότι ο Αερολιμένας Χανίων είναι από τους λίγους αερολιμένες στη Ελλάδα που με την υφιστάμενη τιμολογιακή πολιτική παρουσιάζει θετικό πρόσημο στον ισολογισμό του και άρα δεν απορροφά πόρους από τον προϋπολογισμό τη γενικής κυβέρνησης, αλλά αντίθετα συνεισφέρει θετικά στο ισοζύγιο».
ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΥΠΑ
Στην ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Υπαλλήλων ΥΠΑ του αερολιμένα Χανίων «Δασκαλογιάννης», αναφέρει ότι «την Πέμπτη 27.2.2014 ξεκινούν οι επισκέψεις των υποψήφιων "επενδυτών" στο αεροδρόμιο Χανίων εν όψει της υποβολής δεσμευτικών προσφορών στο διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων».
Σημειώνει επίσης ότι «το ελληνικό Δημόσιο, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, θα προχωρήσει στην παραχώρηση της εκμετάλλευσης των περιφερειακών αεροδρομίων (και του αεροδρομίου Χανίων) σε ιδιωτική εταιρεία» και διατυπώνει σειρά από ερωτήματα, όπως: «Γιατί να αποκρατικοποιηθεί το αεροδρόμιο Χανίων; Πρόκειται μήπως για μια ζημιογόνα δραστηριότητα που επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό; Και βέβαια όχι. Τα ετήσια κέρδη του κρατικού αεροδρομίου Χανίων υπερβαίνουν τα δέκα εκατομμύρια ευρώ! Αλλωστε, ποιος ιδιώτης θα επένδυε τα κεφάλαιά του χωρίς να προσδοκά κέρδη από την επένδυσή του; Θα προχωρήσει σε επενδύσεις ο ιδιώτης "επενδυτής" ώστε να βελτιώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες στο αεροδρόμιο;
»Θα εξακολουθήσουν να δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο Χανίων εταιρείες χαμηλού κόστους (όπως η Ryanair) σε περίπτωση αύξησης των τελών χρήσης του αεροδρομίου; Αμφίβολο...
Θα είναι αναγκαίο για τον ιδιώτη "επενδυτή" να επιδιώξει την αύξηση της αεροπορικής κίνησης προκειμένου να διατηρήσει την κερδοφορία του αεροδρομίου; Οχι απαραίτητα!».
(Ελευθεροτυπία - 25/2/2014)
Link: http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=417561
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου