Αίσθηση σε όλον τον κόσμο έχει προκαλέσει η απόφαση του διάσημου Γάλλου σκηνοθέτη Ζαν Λικ Γκοντάρ, να μην παραστεί στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη στάση της διεθνούς κοινότητας απέναντι στα προβλήματα της Ελλάδας. Ο Γκοντάρ δήλωσε,ότι «όταν η Ελλάδα περνάει κρίση, δεν πηγαίνω σε πανηγύρια». Πριν από λίγες σε συνέντευξή του είχε πει «όλοι χρωστάμε λεφτά στην Ελλάδα. Οι Έλληνες θα μπορούσαν να απαιτήσουν από τον σύγχρονο κόσμο χιλιάδες δισεκατομμύρια για πνευματικά δικαιώματα». Ο 80χρονος σκηνοθέτης δήλωσε ακόμη, ότι αισθάνεται ντροπή να παρευρίσκεται σε τέτοια κοσμικά πάρτυ, τη στιγμή που η Ελλάδα βρίσκεται προ των πυλών της κατάρρευσης. Η Γαλλική εφημερίδα Liberation χρησιμοποιώντας σκληρή γλώσσα, γράφει ότι ο Γκοντάρ δεν δέχεται να στριμωχτεί ανάμεσα σε Ferrari και ηλιοκαμένες Μπίμπο, αρνείται δηλαδή να γίνει η βιτρίνα αυτού του πανηγυριού.
Ολα τα ειδησεογραφικά site μετέδωσαν την είδηση ότι
υπέρ της Ελλάδας και του χρέους των ξένων προς αυτήν μίλησε ο Ζαν-Λικ Γκοντάρ με αφορμή την προβολή της ταινίας του "Film Socialisme", που προβλήθηκε στο τμήμα "Ένα κάποιο βλέμμα" του 63ου κινηματογραφικού φεστιβάλ των Καννών στο οποίο, όπως προαναφέρθηκε, αποφάσισε να μην παραστεί.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μιλώντας σε συνέντευξη με Γάλλο δημοσιογράφο, που δημοσιεύτηκε σε περιοδικό, ο Γκοντάρ αναφέρει εξάλλου σχετικά με την ταινία του και τις απόψεις του για την Ελλάδα: "Θα έπρεπε να ευχαριστήσουμε την Ελλάδα. Είναι η Δύση που χρωστάει στην Ελλάδα. Η φιλοσοφία, η δημοκρατία, η τραγωδία... Πάντα ξεχνάμε τη σχέση ανάμεσα στην τραγωδία και τη δημοκρατία. Χωρίς Σοφοκλή δεν θα υπήρχε Περικλής. Χωρίς τον Περικλή δεν θα υπήρχε Σοφοκλής".
"Ο τεχνολογικός κόσμος στον οποίο ζούμε τα χρωστά όλα στην Ελλάδα. Ποιος ανακάλυψε τη λογική; Ο Αριστοτέλης... Όλος ο κόσμος χρωστάει χρήματα σήμερα στον Ελλάδα. Θα μπορούσε να ζητήσει από το σημερινό κόσμο μας χιλιάδες εκατομμύρια για τα δικαιώματα του συγγραφέα και θα ήταν λογικό να της τα δώσουμε. Πάραυτα. Κατηγορούν τους Ελληνες ότι είναι και ψεύτες... Αυτό μου θυμίζει ένα παλιό συλλογισμό που είχα μάθει στο σχολείο. Ο Επαμεινώνδας είναι ψεύτης ή όλοι οι Ελληνες είναι ψεύτες, άρα ο Επαμεινώνδας είναι Ελληνας. Δεν έχουμε προχωρήσει καθόλου", συμπλήρωσε.
Στην ταινία του ο Γκοντάρ, με αφορμή μια κρουαζιέρα στη Μεσόγειο, με διάφορους σταθμούς από Νάπολη και Ελλάδα μέχρι Αίγυπτο, βρίσκει την ευκαιρία να μιλήσει για το σύγχρονο κόσμο μας και τα πολιτικά, οικονομικά και ηθικά του προβλήματα. Μια ταινία με έναν Γκοντάρ να συνεχίζει το στιλ που γνωρίσαμε από το "Με κομμένη την ανάσα" μέχρι πιο πρόσφατες όπως "Η μουσική μας".
Ολα τα ειδησεογραφικά site μετέδωσαν την είδηση ότι
υπέρ της Ελλάδας και του χρέους των ξένων προς αυτήν μίλησε ο Ζαν-Λικ Γκοντάρ με αφορμή την προβολή της ταινίας του "Film Socialisme", που προβλήθηκε στο τμήμα "Ένα κάποιο βλέμμα" του 63ου κινηματογραφικού φεστιβάλ των Καννών στο οποίο, όπως προαναφέρθηκε, αποφάσισε να μην παραστεί.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μιλώντας σε συνέντευξη με Γάλλο δημοσιογράφο, που δημοσιεύτηκε σε περιοδικό, ο Γκοντάρ αναφέρει εξάλλου σχετικά με την ταινία του και τις απόψεις του για την Ελλάδα: "Θα έπρεπε να ευχαριστήσουμε την Ελλάδα. Είναι η Δύση που χρωστάει στην Ελλάδα. Η φιλοσοφία, η δημοκρατία, η τραγωδία... Πάντα ξεχνάμε τη σχέση ανάμεσα στην τραγωδία και τη δημοκρατία. Χωρίς Σοφοκλή δεν θα υπήρχε Περικλής. Χωρίς τον Περικλή δεν θα υπήρχε Σοφοκλής".
"Ο τεχνολογικός κόσμος στον οποίο ζούμε τα χρωστά όλα στην Ελλάδα. Ποιος ανακάλυψε τη λογική; Ο Αριστοτέλης... Όλος ο κόσμος χρωστάει χρήματα σήμερα στον Ελλάδα. Θα μπορούσε να ζητήσει από το σημερινό κόσμο μας χιλιάδες εκατομμύρια για τα δικαιώματα του συγγραφέα και θα ήταν λογικό να της τα δώσουμε. Πάραυτα. Κατηγορούν τους Ελληνες ότι είναι και ψεύτες... Αυτό μου θυμίζει ένα παλιό συλλογισμό που είχα μάθει στο σχολείο. Ο Επαμεινώνδας είναι ψεύτης ή όλοι οι Ελληνες είναι ψεύτες, άρα ο Επαμεινώνδας είναι Ελληνας. Δεν έχουμε προχωρήσει καθόλου", συμπλήρωσε.
Στην ταινία του ο Γκοντάρ, με αφορμή μια κρουαζιέρα στη Μεσόγειο, με διάφορους σταθμούς από Νάπολη και Ελλάδα μέχρι Αίγυπτο, βρίσκει την ευκαιρία να μιλήσει για το σύγχρονο κόσμο μας και τα πολιτικά, οικονομικά και ηθικά του προβλήματα. Μια ταινία με έναν Γκοντάρ να συνεχίζει το στιλ που γνωρίσαμε από το "Με κομμένη την ανάσα" μέχρι πιο πρόσφατες όπως "Η μουσική μας".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου