Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2019

Χανιώτες μαθητές σε διαγωνισμό ρομποτικής

Θραύση έκαναν μαθητές και σχολεία των Χανίων στον 1ο πανελλήνιο διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Physical Computing Ανοικτών Τεχνολογιών (υλικού και λογισμικού).
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που έγιναν γνωστά προχθές, από τον νομό Χανίων διακρίθηκαν εννέα προτάσεις σχολείων οι οποίες περνάνε στην επόμενη φάση του διαγωνισμού.
Μάλιστα, σε σύνολο 214 προτάσεων που αξιολογήθηκαν θετικά, στη λίστα με τις 60 πρώτες βρίσκονται σχολεία των Χανίων ενώ πέντε από αυτές προέρχονται από το Γυμνάσιο Βάμου.
Συγκεκριμένα:
•Στη θέση 14 βρίσκεται το Γυμνάσιο Βάμου με το έργο: “Deaf-Blind-Communicatiom”: Η εργασία τους αφορά την επικοινωνία μεταξύ ενός ανθρώπου με προβλήματα όρασης και ενός με προβλήματα ακοής.
•Στη θέση 15 βρίσκεται πάλι το Γυμνάσιο Βάμου με το έργο: “Visitor Counter – Automatic Light Switch” για αυτόματη ρύθμιση φωτισμού σε ένα δωμάτιο με τη βοήθεια αισθητήρων ώστε να μην ξεχνάμε αναμμένα τα φώτα.
•Στη θέση 21 ξανά το Γυμνάσιο Βάμου με την πρόταση: “Pressure Sensor Glove” που αφορά την παροχή βοήθειας σε ανθρώπους με προβλήματα αφής.
•Στη θέση 24 το Γυμνάσιο Βάμου με πρόταση για θερμόμετρο χώρου για τυφλούς, το οποίο παρέχει φωνητικό μήνυμα της θερμοκρασίας για ανθρώπους που δεν μπορούν να διαβάσουν την ένδειξη σε μια οθόνη.
•Στη θέση 34 το 11ο δημοτικό σχολείο Χανίων με το έργο “Έξυπνη πόλη ” που περιλαμβάνει διάφορους αυτοματισμούς που θα μπορούσαν να υλοποιηθούν στο πλαίσιο μιας πόλης.
•Στη θέση 36 το 1ο Λύκειο Χανίων με Πυρογράφο με Λέιζερ ο οποίος κινείται σε τρεις διαστάσεις.
•Στη θέση 44 το Γυμνάσιο Βρυσών με έξυπνο σύστημα προτεραιότητας στα ασθενοφόρα και έξυπνα φανάρια κυκλοφορίας.
•Στη θέση 50 το Γυμνάσιο Βάμου με την πρόταση: “Solar Charger Controller” που έχει ως  κύριο αντικείμενο ένα solar panel που μέσω της ηλιακής ενέργειας θα φορτίζει μια μπαταρία ή όποια άλλη συσκευή θέλουμε.
•Στη θέση 55 το Εσπερινό ΕΠΑΛ Χανίων με το “Καγκουροbot”, ένα αυτόνομο αλλά και τηλεκατευθυνόμενο ρομποτικό όχημα, το οποίο κινούμενο σε μια πίστα (δρόμους πόλης) θα  προσομοιώνει   (στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό), την οδική συμπεριφορά ενός συνειδητά ασυνείδητου οδηγού. Η ομάδα «Καγκουροποιοί» του Εσπερινού ΕΠΑΛ Χανίων θα προσπαθήσει να αναδείξει το πρόβλημα και να καυτηριάσει δημιουργικά και με χιούμορ την τραγική μας οδική συμπεριφορά στην Ελλάδα κι ένα παραπάνω στον τόπο μας, την Κρήτη.
•Στη θέση57 το Γενικό Λύκειο Σούδας με έξυπνο αυτόνομο αυτοκινητάκι που μεταδίδει δεδομένα ταχύτητας ασύρματα (ζωντανά) με κατασκευή γραφικής παράστασης.
Επιπλέον, στην επόμενη φάση του διαγωνισμού πέρασαν και άλλες προτάσεις, όπως από  το ΕΠΑΛ Βρυσών  για προγραμματιζόμενο, τηλεκατευθυνόμενο και αυτόνομο ρομπότ για εκπαιδευτική και ψυχαγωγική χρήση, από το Γυμνάσιο Βάμου για αυτόματο σύστημα ποτίσματος κήπου, από το το Λύκειο Σούδας για εναλλακτικό τρόπο αποθήκευσης ενέργειας, από  το Γυμνάσιο Βρυσών για έξυπνη διαχείριση ηλιακής ενέργειας και από το ΓΕΛ Σούδας πρόταση για διαχωριστή χρωμάτων.
Συνολικά, στον διαγωνισμό δήλωσαν συμμετοχή 246 ομάδες μαθητών από σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καταθέτοντας προτάσεις για τη χρήση και την αξιοποίηση ανοιχτών τεχνολογιών, τρισδιάστατων τεχνολογιών σάρωσης και ανοιχτού λογισμικού οι  246 προτάσεις αξιολογήθηκαν από 68 αξιολογητές.
Τον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Physical Computing Ανοιχτών Τεχνολογιών διοργανώνουν ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ), το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, η Ε.Π.Υ, το ΙΤΥΕ Διόφαντος, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, το Πολυτεχνείο Κρήτης, το ΤΕΙ Κρήτης, το Πανεπιστήμιο Κύπρου, το Πανεπιστήμιο Πατρών, το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, η Σχολή Ικάρων, η ΑΣΠΑΙΤΕ, το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, το Ίδρυμα Ευγενίδου, το ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, το ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας, το ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας, το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, το ΤΕΙ Πελοποννήσου, το ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας, το GUnet, η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδος, η Ελληνική Ένωση για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση, η Ελληνική Εκπαιδευτική Ένωση STEM, o Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής Βορείου Ελλάδος και μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.
(Χανιώτικα νέα - 23/1/2019)
Link: http://www.haniotika-nea.gr/chaniotes-mathites-se-diagonismo-rompotikis/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου