Παρασκευή 1 Οκτωβρίου 2010

Πρόστιμο για ράβδους συγκράτησης ποδηλάτου...

Με πρόστιμο 80 ευρώ πλήρωσε την αγάπη του για το ποδήλατο ένας Χανιώτης. Με το ποδήλατο είχε επιλέξει να μετακινείται στην πόλη για να κάνει τις δουλειές του.
Το δίτροχο το στήριζε στο αυτοκίνητό του με ράβδους συγκράτησης ποδηλάτου. Ερχόταν στα Χανιά από το Ακρωτήρι με το αυτοκίνητο και αφού το στάθμευε, έπαιρνε το ποδήλατό του για τις μετακινήσεις του.
Προ ημερών, του έκοψε κλήση η Τροχαία επειδή στο αυτοκίνητό του είχε τοποθετήσει τις ράβδους συγκράτησης ποδηλάτου. Ράβδους, οι οποίες πωλούνται νόμιμα στο εμπόριο αλλά οι τροχονόμοι θεώρησαν ότι προεξείχαν κατά ένα μέτρο και όχι κατά 0,45 m όπως ο ίδιος αναφέρει.
Πρόκειται για τον επισμηναγό ιπτάμενο ε.α. και υποψήφιο δημοτικό σύμβουλο Χανίων, Αθανάσιο Τσατσαρώνη.
Ο ίδιος εξηγεί:
“Την Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου 2010 και ώρα 9.10 το βράδυ σε έλεγχο της Τροχαίας Χανίων, ενημερώθηκα ότι οι ράβδοι συγκράτησης ποδηλάτων τις οποίες έφερα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου μου (με φόρτωση ποδηλάτου) ήταν παράνομες και επικίνδυνες σύμφωνα με το άρ. 82 του ΚΟΚ. Για το λόγο αυτό κρίθηκα παραβάτης και μου επιβλήθηκε πρόστιμο 80 ευρώ. Πρέπει να επισημανθεί ότι οι συγκεκριμένοι ράβδοι είναι του εμπορίου και δεν πρόκειται για ιδιοκατασκευή. Το ακριβές κείμενο της παράβασης είναι το παρακάτω:
"Να έχει τοποθετήσει ράβδους συγκράτησης ποδηλάτου οι οποίες προεξέχουν 1m περίπου του αμαξώματος".
Την επόμενη ημέρα σύμφωνα με την προβλεπόμενη νομοθεσία, προέβην σε γραπτή αμφισβήτηση της εν λόγω παράβασης στο Τμήμα Τροχαίας Χανίων, αναφέροντας ότι ΔΕΝ υφίσταται παράβαση σύμφωνα με το άρ. 82 του ΚΟΚ και ότι οι ράβδοι προεξείχαν 0,45m και όχι «1m περίπου» που γράφεται στο έντυπο της Τροχαίας.
Την Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2010 ενημερώθηκα από την Τροχαία ότι η ένστασή μου απορρίφθηκε και ότι αν επιμένω στα λεγόμενά μου πρέπει να προσφύγω στο Πρωτοδικείο. Πριν την τελική μου απόφαση (προσφυγή ή όχι) κρίνω σκόπιμο να ενημερώσω τους συμπολίτες μου ότι:
1. Σε επικοινωνία μου με τις εταιρείες εισαγωγής και εμπορίας των εν λόγω ράβδων συγκράτησης ποδηλάτων, έλαβα γνώση ότι είναι σύμφωνες με την ελληνική νομοθεσία του άρ. 32 του ΚΟΚ (φόρτωση οχημάτων) και όχι του άρ. 82. Κατόπιν αυτού είναι νόμιμη η διάθεση και χρήση αυτών.
2. Η ανάρτηση ποδηλάτων στους εν λόγω ράβδους, αποτελεί φορτίο και πρέπει να γίνεται σύμφωνα με το άρ. 32 του ΚΟΚ, οπότε δεν προκύπτει παράβαση.
Τελικά, η Τροχαία Χανίων έκρινε ότι εγώ έχω άδικο και ότι οι εν λόγω ράβδοι χρησιμοποιούνται παράνομα από τους πολίτες διότι είναι επικίνδυνες για τους άλλους χρήστες των δρόμων´.
Ακόμα ο κ. Τσατσαρώνης επισημαίνει:
"Κατόπιν όλων των ανωτέρω, χωρίς να κρίνω σκόπιμο να αναφέρω επακριβώς τα άρ. 32 και 82 του ΚΟΚ για τον αναγνώστη, επιθυμία μου είναι να ενημερωθούν οι ενδιαφερόμενοι για το συγκεκριμένο περιστατικό και να λάβουν γνώση ότι ίσως ελεγχθούν από την Τροχαία ως παραβάτες του άρ. 82 του ΚΟΚ και να τους επιβληθεί πρόστιμο 80 ευρώ.
Εγώ ακόμη αμφισβητώ τη νομιμότητα της παράβασης αλλά προτρέπω τους ποδηλατικούς Συλλόγους και τους  ποδηλάτες των Χανίων, να ζητήσουν ενημέρωση από την Τροχαία για το αν υφίσταται παράβαση και να ενημερωθούν ανάλογα οι πολίτες μέσω των ΜΜΕ´.
Καταλήγοντας, σημειώνει:
´Η απάντηση της Τροχαίας Χανίων: «Αν κύριε αμφισβητείτε ακόμη την παράβαση έχετε το δικαίωμα να προσφύγετε στο Πρωτοδικείο» την κρίνω ως τυπικά υπηρεσιακή και νόμιμη, αλλά πρέπει επίσης να πω ότι μέρος της δουλειάς της Τροχαίας είναι η σωστή κρίση και αντίληψη. Το «1m περίπου» που γράφτηκε από τον υπάλληλο της Τροχαίας – αντί 0,45m – ως μήκος ράβδων (120% σφάλμα), σημαίνει ότι δεν υπάρχει σωστή αντίληψη ενώ η τελική απόρριψη της ένστασής μου σημαίνει ότι δεν υπάρχει και σωστή κρίση".
Γ. ΛΥΒ.
(Χανιώτικα νέα - 1/10/2010)
Link: http://www.haniotika-nea.gr/53153-prostimo-gia-rabdous-sugkratisis-podilatou/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου