Τρίτη 24 Ιουλίου 2018

Θερινό Σχολείο πολυκριτήριας ανάλυσης αποφάσεων στο ΜΑΙΧ

Πιο εύκολη είναι η λήψη αποφάσεων και η αξιολόγηση οικονομικών και αναπτυξιακών ζητημάτων από δημόσιους φορείς και ιδιωτικές επιχειρήσεις μέσα από την ανάλυση με πολλαπλά κριτήρια.
Aυτό τονίστηκε χθες στο περιθώριο του Θερινού Σχολείου της πολυκριτήριας ανάλυσης αποφάσεων το οποίο ξεκίνησε στο Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων (ΜΑΪΧ) και θα διαρκέσει μέχρι τις 3 Αυγούστου.
Το συγκεκριμένο Θερινό Σχολείο οργανώνει το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης, σε συνεργασία με το ΜΑΪΧ με στόχο την προώθηση των ιδεών, της φιλοσοφίας και των εφαρμογών της πολυκριτήριας ανάλυσης αποφάσεων σε υποψήφιους διδάκτορες.
Επιστημονικός υπεύθυνος του Θερινού Σχολείου (“Euro PhD Summer School on MCDA/MCDM) είναι ο καθηγητής – ακαδημαϊκός Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης, ο οποίος, αναφερόμενος στην πολυκριτήρια ανάλυση, τη χαρακτήρισε «μία εναλλακτική μεθοδολογία στα κλασικά προβλήματα, στην κλασική μεθοδολογία του ενός κριτηρίου, το οποίο είναι πολύ περιορισμένο στις αποφάσεις. Δεν μπορείς να πάρεις απόφαση με ένα κριτήριο, π.χ. η αγορά ενός αυτοκινήτου δεν γίνεται μόνο με ένα κριτήριο. Ούτε π.χ. η επιλογή χώρου εναπόθεσης απορριμμάτων. Ολα αυτά θέλουν μία πιο ανοιχτή, μια πιο πλατιά προσέγγιση. Και σ’ αυτό βοηθάει η πολυκριτήρια ανάλυση με τα διάφορα κριτήρια τα οποία προτείνει και με τις μαθηματικές μεθοδολογίες οι οποίες προσφέρουν όχι μόνο λύση, αλλά και κατανόηση του προβλήματος. Εάν ο αποφασίζων καταλάβει το πρόβλημά του, τότε θα βρεθεί η μέθοδος που θα το συνθέσει και θα τον βοηθήσει να κάνει μία επιλογή ή να κατατάξει τις καλύτερες από τις χειρότερες αποφάσεις». Ο κ. Ζοπουνίδης πρόσθεσε ότι η πολυκριτήρια ανάλυση, «βοηθά και δημόσια ιδρύματα και ιδιωτικές επιχειρήσεις και τράπεζες όπου πρέπει να αξιολογήσεις τις επιχειρήσεις σε πολλά κριτήρια. Αξιολογείς π.χ. δάνεια. Μπορεί επίσης να αξιολογήσουν οι επιχειρήσεις κάποιο πλάνο ανάπτυξης και εάν έχουν πολλά πλάνα, να τους βοηθήσει να κατατάξουν τα πλάνα από τα καλύτερα στα χειρότερα».

52 συμμετοχές

Ο κ. Ζοπουνίδης εξήγησε ότι «το Θερινό Σχολείο Πολυκριτήριας Ανάλυσης γίνεται μία φορά κάθε δύο χρόνια. Μαζεύονται φοιτητές από όλο τον κόσμο, κυρίως υποψήφιοι διδάκτορες στις επιστήμες των μαθηματικών, της επιχειρησιακής έρευνας, του management, μηχανικοί, κ.α. Τους ενδιαφέρει η λήψη απόφασης με πολλαπλά κριτήρια». Ο ίδιος πρόσθεσε ότι το Θερινό Σχολείο γίνεται υπό την αιγίδα της Παγκόσμιας Εταιρείας Πολυκριτήριας Ανάλυσης και της Ευρωπαϊκής Ομάδα Πολυκριτήριας Ανάλυσης και με τη χορηγία της ευρωπαϊκής εταιρείας επιχειρησιακής έρευνας. Η πρώτη εβδομάδα μαθημάτων είναι θεωρητικού περιεχομένου: τι είναι πολυκριτήρια ανάλυση, τι είναι κριτήριο, πόσες μεθοδολογίες έχουμε για σύνθεση των κριτηρίων, αν υπάρχουν κριτήρια ποιοτικά ή ποσοτικά, κ.α. Η δεύτερη εβδομάδα αφορά κυρίως εφαρμογές στους διάφορους χώρους, του μάρκετινγκ, της χρηματοοικονομικής, της διενεργειακής ανάλυσης, του περιβάλλοντος κ.ο.κ. Στο φετινό Θερινό Σχολείο συμμετέχουν 52 άτομα από τα οποία οι 48 είναι μεταπτυχιακοί φοιτητές από χώρες της Ευρώπης ή που σπουδάζουν στην Ευρώπη.
Γ. ΛΥΒ.
(Χανιώτικα νέα - 24/7/2018)
Link: http://www.haniotika-nea.gr/therino-scholio-polikritirias-analisis-apofaseon-sto-mech/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου