Σάββατο, 10 Σεπτεμβρίου 2016

Τουρισμός και σχεδιασμός

Ραχοκοκκαλιά της ελληνικής και ιδιαίτερα της τοπικής οικονομίας είναι η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, η οποία απειλείται με κατάρρευση εξαιτίας των οικονομικών – φορολογικών μέτρων, αλλά και ο τουρισμός. Προχθές το βράδυ, παρά το ότι διανύουμε τον Σεπτέμβριο, στο αεροδρόμιο Χανίων γινόταν το αδιαχώρητο από αφίξεις ξένων, ως επί το πλείστον, επισκεπτών.
Στην οδό Χάληδων, τη νύχτα, οι Ελληνες και, κυρίως, ξένοι επισκέπτες που έκαναν τη βόλτα τους δεν ήταν λίγοι.
Η προβολή των Χανίων είναι συνεχής. Τόσο από τους ίδιους τους επισκέπτες που γίνονται πρεσβευτές τους όσο και από το διαδίκτυο και τα Μ.Μ.Ε. Τα Χανιά είναι επίσης τόπος που επιλέγουν σκηνοθέτες για τις ταινίες τους. Με φόντο τα Χανιά είναι το τρέιλερ της νέας σειράς του Θοδωρή Παπαδουλάκη “Η λέξη που δεν λες” που έχει γυριστεί στον Νομό μας.
Ο τουρισμός δεν συνεπάγεται μόνο οικονομικό όφελος για την πόλη, αλλά σημαίνει και εξωστρέφεια της κοινωνίας. Και αυτό είναι σημαντικό.
Το “στοίχημα” τώρα είναι να γίνουν πράξη οι επιθυμίες για τουρισμό όλο τον χρόνο. Το έδαφος ανοίγουν οι δομές και δραστηριότητες αγροτουρισμού, ενώ ο Νομός αποτελεί και γαστρονομικό προορισμό.
Αλλά, πέραν από τις δραστηριότητες, τις τουριστικές μονάδες και τις επιθυμίες, μια σημαντική παράμετρος είναι οι υποδομές, αλλά και τα μικρά έργα που θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής για τον μόνιμο κάτοικο και την εικόνα του Νομού στα μάτια των επισκεπτών. Οπως: η βελτίωση της σήμανσης στην εθνική και σε επαρχιακές οδούς, η ανάδειξη των μνημείων και ιδιαιτεροτήτων κάθε περιοχής, η καθαριότητα κ.α.
Οπως και να το δούμε, ο τουριστικός σχεδιασμός δεν είναι άσχετος με τον ευρύτερο σχεδιασμό για το μέλλον ενός τόπου…
Γ. ΛΥΒ.
(Χανιώτικα νέα - 10/9/2016)
Link: http://www.haniotika-nea.gr/tourismos-ke-schediasmos/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου