Οι ελλείψεις στα σχολεία δεν αποτελούν πλέον είδηση. Είδηση θα ήταν αν ξεκινούσε η σχολική χρονιά χωρίς ελλείψεις. Αν ήταν καλυμμένες όλες οι θέσεις εκπαιδευτικών. Αν, ακόμη, το εκπαιδευτικό σύστημα είχε τροποποιηθεί κατά τρόπο ώστε να ενίσχυε την κριτική ικανότητα των παιδιών και πολλαπλασίαζε τα ερωτήματα.
Αν, επίσης, είχαν δημιουργηθεί νέα σχολικά κτήρια, όχι άχρωμα και μίζερα, αλλά μοντέρνα και σύγχρονα που θα ενέπνεαν εκπαιδευτικούς και μαθητές και θα βοηθούσαν, σε τελική ανάλυση, την εκπαιδευτική διαδικασία.
Αλλά η εκπαίδευση, όπως και η ιστορία, δεν γράφεται με αν…
Η πραγματικότητα είναι ότι κάθε σχολική χρονιά ξεκινά με ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, σε πολλές δε περιπτώσεις με… παρηκμασμένες αίθουσες, με καταλήψεις από μαθητές που διεκδικούν ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα και σε τελική ανάλυση ένα καλύτερο μέλλον. Η πραγματικότητα, επίσης, είναι ότι μέχρι τώρα το εκπαιδευτικό σύστημα οδηγεί γονείς και μαθητές στα φροντιστήρια, κάτι που σημαίνει ότι η δημόσια δωρεάν παιδεία δεν είναι τόσο… δωρεάν.
Υπάρχει, όμως και η άλλη όψη. Αυτή των δημόσιων σχολείων στα οποία επιτελείται εξαιρετικό εκπαιδευτικό έργο, χάρη στις πρωτοβουλίες εκπαιδευτικών που είναι κοντά στα παιδιά και στην ανάγκη τους να εκφραστούν.
Ετσι, υπάρχουν και στα Χανιά σχολεία στα οποία αναπτύσσονται ποικίλες δραστηριότητες, όπως κινηματογραφικές ομάδες με τα παιδιά να γυρίζουν τα δικά τους ταινιάκια (σε αυτό οφείλουμε να επισημάνουμε τη σημαντική συμβολή του Κινηματογραφικού Εργαστηρίου Χανίων) τα οποία αποσπούν διακρίσεις και ανεβαίνουν στο Youtube, περιβαλλοντικές ομάδες που ευαισθητοποιούν μικρούς και μεγάλους σε θέματα προστασίας της φύσης (με τη συνδρομή φυσικά των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, εν προκειμένω του Βάμου), αλλά και δραστηριότητες σχετικά με τη διαφορετικότητα, την άθληση, τη μουσική κ.ά.
Αυτές, όμως, οι δραστηριότητες δείχνουν τον δρόμο για μετατροπή της εκπαίδευσης σε… Παιδεία. Για αλλαγές εκ βάθρων που έχει πραγματικά ανάγκη το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Για αλλαγές με μεράκι και φαντασία ώστε τα μαθήματα να αποκτήσουν ζωντάνια και τα παιδιά να βγουν κερδισμένα από ένα εκπαιδευτικό σύστημα που, σε κάθε περίπτωση, θα ευνοεί την εξέλιξή τους. Και προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να παλέψουν Υπουργείο Παιδείας και εκπαιδευτικοί.
Γ. ΛΥΒ.
(Χανιώτικα νέα - 4/11/2015)
Link: http://www.haniotika-nea.gr/apo-tin-ekpedefsi-stin-pedia/#
Αν, επίσης, είχαν δημιουργηθεί νέα σχολικά κτήρια, όχι άχρωμα και μίζερα, αλλά μοντέρνα και σύγχρονα που θα ενέπνεαν εκπαιδευτικούς και μαθητές και θα βοηθούσαν, σε τελική ανάλυση, την εκπαιδευτική διαδικασία.
Αλλά η εκπαίδευση, όπως και η ιστορία, δεν γράφεται με αν…
Η πραγματικότητα είναι ότι κάθε σχολική χρονιά ξεκινά με ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, σε πολλές δε περιπτώσεις με… παρηκμασμένες αίθουσες, με καταλήψεις από μαθητές που διεκδικούν ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα και σε τελική ανάλυση ένα καλύτερο μέλλον. Η πραγματικότητα, επίσης, είναι ότι μέχρι τώρα το εκπαιδευτικό σύστημα οδηγεί γονείς και μαθητές στα φροντιστήρια, κάτι που σημαίνει ότι η δημόσια δωρεάν παιδεία δεν είναι τόσο… δωρεάν.
Υπάρχει, όμως και η άλλη όψη. Αυτή των δημόσιων σχολείων στα οποία επιτελείται εξαιρετικό εκπαιδευτικό έργο, χάρη στις πρωτοβουλίες εκπαιδευτικών που είναι κοντά στα παιδιά και στην ανάγκη τους να εκφραστούν.
Ετσι, υπάρχουν και στα Χανιά σχολεία στα οποία αναπτύσσονται ποικίλες δραστηριότητες, όπως κινηματογραφικές ομάδες με τα παιδιά να γυρίζουν τα δικά τους ταινιάκια (σε αυτό οφείλουμε να επισημάνουμε τη σημαντική συμβολή του Κινηματογραφικού Εργαστηρίου Χανίων) τα οποία αποσπούν διακρίσεις και ανεβαίνουν στο Youtube, περιβαλλοντικές ομάδες που ευαισθητοποιούν μικρούς και μεγάλους σε θέματα προστασίας της φύσης (με τη συνδρομή φυσικά των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, εν προκειμένω του Βάμου), αλλά και δραστηριότητες σχετικά με τη διαφορετικότητα, την άθληση, τη μουσική κ.ά.
Αυτές, όμως, οι δραστηριότητες δείχνουν τον δρόμο για μετατροπή της εκπαίδευσης σε… Παιδεία. Για αλλαγές εκ βάθρων που έχει πραγματικά ανάγκη το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Για αλλαγές με μεράκι και φαντασία ώστε τα μαθήματα να αποκτήσουν ζωντάνια και τα παιδιά να βγουν κερδισμένα από ένα εκπαιδευτικό σύστημα που, σε κάθε περίπτωση, θα ευνοεί την εξέλιξή τους. Και προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να παλέψουν Υπουργείο Παιδείας και εκπαιδευτικοί.
Γ. ΛΥΒ.
(Χανιώτικα νέα - 4/11/2015)
Link: http://www.haniotika-nea.gr/apo-tin-ekpedefsi-stin-pedia/#
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου