Παρασκευή, 9 Δεκεμβρίου 2016

Τοπικά προϊόντα και δικτύωση

Νέες προοπτικές για την τοπική ανάπτυξη, σε αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, ανοίγουν οι δραστηριότητες που συνδυάζουν τον τουρισμό με τα ποιοτικά τοπικά προϊόντα και τη γαστρονομία. Προς αυτή την κατεύθυνση σημαντικό ρόλο παίζει όχι μόνον η παρουσία της Κρήτης σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού και εμπορίου αλλά και η ιδιωτική πρωτοβουλία:
Τις προάλλες είχαμε βρεθεί στις εγκαταστάσεις τοπικής εταιρείας παραγωγής βιολογικού ελαιολάδου, όπου γίνονται ξεναγήσεις σε επισκέπτες. Αρκετοί τουρίστες ήταν εκεί για να δουν τον τρόπο παραγωγής του ελαιολάδου. Το δε ελαιόλαδο εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε περιοχές του Νομού, όπως στην περιοχή του Κολυμπαρίου, το συναντάμε σε Ευρώπη και ΗΠΑ.
Αρκετούς επισκέπτες έχουν όμως και τοπικά οινοποιεία. Οι τουρίστες που μαθαίνουν για αυτά και τα επισκέπτονται, ενημερώνονται για την παραγωγή του χανιώτικου κρασιού, το οποίο πιθανώς εάν το δουν σε κατάστημα του τόπου τους να το προτιμήσουν.
Εδώ, βέβαια, εξαιρετική σημασία έχουν το διαδίκτυο ως εργαλείο προώθησης και ηλεκτρονικού εμπορίου, η τυποποίηση, αλλά και -φυσικά- η ποιότητα των τοπικών προϊόντων.
Ομως, τίποτα δεν γίνεται από μόνο του. Χρειάζεται μεράκι, φαντασία, δημιουργικότητα, κατάρτιση και γνώση των σύγχρονων εργαλείων από όσους εμπλέκονται σε αυτή τη διαδικασία.
Το κεντρικό Κράτος, ωστόσο, πόσο στηρίζει αυτές τις πρωτοβουλίες; Τι σχεδιασμό έχει για τη “δικτύωση” των τοπικών – και ευρύτερα των ελληνικών προϊόντων.
Οι πρεσβείες μας στην Ευρώπη δεν θα μπορούσαν να παίξουν ιδιαίτερο ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση;
Γ. ΛΥΒ.
(Χανιώτικα νέα έντυπη έκδοση - 7/12/2016)
Link: http://www.haniotika-nea.gr/topika-proionta-ke-diktiosi/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου