Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2013

Σεισμός και ΜΜΕ

Του ΓΙΑΝΝΗ ΛΥΒΙΑΚΗ
Η πρόσφατη σεισμική δόνηση 6,3 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ που έγινε αισθητή στη μισή Ελλάδα περισσότερο ανησύχησε κάποια ΜΜΕ παρά τους πολίτες. Οχι πως δεν υπήρχε ανησυχία στους κατοίκους των Χανίων, ειδικά στις περιοχές που υπέστησαν μικρές ζημιές. Αλλά αυτό δεν κράτησε για… πάντα.
Λίγες ώρες μετά την εκδήλωση του σεισμού επανήλθε στους περισσότερους η ηρεμία.
Οχι όμως και στα εθνικά τηλεοπτικά δίκτυα τα οποία μετέδιδαν το γεγονός λες και ήρθε ή ερχόταν η συντέλεια. Γι' αυτό και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αρκετοί νέοι Χανιώτες σχολίαζαν τον τρόπο παρουσίασης του θέματος από κάποια  κανάλια που ούτε λίγο ούτε πολύ έσπειραν κλίμα πανικού.
«Πίνουμε τον καφέ μας στην παλιά πόλη που άντεξε τον σεισμό αλλά δεν αντέχουμε την ενημέρωση που μας πλασσάρουν», έγραψαν κάποιοι στα social media, οι οποίοι είναι λογικό να έχουν καχυποψία για την ενημέρωση που παρέχουν ειδικά τα μεγάλα ηλεκτρονικά ΜΜΕ.
Στην εποχή, λοιπόν, της δημοσιογραφίας των πολιτών, οι υπερβολές των ΜΜΕ αποτελούν πια ένα παρωχημένο προιόν που όσο νωρίτερα εγκαταλειφθεί τόσο το καλύτερο όχι μόνον για την ποιότητα της ενημέρωσης αλλά και για την ίδια την ύπαρξη αυτών των ΜΜΕ.
Τώρα πια όποιο ΜΜΕ δημιουργεί εντυπώσεις σε βάθος χρόνου μένει με αυτές.
Οποιο ΜΜΕ, ωστόσο, εννοεί να ενημερώνει επί της ουσίας, με τον όσο γίνεται καλύτερο τρόπο, χωρίς φανφάρες και τυμπανοκρουσίες, όχι μόνο "κερδίζει" εντυπώσεις αλλά αποκτά και φίλους: όσους αναζητούν και επιζητούν σωστή ενημέρωση χωρίς υπερβολές.
Σε αυτό το πεδίο ο Τύπος έχει ακόμη πολλά να προσφέρει. Και να αποτελέσει έναν δίαυλο επικοινωνίας ανάμεσα στον πολίτη-"δημοσιογράφο" και στον επαγγελματία δημοσιογράφο της εφημερίδας. Γιατί στην εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ο ανταγωνισμός της… πρωτιάς από τα παραδοσιακά ΜΜΕ δεν υπάρχει.  Η πρωτιά στην πληροφόρηση έρχεται μοιραία από τον πολίτη - χρήση του twitter, του Facebook και άλλων social media.
Η σχέση, ωστόσο, του πολίτη με το παραδοσιακό ΜΜΕ είναι εφικτή, αρκεί να είναι   κτισμένη πάνω σε μια σωστή και ειλικρινή βάση από τη μεριά του επαγγελματία δημοσιογράφου. Ο πρόσφατος σεισμός ήταν ένα ακόμα παράδειγμα - μάθημα για τα, ηλεκτρονικά κυρίως, ΜΜΕ.
(Χανιώτικα νέα - Ελευθεροτυπία - 15/10/2013)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου