Του ΓΙΑΝΝΗ ΛΥΒΙΑΚΗ
Την ώρα που η τιμή της βενζίνης τραβά την… ανηφόρα -και μάλιστα χθες στα Χανιά, για πρώτη φορά, έφτασε το 1,80 ευρώ- οι οδηγοί μειώνουν την κατανάλωση και τις μετακινήσεις τους σε ποσοστό που ξεπερνά το 35% και πρατήρια υγρών καυσίμων κλείνουν το ένα μετά το άλλο.
Ετσι, σε απόγνωση έχουν φτάσει όχι μόνον οι οδηγοί, οι οποίοι χρειάζεται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να πληρώσουν τη βενζίνη αλλά και οι ίδιοι οι πρατηριούχοι που πουλάνε μεν ακριβά αλλά, όπως λένε, στην ουσία δουλεύουν για τις εταιρείες.
Σύμφωνα με τον γραμματέα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων και πρόεδρο της Ενωσης Βενζινοπωλών Νομού Χανίων, Βαγγέλη Κώτσο, τα τελευταία δύο χρόνια έχουν κλείσει 15 πρατήρια υγρών καυσίμων σε σύνολο 125 στον Νομό Χανίων, ενώ αυτή τη στιγμή υπολειτουργούν άλλα 20 βενζινάδικα.
Ο κ. Κώτσος εκφράζει φόβους για κλείσιμο και άλλων πρατηρίων το επόμενο διάστημα. Παράλληλα, επισημαίνει ότι η κατάσταση αυτή οφείλεται κατά πρώτο και κύριο λόγο στη συμπεριφορά των εταιρειών και κατά δεύτερο λόγο στην ακρίβεια που επικρατεί στην τιμή της βενζίνης.
Ο ίδιος εξηγεί ότι οι εταιρείες απαιτούν από τους πρατηριούχους η πληρωμή να γίνεται απολύτως τοις μετρητοίς και 'δεν αφήνουν κανένα περιθώριο με αποτέλεσμα να ερχόμαστε σε πολύ δύσκολη θέση, τέτοια που να μην μπορούμε να λειτουργήσουμε'. Επιπλέον, ο γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων επεσήμανε ότι υπάρχουν εταιρείες οι οποίες 'κοστολογούν πολύ διαφορετικά το κάθε πρατήριο ούτως ώστε να βλέπουμε τιμές με διαφορά μέχρι και 15 λεπτά από πρατήριο σε πρατήριο. Ετσι, βγάζουν εκτός αγοράς μια μεγάλη μερίδα πρατηρίων, τα οποία αυτή τη στιγμή αναγκάζονται να πωλούν πολύ ακριβά. Επομένως, ο πρώτος λόγος για τον οποίο κλείνουν πρατήρια δεν είναι η τιμή της βενζίνης αλλά η συμπεριφορά των εταιρειών προς τα πρατήρια αυτά τόσο στο θέμα της πληρωμής όσο -και πολύ περισσότερο- στο θέμα της τιμής. Διότι βγάζοντας εκτός αγοράς τα πρατήρια συρρικνώνεται ο τζίρος τους σε τέτοιο βαθμό ούτως ώστε να αναγκάζονται σιγά - σιγά να κλείσουν'.
Οι εταιρείες λένε ότι κλείνουν τα πρατήρια λόγω του ότι έχουν μπει οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης και έχει αυξηθεί το προϊόν. Αυτός, κατά τον κ. Κώτσο, είναι ο δεύτερος λόγος.
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον ίδιο, η πτώση στην κατανάλωση βενζίνης είναι από 35% - 50%, ανάλογα με το προϊόν και το βενζινάδικο.
ΟΙ ΤΙΜΕΣ
Χθες η τιμή της αμόλυβδης στα Χανιά ήταν από 1,67 έως 1,80 ευρώ.
'Η μεγάλη αυτή διαφορά οφείλεται στη διαφορετική μεταχείριση από τις εταιρείες στα βενζινάδικα. Οταν βλέπουμε στην αμόλυβδη τη μεγαλύτερη τιμή στο 1,80, αυτό σε συνάρτηση με την κακή συμπεριφορά των εταιρειών απέναντι στα πρατήρια, έχει φέρει τον κλάδο σε ένα τέτοιο αδιέξοδο ούτως ώστε να κλείνουν συνεχώς πρατήρια. Και αυτό, αν δεν γίνει κάτι, το επόμενο διάστημα θα το δούμε να επιδεινώνεται', σημείωσε ο κ. Κώτσος.
Σήμερα Πέμπτη συνεδριάζει το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, το οποίο αναμένεται να συζητήσει τα συγκεκριμένα ζητήματα. Οι βενζινοπώλες συζητούν το ενδεχόμενο προσφυγής στην Ευρωπαική Επιτροπή αλλά και το να προχωρήσουν σε νέες κινητοποιήσεις.
(Χανιώτικα νέα - 20/1/2011)
Την ώρα που η τιμή της βενζίνης τραβά την… ανηφόρα -και μάλιστα χθες στα Χανιά, για πρώτη φορά, έφτασε το 1,80 ευρώ- οι οδηγοί μειώνουν την κατανάλωση και τις μετακινήσεις τους σε ποσοστό που ξεπερνά το 35% και πρατήρια υγρών καυσίμων κλείνουν το ένα μετά το άλλο.
Ετσι, σε απόγνωση έχουν φτάσει όχι μόνον οι οδηγοί, οι οποίοι χρειάζεται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να πληρώσουν τη βενζίνη αλλά και οι ίδιοι οι πρατηριούχοι που πουλάνε μεν ακριβά αλλά, όπως λένε, στην ουσία δουλεύουν για τις εταιρείες.
Σύμφωνα με τον γραμματέα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων και πρόεδρο της Ενωσης Βενζινοπωλών Νομού Χανίων, Βαγγέλη Κώτσο, τα τελευταία δύο χρόνια έχουν κλείσει 15 πρατήρια υγρών καυσίμων σε σύνολο 125 στον Νομό Χανίων, ενώ αυτή τη στιγμή υπολειτουργούν άλλα 20 βενζινάδικα.
Ο κ. Κώτσος εκφράζει φόβους για κλείσιμο και άλλων πρατηρίων το επόμενο διάστημα. Παράλληλα, επισημαίνει ότι η κατάσταση αυτή οφείλεται κατά πρώτο και κύριο λόγο στη συμπεριφορά των εταιρειών και κατά δεύτερο λόγο στην ακρίβεια που επικρατεί στην τιμή της βενζίνης.
Ο ίδιος εξηγεί ότι οι εταιρείες απαιτούν από τους πρατηριούχους η πληρωμή να γίνεται απολύτως τοις μετρητοίς και 'δεν αφήνουν κανένα περιθώριο με αποτέλεσμα να ερχόμαστε σε πολύ δύσκολη θέση, τέτοια που να μην μπορούμε να λειτουργήσουμε'. Επιπλέον, ο γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων επεσήμανε ότι υπάρχουν εταιρείες οι οποίες 'κοστολογούν πολύ διαφορετικά το κάθε πρατήριο ούτως ώστε να βλέπουμε τιμές με διαφορά μέχρι και 15 λεπτά από πρατήριο σε πρατήριο. Ετσι, βγάζουν εκτός αγοράς μια μεγάλη μερίδα πρατηρίων, τα οποία αυτή τη στιγμή αναγκάζονται να πωλούν πολύ ακριβά. Επομένως, ο πρώτος λόγος για τον οποίο κλείνουν πρατήρια δεν είναι η τιμή της βενζίνης αλλά η συμπεριφορά των εταιρειών προς τα πρατήρια αυτά τόσο στο θέμα της πληρωμής όσο -και πολύ περισσότερο- στο θέμα της τιμής. Διότι βγάζοντας εκτός αγοράς τα πρατήρια συρρικνώνεται ο τζίρος τους σε τέτοιο βαθμό ούτως ώστε να αναγκάζονται σιγά - σιγά να κλείσουν'.
Οι εταιρείες λένε ότι κλείνουν τα πρατήρια λόγω του ότι έχουν μπει οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης και έχει αυξηθεί το προϊόν. Αυτός, κατά τον κ. Κώτσο, είναι ο δεύτερος λόγος.
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον ίδιο, η πτώση στην κατανάλωση βενζίνης είναι από 35% - 50%, ανάλογα με το προϊόν και το βενζινάδικο.
ΟΙ ΤΙΜΕΣ
Χθες η τιμή της αμόλυβδης στα Χανιά ήταν από 1,67 έως 1,80 ευρώ.
'Η μεγάλη αυτή διαφορά οφείλεται στη διαφορετική μεταχείριση από τις εταιρείες στα βενζινάδικα. Οταν βλέπουμε στην αμόλυβδη τη μεγαλύτερη τιμή στο 1,80, αυτό σε συνάρτηση με την κακή συμπεριφορά των εταιρειών απέναντι στα πρατήρια, έχει φέρει τον κλάδο σε ένα τέτοιο αδιέξοδο ούτως ώστε να κλείνουν συνεχώς πρατήρια. Και αυτό, αν δεν γίνει κάτι, το επόμενο διάστημα θα το δούμε να επιδεινώνεται', σημείωσε ο κ. Κώτσος.
Σήμερα Πέμπτη συνεδριάζει το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, το οποίο αναμένεται να συζητήσει τα συγκεκριμένα ζητήματα. Οι βενζινοπώλες συζητούν το ενδεχόμενο προσφυγής στην Ευρωπαική Επιτροπή αλλά και το να προχωρήσουν σε νέες κινητοποιήσεις.
(Χανιώτικα νέα - 20/1/2011)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου