Του ΓΙΑΝΝΗ ΛΥΒΙΑΚΗ
Λύση στο πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης σε αυτοκινητόδρομους μπορεί να δώσει η ρύθμιση της εισόδου οχημάτων από τις ράμπες μέσω ειδικής φωτεινής σηματοδότησης, αλλά και η μεταβολή του ορίου ταχύτητας, ανάλογα με την κίνηση.
Αντίθετα, δεν ενδείκνυται η άκριτη επέκταση ή κατασκευή νέων αυτοκινητόδρομων καθώς αυτό συνεπάγεται υψηλό οικονομικό κόστος αλλά και περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Τις επισημάνσεις αυτές κάνουν ερευνητές του Πολυτεχνείου Κρήτης οι οποίοι συμμετείχαν στο διαγωνισμό YEAR 2010 (Young European Arena of Research). Το Πολυτεχνείο Κρήτης ήταν το μόνο ευρωπαϊκό πανεπιστημιακό ίδρυμα που εκπροσωπήθηκε με δύο ερευνητές στην τελική φάση για την κατηγορία «Κινητικότητα και Διατροπικότητα». Πρόκειται για τους υποψήφιους διδάκτορες του Εργαστηρίου Δυναμικών Συστημάτων και Προσομοίωσης Αναστασία Σπηλιοπούλου και Rodrigo Castelan Carlson στον οποίο απονεμήθηκε, μάλιστα, χρυσό μετάλλιο καθώς αναδείχθηκε νικητής του διαγωνισμού στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Οπως επισημαίνουν οι ερευνητές του Εργαστηρίου, «η λύση στο πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης σε αυτοκινητόδρομους δεν μπορεί να είναι απλά η επέκταση της υπάρχουσας υποδομής ή η κατασκευή νέας. Το οικονομικό κόστος, οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις και η έλλειψη χώρου είναι μόνο μερικές από τις αιτίες. Αντίθετα, η βέλτιστη χρήση και πλήρης αξιοποίηση της ικανότητας των αυτοκινητόδρομων μπορεί να επιτευχθεί με την εφαρμογή ήπιων μέτρων κυκλοφοριακού ελέγχου.
Ο έλεγχος ραμπών εισόδου αυτοκινητόδρομων είναι ο πιο άμεσος και αποτελεσματικός τρόπος για τον έλεγχο κυκλοφορίας και εφαρμόζεται με χρήση ειδικών φωτεινών σηματοδοτών στις ράμπες εισόδου με σκοπό τη ρύθμιση της ροής οχημάτων από τη ράμπα στον κυρίως αυτοκινητόδρομο. Η πρακτική αυτή είναι συνήθης σε οδικά δίκτυα του εξωτερικού και πιθανόν θα αρχίσει σύντομα να εφαρμόζεται και στο ελληνικό οδικό δίκτυο, όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο.
Ενα εναλλακτικό ή και συμπληρωματικό μέτρο κυκλοφοριακού ελέγχου των αυτοκινητόδρομων είναι και ο έλεγχος της κύριας ροής των αυτοκινητόδρομων με χρήση μεταβλητών ορίων ταχύτητας ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες.
(Ελευθεροτυπία - 28/8/2010)
Link: http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=197187
Λύση στο πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης σε αυτοκινητόδρομους μπορεί να δώσει η ρύθμιση της εισόδου οχημάτων από τις ράμπες μέσω ειδικής φωτεινής σηματοδότησης, αλλά και η μεταβολή του ορίου ταχύτητας, ανάλογα με την κίνηση.
Αντίθετα, δεν ενδείκνυται η άκριτη επέκταση ή κατασκευή νέων αυτοκινητόδρομων καθώς αυτό συνεπάγεται υψηλό οικονομικό κόστος αλλά και περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Τις επισημάνσεις αυτές κάνουν ερευνητές του Πολυτεχνείου Κρήτης οι οποίοι συμμετείχαν στο διαγωνισμό YEAR 2010 (Young European Arena of Research). Το Πολυτεχνείο Κρήτης ήταν το μόνο ευρωπαϊκό πανεπιστημιακό ίδρυμα που εκπροσωπήθηκε με δύο ερευνητές στην τελική φάση για την κατηγορία «Κινητικότητα και Διατροπικότητα». Πρόκειται για τους υποψήφιους διδάκτορες του Εργαστηρίου Δυναμικών Συστημάτων και Προσομοίωσης Αναστασία Σπηλιοπούλου και Rodrigo Castelan Carlson στον οποίο απονεμήθηκε, μάλιστα, χρυσό μετάλλιο καθώς αναδείχθηκε νικητής του διαγωνισμού στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Οπως επισημαίνουν οι ερευνητές του Εργαστηρίου, «η λύση στο πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης σε αυτοκινητόδρομους δεν μπορεί να είναι απλά η επέκταση της υπάρχουσας υποδομής ή η κατασκευή νέας. Το οικονομικό κόστος, οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις και η έλλειψη χώρου είναι μόνο μερικές από τις αιτίες. Αντίθετα, η βέλτιστη χρήση και πλήρης αξιοποίηση της ικανότητας των αυτοκινητόδρομων μπορεί να επιτευχθεί με την εφαρμογή ήπιων μέτρων κυκλοφοριακού ελέγχου.
Ο έλεγχος ραμπών εισόδου αυτοκινητόδρομων είναι ο πιο άμεσος και αποτελεσματικός τρόπος για τον έλεγχο κυκλοφορίας και εφαρμόζεται με χρήση ειδικών φωτεινών σηματοδοτών στις ράμπες εισόδου με σκοπό τη ρύθμιση της ροής οχημάτων από τη ράμπα στον κυρίως αυτοκινητόδρομο. Η πρακτική αυτή είναι συνήθης σε οδικά δίκτυα του εξωτερικού και πιθανόν θα αρχίσει σύντομα να εφαρμόζεται και στο ελληνικό οδικό δίκτυο, όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο.
Ενα εναλλακτικό ή και συμπληρωματικό μέτρο κυκλοφοριακού ελέγχου των αυτοκινητόδρομων είναι και ο έλεγχος της κύριας ροής των αυτοκινητόδρομων με χρήση μεταβλητών ορίων ταχύτητας ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες.
(Ελευθεροτυπία - 28/8/2010)
Link: http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=197187
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου