Σάββατο, 22 Σεπτεμβρίου 2018

Terra Creta: Εξαγωγές ελαιολάδου σε 45 χώρες

Του ΓΙΑΝΝΗ ΛΥΒΙΑΚΗ
Με εξαγωγές ελληνικού ελαιολάδου σε 45 χώρες μια εταιρεία από την Κρήτη εντάσσεται σήμερα στις μεγαλύτερες εξαγωγικές δυνάμεις της χώρας.
Με σειρά διακρίσεων και αναγνωρίσεων, η Terra Creta από το Κολυμπάρι Χανίων έχει «κατακτήσει» ξένες αγορές με κυριότερες τη Γερμανία, το Βέλγιο, τη Γαλλία, τις ΗΠΑ και την Κίνα.
Είναι μία από τις επτά ελληνικές επιχειρήσεις
που έλαβαν πρόσφατα το ελληνικό σήμα στην ελιά στο πλαίσιο εκδήλωσης που διοργάνωσαν στην 83η ΔΕΘ, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, σε συνεργασία με τον ΕΛΓΟ-Δήμητρα.
Όπως λέει στον «Αγρότη» ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Φώτης Σουσαλής, «η εταιρεία ιδρύθηκε το 2001. Το όραμα των ιδρυτών της ήταν να καταφέρουν να αναδείξουν το ελαιόλαδο της περιοχής του Κολυμβαρίου αλλά και ευρύτερα της Κρήτης στις αγορές του εξωτερικού. Η στρατηγική της είναι η
δημιουργία ενός δυνατού brand με προσήλωση στην ποιότητα και την καινοτομία. Η λειτουργία της Terra Creta βασίζεται στις αρχές της Αειφορίας, της Διαφάνειας και της Κοινωνικής Υπευθυνότητας. Έχοντας πάντα ως στόχο τους απαιτητικούς καταναλωτές, και όντας μία καθαρά πελατοκεντρική εταιρία, επενδύει στην διασφάλιση διαρκώς βελτιούμενης ποιότητας (οργανοληπτική και βιολογική) δημιουργώντας προστιθέμενη αξία στα προϊόντα της. Τα χαρακτηριστικά αυτά είναι απαραίτητα για την επιτυχία στις αγορές του εξωτερικού και η Terra Creta με προσήλωση προς αυτό το στόχο από την πρώτη μέρα της λειτουργίας της κατάφερε να επεκταθεί σε περισσότερες από 45 αγορές σε όλο τον κόσμο».
Ως προς το πως έγιναν τα πρώτα βήματα, σημειώνει:
«Η Terra Creta ξεκίνησε ως μία μονάδα τυποποίησης. Το ποιοτικό της ελαιόλαδο αναγνωρίστηκε σύντομα από ειδικούς σε διεθνείς διαγωνισμούς, γεγονός το οποίο μαζί με τον επαγγελματισμό στην προσέγγιση των αγορών του εξωτερικού βοήθησε πολύ στην ταχεία ανάπτυξη της. Το 2009 πλέον, μετακόμισε σε ιδιόκτητες και υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις καθετοποιώντας τις διαδικασίες της με την προσθήκη ενός πρωτοποριακού ελαιουργείου 2 φάσεων κοινής άλεσης. Το επόμενο βήμα ήταν να επεκταθεί η συνεργασία με τους παραγωγούς της περιοχής με την λειτουργία ομάδας παραγωγών ολοκληρωμένης διαχείρισης για τον πληρέστερο έλεγχο της πρωτογενούς παραγωγής. Τα αποτελέσματα είναι πολύ θετικά και ήδη η εταιρία έχει καταφέρει να παράξει ελαιόλαδο ιδιαίτερων χαρακτηριστικών».
ΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ
Σε ερώτηση για τα προϊόντα που παράγει η Terra Creta και το τι έχει πετύχει μέχρι σήμερα, ο κ. Σουσαλής απαντά:
«Η εταιρία παράγει αποκλειστικά Εξαιρετικό Παρθένο Ελαιόλαδο. Ένα μεγάλο μέρος της παραγωγής της πιστοποιείται ως ΠΟΠ (Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης) ή Βιολογικό. Επίσης, έχει εξειδικευτεί σε προϊόντα υψηλής ποιότητας όπως το Αγουρέλαιο (Early Harvest), το πρώτο πολυποικιλιακό παγκοσμίως (42 blend) σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Υποτροπικών και Ελιάς Χανίων (ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ) και το Platinum χαμηλής οξύτητας. Σε επίπεδο συσκευασίας ήταν η πρώτη εταιρία παγκοσμίως που το 2006 λανσάρισε το ελαιόλαδο σε spray (φιάλη ψεκασμού) με εξαιρετική επιτυχία στις αγορές του εξωτερικού. Με μόλις 1 θερμίδα ανά ψεκασμό έγινε ανάρπαστο στους ανθρώπους που θέλουν να ελέγχουν την δίαιτά τους αλλά και σε όσους ζητούν έξυπνες λύσεις στην κουζίνα.
Η γκάμα των υψηλής ποιότητας ελαιολάδων συμπληρώνεται από μία σειρά εξαιρετικών επιτραπέζιων ελιών αλλά και βαλσάμικο ξυδιού και κρέμας προσφέροντας μία ολοκληρωμένη μεσογειακή πρόταση στους καταναλωτές του εξωτερικού».
Ο ίδιος σημειώνει ότι «η εταιρία έχει αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο σύστημα Ολικής Ποιότητας που καλύπτει όλες τις διεργασίες της από το χωράφι έως την τυποποίηση του προϊόντος. Εφαρμόζει τα συστήματα ISO 22000, ISO 9001, IFS, Kosher, BIO ενώ πρόσφατα έγινε μία από τις λίγες εταιρίες τροφίμων στην Ελλάδα που πιστοποιήθηκε με το υψηλότερο επίπεδο Ηθικών Πρακτικών (SEDEX/SMETA) καλύπτοντας τα πεδία της Ασφάλειας στην Εργασία, Προστασία του Περιβάλλοντος, Εργοδοτική Ευθύνη και Ηθική στις Πωλήσεις».
Για το που μπορεί κάποιος να βρει τα προϊόντα της, απαντά:
«Τα προϊόντα μας διατίθενται σε κάποιες από τις μεγαλύτερες αλυσίδες του κόσμου, σε 45 χώρες. Κυριότερες αγορές είναι η Γερμανία, το Βέλγιο, η Γαλλία, οι ΗΠΑ, η Κίνα κ.α. Στην Ελλάδα η παρουσία της εταιρίας δεν είναι τόσο δυναμική καθώς το 94% της παραγωγής εξάγεται. Παρόλα αυτά, τα προϊόντα της διατίθενται στα ΑΒ Βασιλόπουλος, στα My Market, στα καταστήματα Θανόπουλος και βέβαια στα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών στα αεροδρόμια και τους μεθοριακούς σταθμούς».
Για το ελληνικό σήμα στην ελιά, επισημαίνει:
«Το ελληνικό σήμα είναι μία συντονισμένη προσπάθεια της πολιτείας να αναδείξει τα ειδικά χαρακτηριστικά των προϊόντων της χώρας μας. Με χαρά συμμετέχουμε σε αυτή την πρωτοβουλία ως μία από τις πρώτες εταιρίες που πιστοποιήθηκαν καθώς είναι πολύ σημαντικό να βοηθήσουμε όλοι στην δημιουργία ενός εθνικού brand για τα προϊόντα μας και τη γαστρονομία μας. Είναι λυπηρό το γεγονός ότι οι τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα εκτιμούν τόσο πολύ τις συνταγές και τις γεύσεις των ελληνικών πιάτων αλλά μετά αδυνατούν να βρουν τα σωστά προϊόντα στα ράφια του supermarket στην γειτονιά τους. Οι εξαγωγές είναι η μόνη λύση για της αναβάθμιση της οικονομίας του τόπου μας και πρέπει όλοι να την στηρίξουμε με όλες μας τις δυνάμεις. Η Terra Creta με καθαρό προσανατολισμό τις εξαγωγές και με διαρκή αύξηση πωλήσεων (περί του 15% ετησίως) έχει καταφέρει να τοποθετήσει τα προϊόντα της σε σημαντικά κανάλια διανομής και να είναι πια μία από τις μεγαλύτερες εξαγωγικές εταιρίες ελαιολάδου της χώρας».
(Εθνος - ένθετο Αγρότης - 22/9/2018)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου