Σε ένα από τα πιο σημαντικά φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής συμμετείχε
Χανιώτισσα δημιουργός. Την περασμένη Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου, η μουσικός
και καλλιτέχνις του ήχου από τα Χανιά Μαρία Παπαδομανωλάκη (γνωστή και
ως Dalot) ταξίδεψε από το Λονδίνο στο Seattle -την πόλη του Space
Needle, της Microsoft και των Nirvana- για να δώσει μία συναυλία ως
προσκεκλημένη του φεστιβάλ Decibel (http://dbfestival.com). Το
συγκεκριμένο φεστιβάλ είναι από τα πιο σημαντικά της Αμερικής στον χώρο
της ηλεκτρονικής μουσικής, με φετινές συμμετοχές, μεταξύ άλλων, ονομάτων
όπως οι Orbital, η Erykah Badu, η Kimbra και ο Monolake.
Η Dalot απέσπασε ιδιαίτερα θετικές κριτικές από τους διοργανωτές του φεστιβάλ.
(http://dbfestival.com/program/artists/?dalot). Μεταξύ άλλων έγραψαν:
«Υπάρχει μία παροιμία που λέει ότι ενώ όλη η μουσική είναι ήχοι, όλοι οι ήχοι δεν είναι απαραίτητα μουσική. Η καλλιτέχνις του ήχου Μαρία Παπαδομανωλάκη –ή αλλιώς Dalot– μάλλον δε θα συμφωνούσε με κάτι τέτοιο. Είτε σαμπλάροντας γλάρους από το παράθυρό της στο Brighton είτε σειρήνες στον αέρα της Νέας Υόρκης, όλοι οι ήχοι γι’αυτήν έχουν την αξία τους. Παρόλο που όροι όπως «ambient» και «post-rock» προσεγγίζουν κατά κάποιο τρόπο τον ήχο της Dalot, υπάρχουν τόσο διαφορετικές επιρροές στη μουσική της ώστε ο ακριβής προσδιορισμός να καθίσταται δύσκολος».
«Οι επιρροές της Μαρίας Π. από το noise rock και οι ποικίλες σπουδές της στη μουσική τη βοηθούν στο να δημιουργήσει μία λεπτή ισορροπία μεταξύ της γνώσης του πώς να δημιουργήσει τον τέλειο ήχο αλλά και πώς να τον αποδομήσει. Από το ξεκίνημά του, ένα κομμάτι της Dalot μπορεί να ανεβάσει τον ακροατή σε αιθέρια ύψη με τη συνοδεία αγγελικών φωνητικών ή θεϊκών μελωδιών ή αντίθετα να τον ρίξει σε σκοτεινούς κόσμους όπου το μόνο που επιβιώνει είναι οι βόμβοι παλαιών εργοστασιακών μηχανών».
Όπως και με την πρώτη κυκλοφορία της Dalot -το EP Flight Sessions- το άλμπουμ «Loop Over Latitudes» που ακολούθησε είναι δομημένο όπως τα κείμενα λογοτεχνίας που κάποτε μελετούσε η Μαρία Π. στη χώρα της την Ελλάδα. Τέτοια στοιχεία δομημένης αφήγησης μπορούν να βρεθούν και στο πρόσφατο άλμπουμ της «Minutestatic» του 2011, το οποίο συντέθηκε μέσα από νυχτερινούς αυτοσχεδιασμούς, κατά τη διάρκεια μίας μελαγχολικής αλλά και δημιουργικής περιόδου.
Γ. Λ.
(Χανιώτικα νέα - 29/9/2012)
Η Dalot απέσπασε ιδιαίτερα θετικές κριτικές από τους διοργανωτές του φεστιβάλ.
(http://dbfestival.com/program/artists/?dalot). Μεταξύ άλλων έγραψαν:
«Υπάρχει μία παροιμία που λέει ότι ενώ όλη η μουσική είναι ήχοι, όλοι οι ήχοι δεν είναι απαραίτητα μουσική. Η καλλιτέχνις του ήχου Μαρία Παπαδομανωλάκη –ή αλλιώς Dalot– μάλλον δε θα συμφωνούσε με κάτι τέτοιο. Είτε σαμπλάροντας γλάρους από το παράθυρό της στο Brighton είτε σειρήνες στον αέρα της Νέας Υόρκης, όλοι οι ήχοι γι’αυτήν έχουν την αξία τους. Παρόλο που όροι όπως «ambient» και «post-rock» προσεγγίζουν κατά κάποιο τρόπο τον ήχο της Dalot, υπάρχουν τόσο διαφορετικές επιρροές στη μουσική της ώστε ο ακριβής προσδιορισμός να καθίσταται δύσκολος».
«Οι επιρροές της Μαρίας Π. από το noise rock και οι ποικίλες σπουδές της στη μουσική τη βοηθούν στο να δημιουργήσει μία λεπτή ισορροπία μεταξύ της γνώσης του πώς να δημιουργήσει τον τέλειο ήχο αλλά και πώς να τον αποδομήσει. Από το ξεκίνημά του, ένα κομμάτι της Dalot μπορεί να ανεβάσει τον ακροατή σε αιθέρια ύψη με τη συνοδεία αγγελικών φωνητικών ή θεϊκών μελωδιών ή αντίθετα να τον ρίξει σε σκοτεινούς κόσμους όπου το μόνο που επιβιώνει είναι οι βόμβοι παλαιών εργοστασιακών μηχανών».
Όπως και με την πρώτη κυκλοφορία της Dalot -το EP Flight Sessions- το άλμπουμ «Loop Over Latitudes» που ακολούθησε είναι δομημένο όπως τα κείμενα λογοτεχνίας που κάποτε μελετούσε η Μαρία Π. στη χώρα της την Ελλάδα. Τέτοια στοιχεία δομημένης αφήγησης μπορούν να βρεθούν και στο πρόσφατο άλμπουμ της «Minutestatic» του 2011, το οποίο συντέθηκε μέσα από νυχτερινούς αυτοσχεδιασμούς, κατά τη διάρκεια μίας μελαγχολικής αλλά και δημιουργικής περιόδου.
Γ. Λ.
(Χανιώτικα νέα - 29/9/2012)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου