Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2012

Αυτοκίνητο υδρογόνου από το Πολυτεχνείο Κρήτης "μπλοκάρει" στην ελληνική νομοθεσία!

Του ΓΙΑΝΝΗ ΛΥΒΙΑΚΗ
Ενα πρωτότυπο αυτοκίνητο υδρογόνου, που κατασκεύασε ομάδα του Πολυτεχνείου Κρήτης, έχει διακριθεί σε διεθνή διαγωνισμό οικονομίας καυσίμου, αλλά δεν μπορεί να κυκλοφορήσει στους δρόμους της Ελλάδας επειδή το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη χώρα μας δεν προβλέπει την παροχή σχετικής έγκρισης.
Κι όμως, το όχημα αυτό, το οποίο κινείται με υδρογόνο και παράγει μηδενικούς ρύπους, με κάποιες τροποποιήσεις θα μπορούσε να παράγεται στην Ελλάδα και να κυκλοφορεί στο εμπόριο.
Το παράδοξο αυτό δεν αφορά μόνον το Πολυτεχνείο Κρήτης, αλλά κάθε οργανισμό, φορέα ή εταιρεία που θα ήθελε να αξιοποιήσει εμπορικά ένα νέου τύπου όχημα. Ωστόσο, υπάρχει λύση. Και βρίσκεται στο εξωτερικό! Σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίες, με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, παρέχουν τις απαιτούμενες άδειες.
Το συγκεκριμένο όχημα είχε γίνει γνωστό παγκοσμίως, όταν είχε σκαρφαλώσει στην 4η θέση της κατηγορίας των υδρογονοκίνητων οχημάτων πόλης, στον διεθνή διαγωνισμό οικονομίας καυσίμου, Shell Eco Marathon 2012, που διεξήχθη 14 - 19 Μαΐου στο Ρόττερνταμ  της  Ολλανδίας.
Οπως είχαν γράψει τότε τα "Χανιώτικα νέα", το Πολυτεχνείο Κρήτης με το συγκεκριμένο οικονομικό αυτοκίνητο πόλης, το οποίο διαθέτει κυψέλη καυσίμου υδρογόνου και κινείται με ηλεκτρικό κινητήρα, κατέκτησε την τέταρτη θέση σε διεθνή διαγωνισμό οικονομίας καυσίμου.
Το όχημα (ER12) είχε παρουσιάσει η ομάδα TUC Eco Racing του Πολυτεχνείου Κρήτης. Μάλιστα, στον διαγωνισμό συμμετείχαν 217 Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Ευρώπης με 3.000 μαθητές και φοιτητές από 23 χώρες.
Το μέλος της ομάδας,  μηχανολόγος - αεροναυπηγός μηχανικός στο Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης, Πολυχρόνης Σπανουδάκης, μας είπε ότι είναι δυνατή η παραγωγή ενός τέτοιου οχήματος στην Ελλάδα, όμως «το θέμα είναι ότι δεν μπορεί να πάρει άδεια έγκρισης, αλλά πρέπει να περάσει από το εξωτερικό για να πάρει το πιστοποιητικό 'έγκρισης τύπου'».
Η ευρωπαϊκή νομοθεσία καθορίζει συγκεκριμένα κριτήρια για να μπορέσει ένα όχημα να κυκλοφορήσει στον δρόμο και η πιστοποίηση αυτή δίδεται από την Ιταλία, τη Γερμανία, τη Σουηδία, την Ολλανδία και από άλλες χώρες, αλλά όχι από τη δική μας.
Να σημειώσουμε ότι τα μέλη της ομάδας του Πολυτεχνείου Κρήτης (TUCER) είναι: Τσουρβελούδης Νικόλαος, Σπανουδάκης Πολυχρόνης, Πιπερίδης Σάββας, Τσινάρης Ιωάννης, Ευσταθίου Δημήτριος, Στρατηγός Ιωάννης, Τζανάκης Θάνος, Μπάζιος Παναγιώτης, Χατζηδάκης Γιώργος, Πέτρου Τάσσος και Λάσκαρη Αργυρώ.
Περισσότερες πληροφορίες για τη φετινή συμμετοχή στο site της ομάδας (www.tucer.tuc.gr), στο Facebook, στο Twitter καθώς και στο Youtube (tucertv) με αναλυτική περιγραφή της κάθε μέρας του διαγωνισμού.
ΤΡΙΤΟ ΟΧΗΜΑ
ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΤΑΙ
ΣΤΟ Π.Κ. ΤΟ ER12
TUCer (Technical University of Crete Eco Racing) είναι η ομάδα του Πολυτεχνείου Κρήτης που αναπτύσσει και εξελίσσει οχήματα πόλης χαμηλής κατανάλωσης. To 2008 κατασκευάστηκε το πρώτο όχημα της ομάδας και το 2010 ήταν έτοιμο το τρίτο πρωτότυπο όχημα ER10. Τα οχήματα χρησιμοποιούνται ως πλατφόρμες καινοτομίας για την ανάπτυξη και εφαρμογή νέων τεχνολογιών, ενώ ταυτόχρονα η ομάδα συμμετέχει σε διεθνείς διαγωνισμούς οικονομίας καυσίμου, ανταγωνιζόμενη ιδρύματα του εξωτερικού. To 2011 η ομάδα παρουσίασε το εξελιγμένο μοντέλο Eco Racer με τον κωδικό ER11. Φέτος συμμετείχε με ένα εξ ολοκλήρου νέο όχημα (ER12) στον διαγωνισμό Shell Eco Marathon 2012 και κατετάγη 4η στην κατηγορία των οχημάτων πόλης που κινούνται με υδρογόνο. Το ER12 είναι το τρίτο όχημα που κατασκευάζει η ομάδα σε πέντε χρόνια.
Η ομάδα TUCER συμμετείχε μέχρι στιγμής στους παρακάτω διαγωνισμούς:
• 2012, Μάιος: Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell, Ahoy Center, Rotterdam, Ολλανδία.
• 2011, Μάιος: Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell, EUROSPEEDWAY, Lausitz, Γερμανία (1ο Βραβείο στον Διαγωνισμό Ασφαλείας, για δεύτερη χρονιά).
• 2010, Μάιος: Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell, EUROSPEEDWAY, Lausitz, Γερμανία (1ο Βραβείο στον Διαγωνισμό Ασφαλείας).
• 2009, Μάιος: Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell, EUROSPEEDWAY, Lausitz, Γερμανία.
• 2008, Μάιος: Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell, Nogaro, Γαλλία. 
Η βασική αρχή του διαγωνισμού είναι απλή: η κάλυψη της μέγιστης δυνατής χιλιομετρικής απόστασης στην πίστα, καταναλώνοντας τη μικρότερη δυνατή ποσότητα καυσίμου. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία, η οποία ενσωματώνει αξίες συνυφασμένες με την αειφόρο ανάπτυξη: προστασία του περιβάλλοντος, εξοικονόμηση της ενέργειας και αναγνώριση της ατομικής και πολιτισμικής ποικιλομορφίας.
(Χανιώτικα νέα - 27/9/2012)
Link: http://www.haniotika-nea.gr/107262-autokinito-me-udrogono/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου