Σάββατο 6 Αυγούστου 2011

Γραφειοκρατικός... κίνδυνος για τον εθνικό δρυμό Σαμαριάς

Του ΓΙΑΝΝΗ ΛΥΒΙΑΚΗ
Τη διαχείριση των χρημάτων από τα εισιτήρια που κόβονται για την είσοδο στο φαράγγι της Σαμαριάς, ζητεί ο Φορέας Διαχείρισης του Εθνικού Δρυμού, προκειμένου να μπορέσει να λειτουργήσει με αυτοχρηματοδότηση στο απώτερο μέλλον, όταν θα σταματήσουν τα επιχειρησιακά προγράμματα (2015).
Αυτή τη στιγμή έχει στη διάθεσή του από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιβάλλοντος ποσόν που υπερβαίνει τα 4 εκατομμύρια ευρώ, το οποίο έχει εγκριθεί εδώ και τουλάχιστον δύο χρόνια, αλλά η γραφειοκρατία στέκεται εμπόδιο στην άμεση εκταμίευση των χρημάτων για την υλοποίηση περιβαλλοντικών έργων.
Τα έσοδα από τα εισιτήρια μέχρι πρότινος κατέληγαν στο Εθνικό Ταμείο Δασών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης. Τώρα, τη διαχείρισή τους αναλαμβάνει το Πράσινο Ταμείο που συστάθηκε στο πλαίσιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
Οπως μας λέει ο πρόεδρος του Φορέας Διαχείρισης, Πέτρος Λυμπεράκης, 'ο Φορέας έχει ζητήσει τη διαχείριση των χρημάτων που βγαίνουν από τα εισιτήρια. Αυτό το ορίζει ο νόμος 2742, που διέπει τους Φορείς.
Τώρα που συστάθηκε το Πράσινο Ταμείο θα επιμείνουμε σ’ αυτό το θέμα. Εφόσον πάρουμε τα χρήματα από τα εισιτήρια, αυτομάτως χάνουμε το δικαίωμα σε ένα μέρος των χρημάτων από το ευρωπαικό πρόγραμμα ΕΠΕΡΑ. Αλλά το ΕΠΕΡΑ τελειώνει το 2015. Και πρέπει να βρούμε τρόπους αυτοχρηματοδότησης των φορέων. Και αυτή είναι και η γραμμή του Υπουργείου'.
Ο κ. Λυμπεράκης εξηγεί ότι 'η Σαμαριά είναι από τις καλές περιπτώσεις. Η διαχείριση των χρημάτων των εισιτήριων εφόσον γίνει σωστά, επαρκεί για τις ανάγκες λειτουργίας του φορέα. Και γι’ αυτό κατευθυνόμαστε σταθερά προς την κατεύθυνση διεκδίκησης των χρημάτων από τα εισιτήρια'.
ΟΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ
Οσο για τις καθυστερήσεις στην εκταμίευση χρημάτων από αυτά που έχουν εγκριθεί, ο κ. Λυμπεράκης επισημαίνει ότι οφείλεται στη 'διαχειριστική στρυφνότητα του προγράμματος ΕΠΕΡΑ', το οποίο 'έχει αρκετές απαιτήσεις, όχι αδίκως. Και η ίδια αυτή διαχειριστική περιπλοκότητά του γίνεται ακόμα πιο δύσκολη λόγω του ότι το Υπουργείο Περιβάλλοντος είναι καινούργιο, έχουν συνενωθεί διάφορες αρμοδιότητες και ακόμα δεν υπάρχει ένα νέο οργανόγραμμα γι’ αυτό το Υπουργείο. Και έτσι κάθε έγκριση πρέπει να περάσει από πολλά τμήματα του Υπουργείου, ενώ θα μπορούσε με ένα σύγχρονο οργανόγραμμα να γίνει πιο απλή αυτή η κατάσταση'.
Ο δασολόγος στον Φορέα Διαχείρισης, Αντώνης Μπαρνιάς, εξηγεί ότι 'οι γραφειοκρατικές διαδικασίες προκαλούν καθυστερήσεις. Παρ’ όλ’ αυτά εδώ και περίπου τρεις - τέσσερις μήνες οδηγείται το σύστημα αυτό σε καλύτερη ροή. Παρ’ όλα αυτά δεν παύουν να υπάρχουν καθυστερήσεις σε πληρωμές'.
(Χανιώτικα νέα - 6/8/2011)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου