Του ΓΙΑΝΝΗ ΛΥΒΙΑΚΗ
Δύο όψεις έχει η κερδοσκοπία με τις τιμές της βενζίνης σε βάρος των καταναλωτών. Από τη μια είναι το "κόλπο" με τις αντλίες από κάποιους πρατηριούχους, σύμφωνα με τις καταγγελίες συναδέλφων τους. Από την άλλη είναι η κερδοσκοπία από τα διυλιστήρια που ρυθμίζουν τις τιμές σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα. Χθες, στα Χανιά η υψηλότερη τιμή της βενζίνης ήταν 1,76 ευρώ! Τιμή - ρεκόρ!
Εδώ, σύμφωνα με τους πρατηριούχους, η ευθύνη ανήκει αποκλειστικά στα διυλιστήρια. Το πώς και το γιατί και για τις δύο περιπτώσεις μας το εξηγεί ο γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων και πρόεδρος της Ενωσης Βενζινοπωλών Νομού Χανίων, Βαγγέλης Κώτσος.
ΤΟ ΚΟΛΠΟ
Το πρώτο θέμα έχει να κάνει με τη ρύθμιση των αντλιών, ώστε να παραδίνουν μικρότερες ποσότητες καυσίμων.
Στα Χανιά αλλά και γενικότερα στην Κρήτη, σύμφωνα με τον κ. Κώτσο, δεν έχουν πέσει στην αντίληψη των πρατηριούχων τέτοια περιστατικά ούτε υπάρχουν υπόνοιες.
Αντίθετα, στο κέντρο και στην υπόλοιπη Ελλάδα '"είναι ένα φαινόμενο, το οποίο συζητείται και πολλά κρούσματα σημειώνονται. Και είναι μια από τις δύο αιτίες για τις οποίες κλείνουν κάποια βενζινάδικα. Και κλείνουν τα βενζινάδικα, τα οποία έχουν έντιμοι πρατηριούχοι, οι οποίοι δεν μπορούν να αντέξουν τον αθέμιτο ανταγωνισμό από αυτούς τους κακούς συναδέλφους που αποτελούν μία πολύ μικρή μειοψηφία. Ούτε, μπορούν, να αντεπεξέλθουν στην άνιση μεταχείριση, που οι εταιρείες πετρελαίου, μέσω των συμβάσεων αποκλειστικής συνεργασίας, έχουν καταφέρει'. Ο κ. Κώτσος σημειώνει: 'Αυτά τα δύο θέματα οδηγούν σε κλείσιμο χιλιάδες βενζινάδικα. Εχουμε θέσει τα θέματα αυτά στο Υπουργείο Ανάπτυξης εδώ και πάρα πολλούς μήνες. Το Υπουργείο μας λέει ότι βρίσκεται στην τελική ευθεία και για τις συμβάσεις των εταιρειών με τα πρατήρια αλλά και για το θέμα της κλοπής από βενζινάδικα, να αυστηροποιήσει τους νόμους και να κλείνουν τα βενζινάδικα που πιάνονται και όχι να ανοίγει μετά από μία ή δύο μέρες".
Ο κ. Κώτσος εξηγεί ότι το κόλπο με τις αντλίες "γίνεται μέσω ηλεκτρονικών μηχανισμών και πλακετών που ασύρματα πλέον καθορίζουν την ποσότητα και το κλέψιμο που θα κάνουν στον καταναλωτή. Αυτός ο μηχανισμός μπορεί να ενεργοποιείται είτε μέσω ενός διακόπτη φωτός είτε μέσω ενός ραδιοφώνου που μπορεί να ανοίγει και να κλείνει. Οταν πάνε για έλεγχο οι ελεγκτικοί μηχανισμοί, οι συγκεκριμένοι πρατηριούχοι βγάζουνε εκτός τον μηχανισμό και η παράδοση γίνεται κανονικά… Τα περισσότερα κρούσματα είναι κυρίως στην Αττική. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου οι τιμές, τις οποίες έχουν κάποια βενζινάδικα στο κέντρο και έξω από το κέντρο, είναι ίδιες με τις τιμές ΕΛΠΕ ή 1 - 2 λεπτά παραπάνω. Αυτό δεν μπορεί να δικαιολογηθεί. Θα πρέπει σε αυτές τις περιπτώσεις, όπως και στις περιπτώσεις ακριβών πρατηρίων, να γίνονται κοστολογικοί έλεγχοι. Δυστυχώς και η νομοθεσία είναι διάτρητη".
ΟΙ ΤΙΜΕΣ
"Οι τιμές έχουν βγει στα ύψη. Οι τιμές πρέπει να αλλάζουν κάθε δεκαπενθήμερο με την εποπτεία του Υπουργείου και όχι ανεξέλεγκτα να διαμορφώνονται στα διυλιστήρια. Δεν είναι δυνατόν να συμβαίνει αυτό, διότι υπάρχει μεγάλη κερδοσκοπία από τη μεριά των διυλιστηρίων. Αυτό πρέπει να σταματήσει. Είτε σε φτηνά είτε σε ακριβά βενζινάδικα, οι ανατιμήσεις ξεκινάνε από τα διυλιστήρια.
Εκεί οι τιμές διαμορφώνονται κατά βούληση χωρίς την εποπτεία κανενός".
Ο κ. Κώτσος επεσήμανε ότι χθες η πιο υψηλή τιμή στα Χανιά ήταν στο 1,76 ευρώ και εξήγησε: "Οταν ο πρατηριούχος αγοράζει με 1,734 χονδρική τιμή, εξαρτάται πλέον από την έκπτωσή του πόσο μπορεί να πουλήσει. Γι’ αυτό βλέπετε και τις μεγάλες διαφορές μεταξύ πρατηρίων. Κάποιος ο οποίος αγοράζει με έκπτωση 2 λεπτά του ευρώ και αγοράζει με 1,74 δεν μπορεί να μην πουλήσει τη βενζίνη 1,76 ευρώ. Ο πρατηριούχος χρειάζεται 4 και 5 λέπτα του ευρώ για να καλύψει τα έξοδα. Οχι για να κερδίσει".
Για τον λόγο αυτό ο γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων προτείνει οι τιμές να αλλάζουν ανά δεκαπενθήμερο -όχι κάθε μέρα- και με την εποπτεία του κράτους και συγκεκριμένα του Υπουργείου Ανάπτυξης.
(Χανιώτικα νέα - 29/12/2010)
Link: http://www.haniotika-nea.gr/58338-kerdoskopia-se-baros-twn-katanalwtwn/
Δύο όψεις έχει η κερδοσκοπία με τις τιμές της βενζίνης σε βάρος των καταναλωτών. Από τη μια είναι το "κόλπο" με τις αντλίες από κάποιους πρατηριούχους, σύμφωνα με τις καταγγελίες συναδέλφων τους. Από την άλλη είναι η κερδοσκοπία από τα διυλιστήρια που ρυθμίζουν τις τιμές σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα. Χθες, στα Χανιά η υψηλότερη τιμή της βενζίνης ήταν 1,76 ευρώ! Τιμή - ρεκόρ!
Εδώ, σύμφωνα με τους πρατηριούχους, η ευθύνη ανήκει αποκλειστικά στα διυλιστήρια. Το πώς και το γιατί και για τις δύο περιπτώσεις μας το εξηγεί ο γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων και πρόεδρος της Ενωσης Βενζινοπωλών Νομού Χανίων, Βαγγέλης Κώτσος.
ΤΟ ΚΟΛΠΟ
Το πρώτο θέμα έχει να κάνει με τη ρύθμιση των αντλιών, ώστε να παραδίνουν μικρότερες ποσότητες καυσίμων.
Στα Χανιά αλλά και γενικότερα στην Κρήτη, σύμφωνα με τον κ. Κώτσο, δεν έχουν πέσει στην αντίληψη των πρατηριούχων τέτοια περιστατικά ούτε υπάρχουν υπόνοιες.
Αντίθετα, στο κέντρο και στην υπόλοιπη Ελλάδα '"είναι ένα φαινόμενο, το οποίο συζητείται και πολλά κρούσματα σημειώνονται. Και είναι μια από τις δύο αιτίες για τις οποίες κλείνουν κάποια βενζινάδικα. Και κλείνουν τα βενζινάδικα, τα οποία έχουν έντιμοι πρατηριούχοι, οι οποίοι δεν μπορούν να αντέξουν τον αθέμιτο ανταγωνισμό από αυτούς τους κακούς συναδέλφους που αποτελούν μία πολύ μικρή μειοψηφία. Ούτε, μπορούν, να αντεπεξέλθουν στην άνιση μεταχείριση, που οι εταιρείες πετρελαίου, μέσω των συμβάσεων αποκλειστικής συνεργασίας, έχουν καταφέρει'. Ο κ. Κώτσος σημειώνει: 'Αυτά τα δύο θέματα οδηγούν σε κλείσιμο χιλιάδες βενζινάδικα. Εχουμε θέσει τα θέματα αυτά στο Υπουργείο Ανάπτυξης εδώ και πάρα πολλούς μήνες. Το Υπουργείο μας λέει ότι βρίσκεται στην τελική ευθεία και για τις συμβάσεις των εταιρειών με τα πρατήρια αλλά και για το θέμα της κλοπής από βενζινάδικα, να αυστηροποιήσει τους νόμους και να κλείνουν τα βενζινάδικα που πιάνονται και όχι να ανοίγει μετά από μία ή δύο μέρες".
Ο κ. Κώτσος εξηγεί ότι το κόλπο με τις αντλίες "γίνεται μέσω ηλεκτρονικών μηχανισμών και πλακετών που ασύρματα πλέον καθορίζουν την ποσότητα και το κλέψιμο που θα κάνουν στον καταναλωτή. Αυτός ο μηχανισμός μπορεί να ενεργοποιείται είτε μέσω ενός διακόπτη φωτός είτε μέσω ενός ραδιοφώνου που μπορεί να ανοίγει και να κλείνει. Οταν πάνε για έλεγχο οι ελεγκτικοί μηχανισμοί, οι συγκεκριμένοι πρατηριούχοι βγάζουνε εκτός τον μηχανισμό και η παράδοση γίνεται κανονικά… Τα περισσότερα κρούσματα είναι κυρίως στην Αττική. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου οι τιμές, τις οποίες έχουν κάποια βενζινάδικα στο κέντρο και έξω από το κέντρο, είναι ίδιες με τις τιμές ΕΛΠΕ ή 1 - 2 λεπτά παραπάνω. Αυτό δεν μπορεί να δικαιολογηθεί. Θα πρέπει σε αυτές τις περιπτώσεις, όπως και στις περιπτώσεις ακριβών πρατηρίων, να γίνονται κοστολογικοί έλεγχοι. Δυστυχώς και η νομοθεσία είναι διάτρητη".
ΟΙ ΤΙΜΕΣ
"Οι τιμές έχουν βγει στα ύψη. Οι τιμές πρέπει να αλλάζουν κάθε δεκαπενθήμερο με την εποπτεία του Υπουργείου και όχι ανεξέλεγκτα να διαμορφώνονται στα διυλιστήρια. Δεν είναι δυνατόν να συμβαίνει αυτό, διότι υπάρχει μεγάλη κερδοσκοπία από τη μεριά των διυλιστηρίων. Αυτό πρέπει να σταματήσει. Είτε σε φτηνά είτε σε ακριβά βενζινάδικα, οι ανατιμήσεις ξεκινάνε από τα διυλιστήρια.
Εκεί οι τιμές διαμορφώνονται κατά βούληση χωρίς την εποπτεία κανενός".
Ο κ. Κώτσος επεσήμανε ότι χθες η πιο υψηλή τιμή στα Χανιά ήταν στο 1,76 ευρώ και εξήγησε: "Οταν ο πρατηριούχος αγοράζει με 1,734 χονδρική τιμή, εξαρτάται πλέον από την έκπτωσή του πόσο μπορεί να πουλήσει. Γι’ αυτό βλέπετε και τις μεγάλες διαφορές μεταξύ πρατηρίων. Κάποιος ο οποίος αγοράζει με έκπτωση 2 λεπτά του ευρώ και αγοράζει με 1,74 δεν μπορεί να μην πουλήσει τη βενζίνη 1,76 ευρώ. Ο πρατηριούχος χρειάζεται 4 και 5 λέπτα του ευρώ για να καλύψει τα έξοδα. Οχι για να κερδίσει".
Για τον λόγο αυτό ο γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων προτείνει οι τιμές να αλλάζουν ανά δεκαπενθήμερο -όχι κάθε μέρα- και με την εποπτεία του κράτους και συγκεκριμένα του Υπουργείου Ανάπτυξης.
(Χανιώτικα νέα - 29/12/2010)
Link: http://www.haniotika-nea.gr/58338-kerdoskopia-se-baros-twn-katanalwtwn/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου