Ενα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα θα έπρεπε να φροντίζει για την ανάπτυξη της δημιουργικότητας των παιδιών. Και αν αυτό δεν το περιλαμβάνει η επίσημη εκπαιδευτική διαδικασία, συντελείται μέσα από πρωτοβουλίες φωτεινών εκπαιδευτικών που φέρνουν τα παιδιά πιο κοντά στο να αγαπήσουν τη γνώση. Με αυτές τις σκέψεις διάβασα το αφιέρωμα στις “διαδρομές” του Σαββάτου για το μαθητικό Hackerspace που λειτουργεί στο 2ο Γυμνάσιο Χανίων με παιδιά από διαφορετικά σχολεία να μοιράζονται το πάθος τους για ηλεκτρονικά, προγραμματισμό και ρομποτική! Μία πρωτοβουλία από τέσσερις καθηγητές, τους Μαν. Κιαγιά, Ανδρ. Μαρκαντωνάκη, Γιάννη Σαραντόπουλο και Αντ. Αθανασάκη. Στο δημοσίευμα αναφέρεται ότι ουσιαστικά η πρωτοβουλία αυτή αποσκοπεί στο να λειτουργήσει αντίστροφα από αυτό που κάνει το εκπαιδευτικό σύστημα καθώς, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, αντί να βάλει το μυαλό ενός παιδιού σε ένα συγκεκριμένο κανάλι και να το περιορίσει, επιδιώκει να του ανοίξει τον ορίζοντα και του βγάλει τη δημιουργικότητα. Επιπλέον, οι μαθητές παίρνουν ερεθίσματα ώστε να μπορέσουν να δουν την τεχνολογία έξω από το πλαίσιο του σχολείου, «γιατί δυστυχώς το σχολείο μερικές φορές βάζει περιορισμούς που δεν είναι ό,τι καλύτερο για να αγαπήσουν τα παιδιά ένα μάθημα».
Με άλλα λόγια οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές λειτουργούν έτσι όπως θα έπρεπε να λειτουργεί το εκπαιδευτικό σύστημα. Προς την κατεύθυνση του να αγαπήσουν οι μαθητές την εκπαίδευση και να κατακτήσουν τη γνώση. Ετσι ώστε η Παιδεία που παραμένει ζητούμενο να γίνει πράξη…
Γ. ΛΥΒ.
(Χανιώτικα νέα - 7/3/2016)
Link: http://www.haniotika-nea.gr/axiologes-protovoulies/#
Με άλλα λόγια οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές λειτουργούν έτσι όπως θα έπρεπε να λειτουργεί το εκπαιδευτικό σύστημα. Προς την κατεύθυνση του να αγαπήσουν οι μαθητές την εκπαίδευση και να κατακτήσουν τη γνώση. Ετσι ώστε η Παιδεία που παραμένει ζητούμενο να γίνει πράξη…
Γ. ΛΥΒ.
(Χανιώτικα νέα - 7/3/2016)
Link: http://www.haniotika-nea.gr/axiologes-protovoulies/#
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου