Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2019

Στόχος σύμπραξης φορέων: Τουρισμός όλο τον χρόνο

Στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου αποσκοπεί η σύμπραξη της Ενωσης Ξενοδόχων Νομού Χανίων με τέσσερις ιδιωτικούς φορείς. Στο πλαίσιο της σύμπραξης, που προδιαγράφει νέες προοπτικές για τον τουρισμό, δημιουργήθηκαν τέσσερα βίντεο που προβάλλουν τα Χανιά ως εμπειρία για τους επισκέπτες όχι μόνο λόγω του καιρού και της θάλασσας αλλά και για τη γαστρονομία και τα βουνά τους.
Ωστόσο, όπως επισημάνθηκε χθες, στην εκδήλωση για την παρουσίαση του προγράμματος της τουριστικής προβολής, στον πολυχώρο “Μίκης Θεοδωράκης” στο παλιό λιμάνι, η καμπάνια αυτή από μόνη της δεν αρκεί. Προϋπόθεση για την προσέλκυση ποιοτικότερων τουριστών περισσότερους μήνες το χρόνο είναι η βελτίωση των υποδομών.
Στην ημερίδα, που περιλάμβανε προβολή τεσσάρων σχετικών βίντεο, παραβρέθηκαν ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, συνοδευόμενος από τον γενικό γραμματέα του ΕΟΤ Δημήτρη Φραγκάκη ενώ οι φορείς που συμμετέχουν στη σύμπραξη με τίτλο: “Τουρισμός για τα Χανιά” είναι η Ένωση Ξενοδόχων του νομού, η Fraport Greece, η Aegean, η Eurobank και η Marketing Greece.
Τη στήριξή του στην καμπάνια αυτή εξέφρασε ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, ο οποίος μιλώντας στους δημοσιογράφους έκανε λόγο για «μια πολύ σημαντική πρωτοβουλία για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι ότι ένωσε τον ιδιωτικό τομέα, πολλούς φορείς. Συνήθως αυτή είναι η μεγάλη μας δυσκολία, να συνεννοηθούμε και να συνεργαστούμε. Δείχνει λοιπόν από τα Χανιά αυτή η προσπάθεια ότι αυτό γίνεται, είναι εφικτό. Και το δεύτερο είναι ότι έγινε με σύγχρονα μέσα ψηφιακά με πολύ μειωμένα κόστη και με πολύ καλά αποτελέσματα».
Απαντώντας σε ερώτηση των “Χ.ν.”, ο κ. Θεοχάρης τόνισε ότι «η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου είναι πρωταρχικός στρατηγικός στόχος για το Υπουργείο. Συνεπώς όλες αυτές οι προσπάθειες θα μας βρουν συμμάχους και, γιατί όχι, να πάρουμε και το μοντέλο αυτό όταν έχουμε συγκεκριμένα αποτελέσματα και δούμε ότι είναι επιτυχημένο και να το αντιγράψουμε και να το μεταλαμπαδεύσουμε και σε άλλους προορισμούς γιατί για όλους τους προορισμούς της χώρας μας ο στόχος είναι αυτός: να επιμηκύνουμε την περίοδο».
Στον χαιρετισμό του στην εκδήλωση, ο κ. Θεοχάρης σημείωσε ότι η δημιουργία της σύμπραξης: “Τουρισμός για τα Χανιά” δείχνει τον δρόμο «γιατί χωρίς συνένωση δυνάμεων και συμπόρευση δεν μπορούμε να προχωρήσουμε μπροστά».
Ο κ. Θεοχάρης συμφώνησε με τη θέση του προέδρου της Ενωσης Ξενοδόχων Νομού Χανίων, Μανώλη Γιαννούλη, ότι ένας προορισμός «όταν ανταποκρίνεται στις ανάγκες των κατοίκων του σίγουρα θα ανταποκριθεί και στις ανάγκες των επισκεπτών» και πρόσθεσε ότι «το πρώτο μας μέλημα θα πρέπει να είναι να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες, να τηρούμε τις υποχρεώσεις μας απέναντι στους κατοίκους της χώρας με τις υποδομές που τους αξίζουν σε όλους τους τομείς».
Ο ίδιος τόνισε ότι το brand name της χώρας μας θα πρέπει μέσα από τη συνεργασία του ιδιωτικού με το δημόσιο να στηριχθεί δυναμικά και σωστά και αυτή είναι μία στρατηγική που έχουμε αναπτύξει με τον ΕΟΤ.
Ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης, σημείωσε ότι «σήμερα στα Χανιά γράφεται μια μικρή ιστορία. Είναι, ίσως, η πρώτη φορά στην ελληνική περιφέρεια που μια σύμπραξη ιδιωτικών φορέων έρχεται να καλύψει ένα μεγάλο κομμάτι το οποίο είναι εξαιρετικά σημαντικό και αφορά την προβολή του τόπου μας στο εξωτερικό».
Ο ίδιος υπογράμμισε ότι ο Νομός Χανίων «έχει πάρα πολλά πράγματα να αναδείξει, έχει πάρα πολλά στοιχεία να δείξει που αφορούν την αυθεντικότητα και τον τουρισμό εμπειρίας που αποτελούν βασικές στρατηγικές και του υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ».
Ο κ. Φραγκάκης πρόσθεσε ότι πέρασε προχθές από το Δ.Σ. του ΕΟΤ η καμπάνια προβολής του ελληνικού τουρισμού και είναι η πρώτη φορά μετά από πάρα πολλά χρόνια που η καμπάνια ξεκινά τον Ιανουάριο που.
ΟΙ ΥΠΟΔΟΜΕΣ
Ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Νομού Χανίων, Μανώλης Γιαννούλης,  στον χαιρετισμό του σημείωσε ότι «ο τόπος έχει πολλά να προσφέρει, ο ιδιωτικός τομέας δημιουργεί νησίδες επιχειρηματικής προσπάθειας, μόχθου και πολύ δουλειάς αλλά απ’ έξω δυστυχώς σε καμία περίπτωση δεν ακολουθούν οι δημόσιες υποδομές. Το αποτέλεσμα είναι ότι θα έχουμε πάντα πελάτες δυσαρεστημένους. Ακόμα, καταφέρνουμε φυσικά και έχουμε ένα πολύ υψηλό επίπεδο ικανοποιημένων πελατών αλλά είναι πάρα πολλοί πλέον που τους απασχολεί αυτό το φαινόμενο. Και μη ξεχνάμε ότι όταν οι μόνιμοι κάτοικοι κάποιου τόπου έχουν τέτοια θέματα, πόσο μάλλον οι επισκέπτες. Οταν είναι ικανοποιημένος ο μόνιμος κάτοικος με τα πεζοδρόμια, την καθαριότητα, τους δρόμους, είναι απολύτως βέβαιο ότι θα ‘ναι και ο επισκέπτης. Μέσα λοιπόν από αυτή την προσέγγιση που πρέπει να τη δούμε, είναι ότι η άνοδος των υποδομών θα φέρει καλύτερους και ποιοτικότερους επισκέπτες».
Μιλώντας στα “Χ.ν.” ο κ. Γιαννούλης σημείωσε ότι από τις τέσσερις θεματικές ενότητες του προγράμματος αναδεικνύονται με τον καλύτερο τρόπο οι φυσικές, πολιτιστικές και γαστρονομικές επιλογές που μπορεί να έχει ο επισκέπτης στον τόπο μας.
Ο γραμματέας της Ενωσης Ξενοδόχων Νομού Χανίων, Κυριάκος Παπαδάκης, ανέφερε ότι «στόχος είναι να αναδείξουμε όλες τις εμπειρίες που μπορεί να ευχαριστήσουν τον επισκέπτη των Χανίων. Βεβαίως, το προιόν μας συμπεριλαμβάνει τη θάλασσα και τον ωραίο καιρό αλλά υπάρχουν και άλλες ωραίες εμπειρίες, όπως τα βουνά μας, τα οινοποιεία, η γαστρονομία και οτιδήποτε άλλο μπορεί να ευχαριστηθεί ένας επισκέπτης. Και στόχος είναι με αυτή τη σύμπραξη και με την τεχνολογία, δηλαδή το λεγόμενο ψηφιακό μάρκετινγκ, να προσπαθήσουμε να αναδείξουμε όλες αυτές τις εμπειρίες».
Σε χαιρετισμό του ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων, Νίκος Καλογερής, αναφέρθηκε στις δράσεις της Περιφέρειας για την τουριστική προβολή της Κρήτης και πρόσθεσε ότι «μας ενδιαφέρει η ποιοτική βελτίωση του τουριστικού προιόντος, ο εμπλουτισμός του, τα ωφέλη να οδηγηθούν και προς την ενδοχώρα». Ο ίδιος αναφέρθηκε σε δράσεις μέσα από το ΕΣΠΑ σε συνεργασία με τους Δήμους, όπως η διαμόρφωση μονοπατιών, καθώς και στη συνεργασία της Περιφέρειας με το ΙΤΕ και με τον σκηνοθέτη τον Θ. Παπαδουλάκη. Μίλησε ακόμα για τις υποδομές και τόνισε ότι «θέλουμε να προχωρήσουν τα διαχειριστικά σχέδια των προστατευμένων περιοχών», αναφέρθηκε στους Βιολογικούς Καθαρισμούς ενώ κλείνοντας εξέφρασε την ελπίδα ότι, όπως είπε, «θα συνεργαστούμε στη συνέχεια καλύτερα όπως πάντοτε εξάλλου συνεργαζόμαστε».
Ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος, Κυριάκος Κώτσογλου, αναφέρθηκε στη στρατηγικής της Περιφέρειας για τον τουρισμό.
Η διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greece, Ιωάννα Δρέττα, είπε ότι «στόχος είναι η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου, η αμβλυνση της εποχικότητας, παρουσιάζοντας τις ιδιαίτερες εμπειρίες της περιοχής. Σε αυτό το πλαίσιο στη Marketing Greece έχουμε δημιουργήσει ειδικό περιεχόμενο για το σκοπό αυτό: τέσσερα διαφορετικά βίντεο διαφορετικών εμπειριών. Η μία είναι η εμπειρία στα χωριά των Χανίων, η άλλη είναι η εμπειρία στη θάλασσα, η εμπειρία στο βουνό και η γαστρονομική εμπειρία. Τα τέσσερα αυτά βίντεο θα προωθήσουμε με την έναρξη της σεζόν. Ταυτόχρονα έχουμε οργανώσει ταξίδια δημοσιογράφων από αγορές που ενδιαφέρουν τον Νομό».
Ο Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, Γιώργος Βήλος, ανέφερε ότι «στρατηγικός στόχος της εταιρείας μας είναι η προσέλκυση περισσότερων τουριστικών ροών» και πρόσθεσε ότι «για ΄μας τα Χανιά αποτελούν ένα προορισμό με μεγάλη προτεραιότητα και για αυτό είναι ένας από τους πρώτους προορισμός που υλοποιούμε αυτή τη στρατηγική των συμπράξεων». Ο ίδιος απαντώντας σε ερώτηση των “Χ.ν.” για τα τέλη του αεροδρομίου και την πολιτική της Fraport, ανέφερε ότι «τα τέλη του αεροδρομίου Χανίων είναι αυτά που καθορίζονται από τη σύμβαση παραχώρησης που έχουμε υπογράψει με το ελληνικό κράτος και αποτελεί νόμο του ελληνικού κράτους και είναι ίδια με αυτά που θα ισχύουν όταν τελειώσουν οι επενδύσεις και στα υπόλοιπα 13 αεροδρόμια. Με τις μελέτες που έχουμε και από αεροδρόμια ανταγωνιστικά των ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων φαίνεται ότι τα τέλη μας παραμένουν σε ανταγωνιστικό επίπεδο».
Η Manager Corporate Affairs της Aegean, Μαρίνα Σπυριδάκη, ανέφερε ότι «η Aegean στήριζε και θα στηρίζει κάθε προσπάθεια που συνενώνει δυνάμεις, όπως το Marketing Greece, το ξενοδοχειακό επιμελητήριο, τη Fraport και όλους όσοι μπορούν να συμβάλλουν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Από τη μεριά μας, αποτελεί σταθερή επιδίωξη της εταιρείας να μπορέσει να επενδύσει με περισσότερους προορισμούς, περισσότερες θέσεις, περισσότερα δρομολόγια, στο να κάνουμε τα Χανιά περισσότερο προσβάσιμα όλο το χρόνο, σε τουρίστες αλλά και ντόπιους».
Ο υπεύθυνος ξενοδοχείων και τουρισμού στη Eurobank Ευθύμιος Λαμπαδιάρης υπογράμμισε ότι «η συμμετοχή μας στη σύμπραξη: “Τουρισμός για τα Χανιά” είναι μονόδρομος. Η Eurobank όντας στρατηγικός συνεργάτης του Συλλόγου Ελληνικών και Τουριστικών Επιχειρήσεων και της Marketing Greece, στηρίζει έμπρακτα όλες τις ενέργειες για την Κρήτη η οποία για ‘μας είναι ο σημαντικότερος τουριστικός προορισμός και ένα σημαντικότατο μέρος οικονομικής δραστηριότητας στην Ελλάδα».

«Δεν κινδυνεύει ο τουρισμός από το προσφυγικό»

Την πεποίθηση ότι το προσφυγικό δεν πρόκειται να δημιουργήσει πρόβλημα στον τουρισμό, εξέφρασε ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης σε συνάντηση που είχε με τοπικούς φορείς του τουρισμού στο Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Χανίων την Παρασκευή το πρωί.
Σημείωσε, δε, ότι η εσωτερική αλληλεγγύη απέναντι σε ένα εθνικό πρόβλημα και ο επιμερισμός του βάρους του ανάμεσα σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας, θα πρέπει να είναι αυτονόητες παραδοχές, ενώ έκανε λόγο για οργανωμένο σχέδιο της κυβέρνησης που στοχεύει στην αντιμετώπιση του θέματος. Ειδικότερα, ο κ. Θεοχάρης αναφέρθηκε σε μέτρα που έχει πάρει η κυβέρνηση και πιο συγκεκριμένα στην αύξηση των περιπολιών στα σύνορα, την επιτάχυνση των διαδικασιών για την παροχή ασύλου, τη διεθνοποίηση του προβλήματος και τη δημιουργία κλειστών προαναχωρησιακών κέντρων.
«Υπάρχει μια συνεκτική πολιτική της κυβέρνησης, που στηρίζεται σε ένα επιχειρησιακό σχέδιο που πρέπει να ξεδιπλωθεί τους επόμενους μήνες», υπογράμμισε, ενώ επεσήμανε ότι «οι τουριστικές περιοχές δεν έχουν μέχρι σήμερα επηρεαστεί και ούτε πρόκειται να επηρεαστούν διότι η επαφή του τουρίστα με τα κλειστά κέντρα δεν θα είναι εφικτή».
Σε ό,τι αφορά τη νέα τουριστική σεζόν εκτίμησε ότι θα κυμανθεί στα ίδια περίπου επίπεδα με τη φετινή χρονιά ως προς τις αφίξεις, προσδοκώντας ωστόσο αυξημένα έσοδα.
Παράλληλα, διατύπωσε την άποψη ότι το ελληνικό τουριστικό προϊόν θα πρέπει να προσφέρει περισσότερες πιστοποιημένες υπηρεσίες και να στραφεί προς το μοντέλο του βιώσιμου τουρισμού, το οποίο αφενός μπορεί να διασφαλίσει ένα καλύτερο μέλλον για την κοινωνία και την οικονομία και αφετέρου το επιλέγουν όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες.
Συγκεκριμένα, ο κ. Θεοχάρης επεσήμανε πως η σύγχρονη τουριστική αγορά ζητάει όλο και περισσότερο πιστοποιημένες υπηρεσίες φιλικές προς το φυσικό περιβάλλον και ειδικές ομάδες πληθυσμού.
Επίσης, αναφέρθηκε στην ανάγκη εμπλουτισμού του τουριστικού προϊόντος με εναλλακτικές μορφές όπως ο καταδυτικός τουρισμός, ο θρησκευτικός και ο γαστρονομικός.
Μίλησε ακόμα για τις δυνατότητες επέκτασης της τουριστικής σεζόν, υπογραμμίζοντας πως προς προς αυτή την κατεύθυνση απαιτούνται ευρύτερες συνέργειες και συνεργασίες μεταξύ Αυτοδιοίκησης, τουριστικών φορέων κ.ά.
Ερωτηθείς για την τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί η Fraport στα αεροδρόμια και η οποία έχει αυξήσει το κόστος μεταφοράς, δήλωσε την πρόθεση της κυβέρνησης να στηρίξει την τουριστική αγορά μέσω πρωτοβουλιών στο πεδίο του μάρκετινγκ αλλά και της μείωσης του κόστους εν γένει.
Για τα Χανιά συγκεκριμένα, υποστήριξε ότι υπάρχουν δυνατότητες επέκτασης της τουριστικής περιόδου και προσέλκυσης ποιοτικού τουρισμού. «Ο τουρισμός ήταν ο πυλώνας της ανάπτυξης μέσα στην κρίση θα είναι και μετά. Και σε επίπεδο επενδύσεων και σε επίπεδο συναλλάγματος που φέρνουν οι τουρίστες», επεσήμανε καταλήγοντας ο υπουργός Τουρισμού.

«Ασυνεννοησία» για το ραντάρ προσέγγισης

Σε «ασυνεννοησία» ανάμεσα στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και στην Πολεμική Αεροπορία “κολλάει” το θέμα του ραντάρ προσέγγισης στο αεροδρόμιο Χανίων. Αυτό ανέφερε ο υπουργός Τουρισμού, στη διάρκεια της ημερίδας.
Ο κ. Θεοχάρης σημείωσε: «Το ραντάρ έχει καλώς ή κακώς πολλά προβλήματα ασυνεννοησίας μεταξύ των υπηρεσιών και κυρίως της ΥΠΑ με την Πολεμική Αεροπορία. Είμαστε και σ’ αυτό το θέμα από πάνω. Για την ακρίβεια δεν είχα κλείσει μήνα που ανέλαβα και έστειλα επιστολή και στον υπουργό Εθνικής Αμυνας και στον υπουργό Μεταφορών για να δώσουν λύση».
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Χανίων της ΝΔ, Μανούσου Βολουδάκη, τόνισε ότι μέσα στο επόμενο εξάμηνο αναμένεται να έχει εγκατασταθεί το ραντάρ προσέγγισης στο αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» αρκεί οι εμπλεκόμενες πλευρές (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορικής, Πολεμική Αεροπορία) να ολοκληρώσουν τις συζητήσεις τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΥΒΙΑΚΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΙΔΑΚΗΣ
(Χανιώτικα νέα - 30/11/2019)
Link: http://www.haniotika-nea.gr/toyrismos-olo-ton-chrono/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου