Του ΓΙΑΝΝΗ ΛΥΒΙΑΚΗ
Ο τουρισμός παραμένει βασικός πυλώνας της τοπικής οικονομίας.
Το ερώτημα, όμως, που έχει τεθεί και άλλες φορές είναι πώς θα πετύχουν οι αρμόδιοι φορείς αλλά και οι επαγγελματίες την επιμήκυνσή του. Δηλαδή, την ύπαρξή του όλο τον χρόνο και όχι μόνο το καλοκαίρι.
Τα στοιχεία που καθορίζουν τον τουρισμό του θέρους είναι ο ήλιος και η θάλασσα.
Και, παράλληλα, η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών και η φιλοξενία.
Ο χειμώνας αποτελεί ευκαιρία για να αναδείξουν οι ενδιαφερόμενοι και άλλες πτυχές του Νομού, οι οποίες μπορούν να προσελκύσουν επισκέπτες αλλά και να αναβαθμίσουν την ίδια την παρουσία των Χανίων στο εσωτερικό αλλά και το εξωτερικό.
Τι θα μπορούσε να γίνει;
• Ανάδειξη των μνημείων, που δεν είναι λίγα. Στο εξωτερικό το έχουν καταφέρει πολλές πόλεις. Γιατί όχι και τα Χανιά, τα οποία έχουν τόσο πλούσια ιστορία;
• Ανάδειξη των ορέων. Τα Λευκά Ορη είναι γνωστά όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς. Η περαιτέρω προβολή τους -αλλά και η οργάνωση δράσεων- μπορεί να αποτελέσει πόλο έλξης τουριστών.
• Προβολή της κρητικής διατροφής αλλά και των γαστρονομικών προορισμών. Τόσο στην πόλη όσο και στην ύπαιθρο υπάρχουν εξαιρετικοί χώροι εστίασης, οι οποίοι επιμένουν στην παραδοσιακή κρητική διατροφή που είναι γνωστή τοις πάσι για τη θρεπτική της αξία. Από τα Κεραμειά μέχρι την Κίσαμο και από το Σέλινο μέχρι τα Σφακιά και τον Αποκόρωνα, αλλά και μέσα στα Χανιά, χιλιάδες επισκέπτες απολαμβάνουν τη φιλοξενία αλλά και τα προϊόντα της κρητικής γης.
• Χρησιμοποίηση σύγχρονων μέσων, όπως το Διαδίκτυο κ.ά.
Προσφάτως, συνεδρίασε η Επιτροπή Τουριστικής Προβολής του Δήμου Χανίων και αποφάσισε -μεταξύ άλλων- τη δημιουργία νέας ιστοσελίδας για τον τουρισμό. Οπως σημειώνει η πρόεδρός της, Μαρία Κοκκινάκη, στόχος είναι η ιστοσελίδα αυτή «να αποτελεί ένα εύχρηστο συνοπτικό τουριστικό οδηγό, που ο περιηγητής σε λίγο χρόνο θα έχει μια καλή εικόνα για την πόλη και την ενδοχώρα της» και να έχει «πλούσιο και επίκαιρο φωτογραφικό υλικό των μνημείων της φύσης και του πολιτισμού».
Το Διαδίκτυο μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην προβολή του τόπου μας.
Το ουσιώδες είναι να λειτουργήσει ως παράγοντας προσέλκυσης επισκεπτών όλον τον χρόνο. Ο Νομός Χανίων έχει αυτές τις δυνατότητες. Ο στόχος αυτός για να επιτευχθεί χρειάζονται: Θέληση, φαντασία, δημιουργία και πολλή δουλειά.
Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου σημαίνει περαιτέρω ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας. Και, στην εποχή της κρίσης, αυτό είναι όχι μόνον εφικτό αλλά και απαραίτητο…
(Χανιώτικα νέα - 26/11/2011)
Link: http://www.haniotika-nea.gr/83636-entos-ektos-epi-t-auta/
Ο τουρισμός παραμένει βασικός πυλώνας της τοπικής οικονομίας.
Το ερώτημα, όμως, που έχει τεθεί και άλλες φορές είναι πώς θα πετύχουν οι αρμόδιοι φορείς αλλά και οι επαγγελματίες την επιμήκυνσή του. Δηλαδή, την ύπαρξή του όλο τον χρόνο και όχι μόνο το καλοκαίρι.
Τα στοιχεία που καθορίζουν τον τουρισμό του θέρους είναι ο ήλιος και η θάλασσα.
Και, παράλληλα, η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών και η φιλοξενία.
Ο χειμώνας αποτελεί ευκαιρία για να αναδείξουν οι ενδιαφερόμενοι και άλλες πτυχές του Νομού, οι οποίες μπορούν να προσελκύσουν επισκέπτες αλλά και να αναβαθμίσουν την ίδια την παρουσία των Χανίων στο εσωτερικό αλλά και το εξωτερικό.
Τι θα μπορούσε να γίνει;
• Ανάδειξη των μνημείων, που δεν είναι λίγα. Στο εξωτερικό το έχουν καταφέρει πολλές πόλεις. Γιατί όχι και τα Χανιά, τα οποία έχουν τόσο πλούσια ιστορία;
• Ανάδειξη των ορέων. Τα Λευκά Ορη είναι γνωστά όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς. Η περαιτέρω προβολή τους -αλλά και η οργάνωση δράσεων- μπορεί να αποτελέσει πόλο έλξης τουριστών.
• Προβολή της κρητικής διατροφής αλλά και των γαστρονομικών προορισμών. Τόσο στην πόλη όσο και στην ύπαιθρο υπάρχουν εξαιρετικοί χώροι εστίασης, οι οποίοι επιμένουν στην παραδοσιακή κρητική διατροφή που είναι γνωστή τοις πάσι για τη θρεπτική της αξία. Από τα Κεραμειά μέχρι την Κίσαμο και από το Σέλινο μέχρι τα Σφακιά και τον Αποκόρωνα, αλλά και μέσα στα Χανιά, χιλιάδες επισκέπτες απολαμβάνουν τη φιλοξενία αλλά και τα προϊόντα της κρητικής γης.
• Χρησιμοποίηση σύγχρονων μέσων, όπως το Διαδίκτυο κ.ά.
Προσφάτως, συνεδρίασε η Επιτροπή Τουριστικής Προβολής του Δήμου Χανίων και αποφάσισε -μεταξύ άλλων- τη δημιουργία νέας ιστοσελίδας για τον τουρισμό. Οπως σημειώνει η πρόεδρός της, Μαρία Κοκκινάκη, στόχος είναι η ιστοσελίδα αυτή «να αποτελεί ένα εύχρηστο συνοπτικό τουριστικό οδηγό, που ο περιηγητής σε λίγο χρόνο θα έχει μια καλή εικόνα για την πόλη και την ενδοχώρα της» και να έχει «πλούσιο και επίκαιρο φωτογραφικό υλικό των μνημείων της φύσης και του πολιτισμού».
Το Διαδίκτυο μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην προβολή του τόπου μας.
Το ουσιώδες είναι να λειτουργήσει ως παράγοντας προσέλκυσης επισκεπτών όλον τον χρόνο. Ο Νομός Χανίων έχει αυτές τις δυνατότητες. Ο στόχος αυτός για να επιτευχθεί χρειάζονται: Θέληση, φαντασία, δημιουργία και πολλή δουλειά.
Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου σημαίνει περαιτέρω ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας. Και, στην εποχή της κρίσης, αυτό είναι όχι μόνον εφικτό αλλά και απαραίτητο…
(Χανιώτικα νέα - 26/11/2011)
Link: http://www.haniotika-nea.gr/83636-entos-ektos-epi-t-auta/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου