Του ΓΙΑΝΝΗ ΛΥΒΙΑΚΗ
"Η επιτυχία δεν βρίσκεται κοντά στην πρωτεύουσα, βρίσκεται κοντά σε αυτό που αγαπάς και που δίνεις το κάτι παραπάνω για να το επιτύχεις... με υπομονή και επιμονή!". Με τα λόγια αυτά, τα στελέχη της χανιώτικης εταιρείας οπτικοακουστικών έργων Indigo View, στις παραγωγές της οποίας ήταν και η πετυχημένη σειρά: "Το Νησί", εξηγούν την απόφασή τους να εγκαταλείψουν την Αττική, ακόμη και τη Μεγάλη Βρετανία και να εγκατασταθούν στην ιδιαίτερη πατρίδα τους τα Χανιά.
Παράλληλα, ο Θοδωρής Παπαδουλάκης, η Ιωάννα Δάβη και ο Δημήτρης Ξενάκης αναφέρονται στα γυρίσματα του «Νησιού» και μοιράζονται μαζί μας στιγμές από τα παρασκήνια, όπως όταν καταστράφηκε η βάρκα του «Γιώργη». Επίσης, αναφέρονται στις ετοιμασίες για τη νέα τους δουλειά: Την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του πολυβραβευμένου σκηνοθέτη Θοδωρή Παπαδουλάκη, που είναι βασισμένη στο βιβλίο της Χανιώτισσας συγγραφέως Μαρινέλλας Βλαχάκη: «Σιλάνς Σιλβουπλέ» και «με επίκεντρο τις αγωνίες ενός μικρού κοριτσιού που ζει τη σκληρή πραγματικότητα της δεκαετίας του ‘50 και του ‘60 στην Κρήτη».
- Από το 2005 που ιδρύθηκε η εταιρεία σας στα Χανιά μέχρι τώρα σημειώνει μια ανοδική πορεία με αποκορύφωμα το «Νησί». Πώς πήρατε τότε την απόφαση να εγκατασταθείτε στα Χανιά και τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε; Τελικά, η επιτυχία δεν καθορίζεται απαραιτήτως από το πόσο πιο κοντά ζεις στην πρωτεύουσα;
ΙΩΑΝΝΑ: «Η απόφαση να εγκατασταθούμε στα Χανιά επιστρέφοντας από τη Μεγάλη Βρετανία όπου ζούσαμε και δουλεύαμε, είχε να κάνει με το ότι η Κρήτη προσέφερε μεγάλη θεματολογία, ξεχωριστά τοπία και αποτελούσε παρθένο έδαφος, σε σχέση με την κορεσμένη από εταιρείες παραγωγής Αθήνα. Σε όλο αυτό ήρθε να προστεθεί και η ανάγκη μας για έναν πιο ανθρώπινο τρόπο ζωής δίπλα στη φύση και στους ανθρώπους μας. Οι δυσκολίες σίγουρα ήταν πολλές στην αρχή με μεγαλύτερη την εύρεση και εκπαίδευση τεχνικού προσωπικού. Η επόμενη μεγάλη δυσκολία ήταν να "εκπαιδεύσεις" την τοπική αγορά και να "εξηγήσεις" τι κάνεις και γιατί κοστίζει τόσο αυτό που κάνεις. Αρχικά ένα μεγάλο τμήμα των παραγωγών μας αφορούσε την τηλεοπτική διαφήμιση, η οποία μέχρι τότε εξυπηρετούνταν αποκλειστικά από τα τοπικά κανάλια, με όποια μέσα ήταν διαθέσιμα και σε πολύ χαμηλούς προϋπολογισμούς. Καθώς οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν διέθεταν τμήμα μάρκετινγκ, αλλά και οι διαφημιστικές που υπήρχαν στα Χανιά δεν είχαν το προσωπικό να αντεπεξέλθει στη δημιουργία διαφημιστικού τηλεοπτικού σεναρίου, βρεθήκαμε στην ανάγκη να είμαστε ταυτόχρονα και διαφημιστική και εταιρεία παραγωγής και σύμβουλος μάρκετινγκ! Σε όλη αυτή τη διαδρομή σημαντική ήταν η στήριξη φίλων, συγγενών, ανθρώπων με μεράκι, οι οποίοι μας βοηθούσαν σε κάθε νέα πρόκληση… είτε απλά ερχόμενοι να παίξουν σε ένα διαφημιστικό ως μοντέλα είτε δίνοντάς μας αντικείμενα απαραίτητα για τις ανάγκες του σεναρίου είτε δουλεύοντας για εμάς και καλύπτοντας ανάγκες της παραγωγής χωρίς ειδικές γνώσεις, αλλά με πάθος για να μάθουν. Όσο αφορά την παραγωγή ταινιών, ντοκιμαντέρ και τηλεοπτικών προγραμμάτων οι άνθρωποι του χώρου μας γνώρισαν σιγά - σιγά μέσα από τις υπηρεσίες που προσφέραμε σε παραγωγές που γυρίστηκαν στην Κρήτη, όπως η «Ουράνια», το «Πρώτη φορά Νονός», «Το γαμήλιο πάρτι», αλλά και σε πολλές ξένες παραγωγές. Είδαν ότι υπάρχει μια εταιρεία στην Κρήτη με αξιοπιστία στις υπηρεσίες που προσφέρει, γνώσεις στον χώρο και εξειδίκευση στην παραγωγή στην Κρήτη. Σίγουρα μεγάλο ρόλο έπαιξαν το ταλέντο και οι εθνικές και διεθνείς βραβεύσεις του Θοδωρή.
Όλα αυτά με τον χρόνο και μεγάλη επιμονή και πάρα πολλή δουλειά μας έχουν φέρει εδώ που βρισκόμαστε. Η επιτυχία δεν βρίσκεται κοντά στην πρωτεύουσα, νομίζω βρίσκεται κοντά σε αυτό που αγαπάς και που δίνεις το κάτι παραπάνω για να το επιτύχεις... με υπομονή και επιμονή!».
- Η οικονομική κρίση επηρεάζει έντονα και τη δική σας δουλειά; Τι προβλήματα δημιουργεί;
ΙΩΑΝΝΑ: «Όλη η οικονομία επηρεάζεται από την κρίση. Οι κρατικοί πόροι για ταινίες είναι λιγότεροι, οι καθυστερήσεις στις πληρωμές μεγάλες, η ρευστότητα ανύπαρκτη, ο δανεισμός από τις τράπεζες (ο οποίος είναι απαραίτητος για να αντεπεξέλθεις στα παραπάνω) δύσκολος, οι επενδυτές πιο επιφυλακτικοί καθώς διστάζουν να επενδύσουν σε μια ταινία που δεν μπορούν να εξασφαλίσουν την εισπρακτική της επιτυχία... τα νούμερα εισιτηρίων που κόβουν οι ταινίες πλέον έχουν πέσει δραματικά... και όσον αφορά τη διαφήμιση, στην οποία στηρίζεται και η τηλεοπτική παραγωγή, υποφέρει πάρα πολύ με μεγάλες εταιρείες να έχουν κλείσει τα τελευταία 2 χρόνια και την αγορά να περνάει μια πολύ δύσκολη φάση. Όλα αυτά σε μια μικρή αγορά, όπως η Ελλάδα, καταλαβαίνεις δημιουργούν μεγάλο ανταγωνισμό και δυσκολίες επιβίωσης. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα σταματήσουν να γίνονται ταινίες και τηλεοπτικά προγράμματα, αλλά καθώς η ποσότητα μειώνεται και ο ανταγωνισμός είναι μεγαλύτερος, είναι δυσκολότερο να διεκδικήσεις μια θέση στην αγορά.
Η λύση είναι η εξωστρέφεια με θεματολογία που δεν αφορά μόνο την Ελλάδα, αλλά και άλλους λαούς και η συνεργασία με τη μορφή της συμπαραγωγής, ώστε να διεκδικούνται κονδύλια από περισσότερες από μία χώρες και να υπάρχει η δυνατότητα να παραχθούν αξιόλογες ταινίες».
- Ποιες δουλειές έχετε κάνει από το 2005 που ιδρύσατε την εταιρεία έως σήμερα; Και ποιες έχουν διακριθεί;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ: «Το φάσμα των εργασιών της εταιρείας μας είναι αρκετά μεγάλο και αγγίζει πολλούς και διαφορετικούς τομείς. Από το 2005 έως σήμερα έχουμε ασχοληθεί με διαφόρων ειδών projects, όπως την παραγωγή διαφημίσεων, τα εταιρικά βίντεο, τα ντοκιμαντέρ, τα μουσικά βίντεο και γενικά με κάθε είδους οπτικοακουστικό υλικό. Εκτός από τις δικές μας παραγωγές, προσφέρουμε υπηρεσίες εκτέλεσης και οργάνωσης παραγωγής σε εταιρείες από όλο τον κόσμο.
Οι μικρού μήκους "Πιλάλα" και "Σάμουρε" έχουν βραβευτεί με 26 διεθνή βραβεία, τα δύο τουριστικά ντοκιμαντέρ που κάναμε για τη Νομαρχία Χανίων ακόμα και σήμερα συζητιούνται και θεωρούνται υπόδειγμα τουριστικού διαφημιστικού υλικού. Το "Νησί" πωλείται ήδη σε διάφορες χώρες της Ευρώπης. Επίσης αρκετές συμπαραγωγές της εταιρείας μας έχουν διακριθεί, οπως και το ντοκιμαντέρ του Σταύρου Ψυλλάκη – "Άλλος δρόμος δεν υπήρχε" με το 1ο Βραβείο Μεγάλου Μήκους Ταινίας Τεκμηρίωσης (Ντοκιμαντέρ) της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου (2010) και το 1ο βραβείο ταινίας μεγάλου μήκους στο 3ο Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας (2009). Επίσης η μικρού μήκους ταινία 'RosmarinusOfficinalis' του Ανδρέα Σιαδήμα που γυρίστηκε και αυτή στην Κρήτη ως μια συμπαραγωγή της IndigoView διακρίθηκε με το 3ο Βραβείο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το 2009».
- Πώς προέκυψε η συνεργασία με το Mega για το "Νησί" το οποίο καθήλωσε τους τηλεθεατές. Τι σημαίνει για εσάς στην Indigo View η επιτυχία του «Νησιού». Και τι δρόμους ανοίγει;
ΘΟΔΩΡΗΣ: «Η συνεργασία μου με το Mega είχε ξεκινήσει από το 2007 όταν σκηνοθέτησα τη σειρά «Μπαμπά μην τρέχεις» και ήταν πολύ καλή, αμέσως μετά λοιπόν, μου ζήτησαν να ξανασυνεργαστούμε σε άλλες σειρές που προετοίμαζαν, προτίμησα όμως να γυρίσω στην Κρήτη, αφού ήδη απουσίαζα από την εταιρεία για έναν χρόνο. Τους πρότεινα όμως να συνεχιστεί η συνεργασία μας στα Χανιά, εάν είχαν ένα σενάριο που να ταίριαζε να γυριστεί στην επαρχία. Μετά από ένα τετράμηνο ο διευθυντής του Mega επικοινώνησε μαζί μου για να μου προτείνει "το Νησί" του οποίου μόλις είχε αποκτήσει τα δικαιώματα από τη Βικτώρια Χίσλοπ. Μετά από μια εβδομάδα γνώρισα τη Βικτώρια στον Άγιο Νικόλαο όπου και τα συμφωνήσαμε. Το 'Νησί' για την Ιndigo ήταν ένα μεγάλο "σχολείο" γιατί ήταν η πρώτη φορά που αναλάμβανε η εταιρεία ένα τόσο μεγάλο εγχείρημα. Σε συνεργασία με την Αθηναϊκή εταιρεία ΤVE (και τους παραγωγούς Χρήστο και Νίνο Ελματζιόγλου) ένα μεγάλο μέρος της οργάνωσης και εκτέλεσης της παραγωγής έγινε στην Κρήτη υπό την επίβλεψη του Δημήτρη (Ξενάκη), της Ιωάννας (Δάβη) και του στενού μας συνεργάτη Κώστα Σούσουλα. Αντιμετωπίσαμε τη δουλειά με συνέπεια και λεπτομέρεια και ευτυχώς χάρη στο ταλέντο και στο μεράκι όλων των συνεργατών μου, καταφέραμε να αποδείξουμε ότι καλές επαγγελματικές δουλειές μπορεί να γίνουν και στην επαρχία. Η επιτυχία του "Νησιού" σίγουρα έχει ενισχύσει την αυτοπεποίθησή μας και την πίστη στις δυνατότητές μας καθώς τα γυρίσματα της σειράς διήρκεσαν περίπου 1 χρόνο και η προπαραγωγή και η αποπεράτωσή του (μοντάζ) άλλον έναν. Το ενδεχόμενο παραγωγής μιας ταινίας που τα γυρίσματά της θα διαρκέσουν πολύ λιγότερο (κατά μέσο όρο 8 εβδομάδες), δεν μας προβληματίζει καθόλου πλέον (γέλια)».
- Ας παραμείνουμε στο «Νησί». Περιγράψτε μου κάποιες στιγμές, που να έχουν μείνει έντονα στη μνήμη σας από τα γυρίσματα της σειράς.
ΘΟΔΩΡΗΣ: «Δεν θα ξεχάσω μια μέρα του Φλεβάρη, που ενώ κάναμε γύρισμα στη θάλασσα ξαφνικά άλλαξε ο καιρός και σήκωσε κύμα. Ο αέρας ήταν τόσο δυνατός που παρέσυρε τη βάρκα του "Γιώργη" (Στέλιος Μάινας) προς τα βράχια της Σπιναλόγκας, ενώ ο ίδιος πάλευε με κουπιά και με όλες του τις δυνάμεις να αποφύγει την πρόσκρουση. Το συνεργείο πάνω σε δυο φουσκωτά δε μπορούσε να πλησιάσει τη βάρκα, έτσι δώσαμε εντολή στον Στέλιο να βουτήξει στη θάλασσα και να εγκαταλείψει το σκάφος του για να μπορέσουν να τον μαζέψουν. Εξαντλημένος τελικά πήδηξε στη θάλασσα αλλά γρήγορα μετάνιωσε και άρχισε να κολυμπάει προς τη βάρκα. Τότε 6 άτομα βοηθοί και διευθυντές παραγωγής βούτηξαν στη θάλασσα και όλοι μαζί με αντίπαλο μια άγρια θάλασσα προσπάθησαν να σώσουν τη βάρκα από τα μυτερά βράχια του νησιού. Ήταν συγκλονιστικό να βλέπεις τον Δημήτρη (Ξενάκη), τους ανθρώπους της παραγωγής και τον πρωταγωνιστή της σειράς, σε αυτήν την υπερπροσπάθεια τους να σώσουν τη βάρκα του Γιώργη, το "σύμβολο" του Νησιού. Τελικά δεν άντεξαν την ορμή των κυμάτων και η βάρκα γλίστρησε από τα χέρια τους με αποτέλεσμα να συγκρουστεί στα βράχια και να καταστραφεί. Αυτό το περιστατικό το θυμάμαι έντονα γιατί ίσως συμβολίζει όλο τον κόπο, την επιμονή και την αγάπη των ανθρώπων του Νησιού γι’αυτό που έκαναν».
- Τώρα, ετοιμάζετε μια νέα δουλειά, μία ταινία μεγάλου μήκους, βασισμένη στο βιβλίο της Μαρινέλλας Βλαχάκη «Σιλάνς Σιλβουπλέ». Πότε θα αρχίσουν τα γυρίσματα, πού θα γίνουν, ποιοι θα συμμετέχουν και τι υπόθεση θα έχει αυτή η ταινία;
ΘΟΔΩΡΗΣ: «Ιδανικά θα θέλαμε να ξεκινήσουν τα γυρίσματα τον επόμενο Νοέμβριο και εύχομαι τότε να είναι χιονισμένα τα Λευκά Ορη, όπως είναι και τώρα, διότι θα είναι ένα από τα επιβλητικά τοπία που θα φοντάρουν στη δράση μας. Συνεπώς τα γυρίσματα θα γίνουν σε κάποιο χωριό του Αποκόρωνα, αλλά δεν έχουμε αποφασίσει ακόμη σε ποιο. Επίσης δεν γνωρίζω ποιοι ηθοποιοί θα συμμετέχουν γιατί είναι νωρίς ακόμη. Αυτήν την περίοδο κύρια ασχολία εμένα και της Μαρινέλλας είναι η ανάπτυξη και βελτίωση του σεναρίου. Παράλληλα, η Ιωάννα και ο Δημήτρης κάνουν επαφές με ελληνικές και ξένες εταιρείες παραγωγής και διανομής, για το ενδεχόμενο συμπαραγωγής. Στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, όπου συμμετείχαμε στο φόρουμ των συμπαραγωγών με επιλεγμένες ευρωπαϊκές ταινίες που βρίσκονται στη φάση του development και της προπαραγωγής, τα σχόλια ήταν πολύ ενθαρρυντικά.
Ένα μεγάλο κομμάτι των διαλόγων στην ταινία είναι στα γαλλικά και θα συμμετέχουν και Γάλλοι ηθοποιοί. Προτιμώ να μην πω την ιστορία και να παροτρύνω τον κόσμο να διαβάσει το βιβλίο της Μαρινέλλας, το οποίο πρόσφατα επανακυκλοφόρησε σε μια καινούργια έκδοση από τον εκδοτικό οίκο "Μετρονόμος". Για μένα πάντως είναι μεγάλη τιμή, που μου δίνεται η ευκαιρία να μεταφέρω στην οθόνη μια εξαιρετική ιστορία, με πολλές συγκινήσεις και μυστηριώδεις εικόνες, με επίκεντρο της αγωνίες ενός μικρού κοριτσιού, που ζει τη σκληρή πραγματικότητα της δεκαετίας του 50 και του 60 στην Κρήτη».
- Γενικότερα, τι νέους στόχους έχετε;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ: «Σίγουρα ο πρώτος στόχος είναι να κάνουμε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Θοδωρή. Από εκεί και πέρα υπάρχουν πολλές νέες ιδέες για ταινίες και ντοκιμαντέρ. Για εμάς είναι σημαντικό μέσα σε όλες αυτές τις αλλαγές που συμβαίνουν γύρω μας καθημερινά, να μπορούμε να ασχολούμαστε με θεματολογία, η οποία αφορά τον κόσμο και μας πάει ένα σκαλοπατάκι πιο πάνω κάθε φορά ως ανθρώπους και δημιουργούς».
(Χανιώτικα νέα - Διαδρομές 31/12/2011)
Link: http://www.haniotika-nea.gr/86397-sunenteuksi-me-ta-stelexi-tis-xaniwtikis-etaireias-paragwgis-tou-nisiou/
"Η επιτυχία δεν βρίσκεται κοντά στην πρωτεύουσα, βρίσκεται κοντά σε αυτό που αγαπάς και που δίνεις το κάτι παραπάνω για να το επιτύχεις... με υπομονή και επιμονή!". Με τα λόγια αυτά, τα στελέχη της χανιώτικης εταιρείας οπτικοακουστικών έργων Indigo View, στις παραγωγές της οποίας ήταν και η πετυχημένη σειρά: "Το Νησί", εξηγούν την απόφασή τους να εγκαταλείψουν την Αττική, ακόμη και τη Μεγάλη Βρετανία και να εγκατασταθούν στην ιδιαίτερη πατρίδα τους τα Χανιά.
Παράλληλα, ο Θοδωρής Παπαδουλάκης, η Ιωάννα Δάβη και ο Δημήτρης Ξενάκης αναφέρονται στα γυρίσματα του «Νησιού» και μοιράζονται μαζί μας στιγμές από τα παρασκήνια, όπως όταν καταστράφηκε η βάρκα του «Γιώργη». Επίσης, αναφέρονται στις ετοιμασίες για τη νέα τους δουλειά: Την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του πολυβραβευμένου σκηνοθέτη Θοδωρή Παπαδουλάκη, που είναι βασισμένη στο βιβλίο της Χανιώτισσας συγγραφέως Μαρινέλλας Βλαχάκη: «Σιλάνς Σιλβουπλέ» και «με επίκεντρο τις αγωνίες ενός μικρού κοριτσιού που ζει τη σκληρή πραγματικότητα της δεκαετίας του ‘50 και του ‘60 στην Κρήτη».
- Από το 2005 που ιδρύθηκε η εταιρεία σας στα Χανιά μέχρι τώρα σημειώνει μια ανοδική πορεία με αποκορύφωμα το «Νησί». Πώς πήρατε τότε την απόφαση να εγκατασταθείτε στα Χανιά και τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε; Τελικά, η επιτυχία δεν καθορίζεται απαραιτήτως από το πόσο πιο κοντά ζεις στην πρωτεύουσα;
ΙΩΑΝΝΑ: «Η απόφαση να εγκατασταθούμε στα Χανιά επιστρέφοντας από τη Μεγάλη Βρετανία όπου ζούσαμε και δουλεύαμε, είχε να κάνει με το ότι η Κρήτη προσέφερε μεγάλη θεματολογία, ξεχωριστά τοπία και αποτελούσε παρθένο έδαφος, σε σχέση με την κορεσμένη από εταιρείες παραγωγής Αθήνα. Σε όλο αυτό ήρθε να προστεθεί και η ανάγκη μας για έναν πιο ανθρώπινο τρόπο ζωής δίπλα στη φύση και στους ανθρώπους μας. Οι δυσκολίες σίγουρα ήταν πολλές στην αρχή με μεγαλύτερη την εύρεση και εκπαίδευση τεχνικού προσωπικού. Η επόμενη μεγάλη δυσκολία ήταν να "εκπαιδεύσεις" την τοπική αγορά και να "εξηγήσεις" τι κάνεις και γιατί κοστίζει τόσο αυτό που κάνεις. Αρχικά ένα μεγάλο τμήμα των παραγωγών μας αφορούσε την τηλεοπτική διαφήμιση, η οποία μέχρι τότε εξυπηρετούνταν αποκλειστικά από τα τοπικά κανάλια, με όποια μέσα ήταν διαθέσιμα και σε πολύ χαμηλούς προϋπολογισμούς. Καθώς οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν διέθεταν τμήμα μάρκετινγκ, αλλά και οι διαφημιστικές που υπήρχαν στα Χανιά δεν είχαν το προσωπικό να αντεπεξέλθει στη δημιουργία διαφημιστικού τηλεοπτικού σεναρίου, βρεθήκαμε στην ανάγκη να είμαστε ταυτόχρονα και διαφημιστική και εταιρεία παραγωγής και σύμβουλος μάρκετινγκ! Σε όλη αυτή τη διαδρομή σημαντική ήταν η στήριξη φίλων, συγγενών, ανθρώπων με μεράκι, οι οποίοι μας βοηθούσαν σε κάθε νέα πρόκληση… είτε απλά ερχόμενοι να παίξουν σε ένα διαφημιστικό ως μοντέλα είτε δίνοντάς μας αντικείμενα απαραίτητα για τις ανάγκες του σεναρίου είτε δουλεύοντας για εμάς και καλύπτοντας ανάγκες της παραγωγής χωρίς ειδικές γνώσεις, αλλά με πάθος για να μάθουν. Όσο αφορά την παραγωγή ταινιών, ντοκιμαντέρ και τηλεοπτικών προγραμμάτων οι άνθρωποι του χώρου μας γνώρισαν σιγά - σιγά μέσα από τις υπηρεσίες που προσφέραμε σε παραγωγές που γυρίστηκαν στην Κρήτη, όπως η «Ουράνια», το «Πρώτη φορά Νονός», «Το γαμήλιο πάρτι», αλλά και σε πολλές ξένες παραγωγές. Είδαν ότι υπάρχει μια εταιρεία στην Κρήτη με αξιοπιστία στις υπηρεσίες που προσφέρει, γνώσεις στον χώρο και εξειδίκευση στην παραγωγή στην Κρήτη. Σίγουρα μεγάλο ρόλο έπαιξαν το ταλέντο και οι εθνικές και διεθνείς βραβεύσεις του Θοδωρή.
Όλα αυτά με τον χρόνο και μεγάλη επιμονή και πάρα πολλή δουλειά μας έχουν φέρει εδώ που βρισκόμαστε. Η επιτυχία δεν βρίσκεται κοντά στην πρωτεύουσα, νομίζω βρίσκεται κοντά σε αυτό που αγαπάς και που δίνεις το κάτι παραπάνω για να το επιτύχεις... με υπομονή και επιμονή!».
- Η οικονομική κρίση επηρεάζει έντονα και τη δική σας δουλειά; Τι προβλήματα δημιουργεί;
ΙΩΑΝΝΑ: «Όλη η οικονομία επηρεάζεται από την κρίση. Οι κρατικοί πόροι για ταινίες είναι λιγότεροι, οι καθυστερήσεις στις πληρωμές μεγάλες, η ρευστότητα ανύπαρκτη, ο δανεισμός από τις τράπεζες (ο οποίος είναι απαραίτητος για να αντεπεξέλθεις στα παραπάνω) δύσκολος, οι επενδυτές πιο επιφυλακτικοί καθώς διστάζουν να επενδύσουν σε μια ταινία που δεν μπορούν να εξασφαλίσουν την εισπρακτική της επιτυχία... τα νούμερα εισιτηρίων που κόβουν οι ταινίες πλέον έχουν πέσει δραματικά... και όσον αφορά τη διαφήμιση, στην οποία στηρίζεται και η τηλεοπτική παραγωγή, υποφέρει πάρα πολύ με μεγάλες εταιρείες να έχουν κλείσει τα τελευταία 2 χρόνια και την αγορά να περνάει μια πολύ δύσκολη φάση. Όλα αυτά σε μια μικρή αγορά, όπως η Ελλάδα, καταλαβαίνεις δημιουργούν μεγάλο ανταγωνισμό και δυσκολίες επιβίωσης. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα σταματήσουν να γίνονται ταινίες και τηλεοπτικά προγράμματα, αλλά καθώς η ποσότητα μειώνεται και ο ανταγωνισμός είναι μεγαλύτερος, είναι δυσκολότερο να διεκδικήσεις μια θέση στην αγορά.
Η λύση είναι η εξωστρέφεια με θεματολογία που δεν αφορά μόνο την Ελλάδα, αλλά και άλλους λαούς και η συνεργασία με τη μορφή της συμπαραγωγής, ώστε να διεκδικούνται κονδύλια από περισσότερες από μία χώρες και να υπάρχει η δυνατότητα να παραχθούν αξιόλογες ταινίες».
- Ποιες δουλειές έχετε κάνει από το 2005 που ιδρύσατε την εταιρεία έως σήμερα; Και ποιες έχουν διακριθεί;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ: «Το φάσμα των εργασιών της εταιρείας μας είναι αρκετά μεγάλο και αγγίζει πολλούς και διαφορετικούς τομείς. Από το 2005 έως σήμερα έχουμε ασχοληθεί με διαφόρων ειδών projects, όπως την παραγωγή διαφημίσεων, τα εταιρικά βίντεο, τα ντοκιμαντέρ, τα μουσικά βίντεο και γενικά με κάθε είδους οπτικοακουστικό υλικό. Εκτός από τις δικές μας παραγωγές, προσφέρουμε υπηρεσίες εκτέλεσης και οργάνωσης παραγωγής σε εταιρείες από όλο τον κόσμο.
Οι μικρού μήκους "Πιλάλα" και "Σάμουρε" έχουν βραβευτεί με 26 διεθνή βραβεία, τα δύο τουριστικά ντοκιμαντέρ που κάναμε για τη Νομαρχία Χανίων ακόμα και σήμερα συζητιούνται και θεωρούνται υπόδειγμα τουριστικού διαφημιστικού υλικού. Το "Νησί" πωλείται ήδη σε διάφορες χώρες της Ευρώπης. Επίσης αρκετές συμπαραγωγές της εταιρείας μας έχουν διακριθεί, οπως και το ντοκιμαντέρ του Σταύρου Ψυλλάκη – "Άλλος δρόμος δεν υπήρχε" με το 1ο Βραβείο Μεγάλου Μήκους Ταινίας Τεκμηρίωσης (Ντοκιμαντέρ) της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου (2010) και το 1ο βραβείο ταινίας μεγάλου μήκους στο 3ο Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας (2009). Επίσης η μικρού μήκους ταινία 'RosmarinusOfficinalis' του Ανδρέα Σιαδήμα που γυρίστηκε και αυτή στην Κρήτη ως μια συμπαραγωγή της IndigoView διακρίθηκε με το 3ο Βραβείο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το 2009».
- Πώς προέκυψε η συνεργασία με το Mega για το "Νησί" το οποίο καθήλωσε τους τηλεθεατές. Τι σημαίνει για εσάς στην Indigo View η επιτυχία του «Νησιού». Και τι δρόμους ανοίγει;
ΘΟΔΩΡΗΣ: «Η συνεργασία μου με το Mega είχε ξεκινήσει από το 2007 όταν σκηνοθέτησα τη σειρά «Μπαμπά μην τρέχεις» και ήταν πολύ καλή, αμέσως μετά λοιπόν, μου ζήτησαν να ξανασυνεργαστούμε σε άλλες σειρές που προετοίμαζαν, προτίμησα όμως να γυρίσω στην Κρήτη, αφού ήδη απουσίαζα από την εταιρεία για έναν χρόνο. Τους πρότεινα όμως να συνεχιστεί η συνεργασία μας στα Χανιά, εάν είχαν ένα σενάριο που να ταίριαζε να γυριστεί στην επαρχία. Μετά από ένα τετράμηνο ο διευθυντής του Mega επικοινώνησε μαζί μου για να μου προτείνει "το Νησί" του οποίου μόλις είχε αποκτήσει τα δικαιώματα από τη Βικτώρια Χίσλοπ. Μετά από μια εβδομάδα γνώρισα τη Βικτώρια στον Άγιο Νικόλαο όπου και τα συμφωνήσαμε. Το 'Νησί' για την Ιndigo ήταν ένα μεγάλο "σχολείο" γιατί ήταν η πρώτη φορά που αναλάμβανε η εταιρεία ένα τόσο μεγάλο εγχείρημα. Σε συνεργασία με την Αθηναϊκή εταιρεία ΤVE (και τους παραγωγούς Χρήστο και Νίνο Ελματζιόγλου) ένα μεγάλο μέρος της οργάνωσης και εκτέλεσης της παραγωγής έγινε στην Κρήτη υπό την επίβλεψη του Δημήτρη (Ξενάκη), της Ιωάννας (Δάβη) και του στενού μας συνεργάτη Κώστα Σούσουλα. Αντιμετωπίσαμε τη δουλειά με συνέπεια και λεπτομέρεια και ευτυχώς χάρη στο ταλέντο και στο μεράκι όλων των συνεργατών μου, καταφέραμε να αποδείξουμε ότι καλές επαγγελματικές δουλειές μπορεί να γίνουν και στην επαρχία. Η επιτυχία του "Νησιού" σίγουρα έχει ενισχύσει την αυτοπεποίθησή μας και την πίστη στις δυνατότητές μας καθώς τα γυρίσματα της σειράς διήρκεσαν περίπου 1 χρόνο και η προπαραγωγή και η αποπεράτωσή του (μοντάζ) άλλον έναν. Το ενδεχόμενο παραγωγής μιας ταινίας που τα γυρίσματά της θα διαρκέσουν πολύ λιγότερο (κατά μέσο όρο 8 εβδομάδες), δεν μας προβληματίζει καθόλου πλέον (γέλια)».
- Ας παραμείνουμε στο «Νησί». Περιγράψτε μου κάποιες στιγμές, που να έχουν μείνει έντονα στη μνήμη σας από τα γυρίσματα της σειράς.
ΘΟΔΩΡΗΣ: «Δεν θα ξεχάσω μια μέρα του Φλεβάρη, που ενώ κάναμε γύρισμα στη θάλασσα ξαφνικά άλλαξε ο καιρός και σήκωσε κύμα. Ο αέρας ήταν τόσο δυνατός που παρέσυρε τη βάρκα του "Γιώργη" (Στέλιος Μάινας) προς τα βράχια της Σπιναλόγκας, ενώ ο ίδιος πάλευε με κουπιά και με όλες του τις δυνάμεις να αποφύγει την πρόσκρουση. Το συνεργείο πάνω σε δυο φουσκωτά δε μπορούσε να πλησιάσει τη βάρκα, έτσι δώσαμε εντολή στον Στέλιο να βουτήξει στη θάλασσα και να εγκαταλείψει το σκάφος του για να μπορέσουν να τον μαζέψουν. Εξαντλημένος τελικά πήδηξε στη θάλασσα αλλά γρήγορα μετάνιωσε και άρχισε να κολυμπάει προς τη βάρκα. Τότε 6 άτομα βοηθοί και διευθυντές παραγωγής βούτηξαν στη θάλασσα και όλοι μαζί με αντίπαλο μια άγρια θάλασσα προσπάθησαν να σώσουν τη βάρκα από τα μυτερά βράχια του νησιού. Ήταν συγκλονιστικό να βλέπεις τον Δημήτρη (Ξενάκη), τους ανθρώπους της παραγωγής και τον πρωταγωνιστή της σειράς, σε αυτήν την υπερπροσπάθεια τους να σώσουν τη βάρκα του Γιώργη, το "σύμβολο" του Νησιού. Τελικά δεν άντεξαν την ορμή των κυμάτων και η βάρκα γλίστρησε από τα χέρια τους με αποτέλεσμα να συγκρουστεί στα βράχια και να καταστραφεί. Αυτό το περιστατικό το θυμάμαι έντονα γιατί ίσως συμβολίζει όλο τον κόπο, την επιμονή και την αγάπη των ανθρώπων του Νησιού γι’αυτό που έκαναν».
- Τώρα, ετοιμάζετε μια νέα δουλειά, μία ταινία μεγάλου μήκους, βασισμένη στο βιβλίο της Μαρινέλλας Βλαχάκη «Σιλάνς Σιλβουπλέ». Πότε θα αρχίσουν τα γυρίσματα, πού θα γίνουν, ποιοι θα συμμετέχουν και τι υπόθεση θα έχει αυτή η ταινία;
ΘΟΔΩΡΗΣ: «Ιδανικά θα θέλαμε να ξεκινήσουν τα γυρίσματα τον επόμενο Νοέμβριο και εύχομαι τότε να είναι χιονισμένα τα Λευκά Ορη, όπως είναι και τώρα, διότι θα είναι ένα από τα επιβλητικά τοπία που θα φοντάρουν στη δράση μας. Συνεπώς τα γυρίσματα θα γίνουν σε κάποιο χωριό του Αποκόρωνα, αλλά δεν έχουμε αποφασίσει ακόμη σε ποιο. Επίσης δεν γνωρίζω ποιοι ηθοποιοί θα συμμετέχουν γιατί είναι νωρίς ακόμη. Αυτήν την περίοδο κύρια ασχολία εμένα και της Μαρινέλλας είναι η ανάπτυξη και βελτίωση του σεναρίου. Παράλληλα, η Ιωάννα και ο Δημήτρης κάνουν επαφές με ελληνικές και ξένες εταιρείες παραγωγής και διανομής, για το ενδεχόμενο συμπαραγωγής. Στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, όπου συμμετείχαμε στο φόρουμ των συμπαραγωγών με επιλεγμένες ευρωπαϊκές ταινίες που βρίσκονται στη φάση του development και της προπαραγωγής, τα σχόλια ήταν πολύ ενθαρρυντικά.
Ένα μεγάλο κομμάτι των διαλόγων στην ταινία είναι στα γαλλικά και θα συμμετέχουν και Γάλλοι ηθοποιοί. Προτιμώ να μην πω την ιστορία και να παροτρύνω τον κόσμο να διαβάσει το βιβλίο της Μαρινέλλας, το οποίο πρόσφατα επανακυκλοφόρησε σε μια καινούργια έκδοση από τον εκδοτικό οίκο "Μετρονόμος". Για μένα πάντως είναι μεγάλη τιμή, που μου δίνεται η ευκαιρία να μεταφέρω στην οθόνη μια εξαιρετική ιστορία, με πολλές συγκινήσεις και μυστηριώδεις εικόνες, με επίκεντρο της αγωνίες ενός μικρού κοριτσιού, που ζει τη σκληρή πραγματικότητα της δεκαετίας του 50 και του 60 στην Κρήτη».
- Γενικότερα, τι νέους στόχους έχετε;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ: «Σίγουρα ο πρώτος στόχος είναι να κάνουμε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Θοδωρή. Από εκεί και πέρα υπάρχουν πολλές νέες ιδέες για ταινίες και ντοκιμαντέρ. Για εμάς είναι σημαντικό μέσα σε όλες αυτές τις αλλαγές που συμβαίνουν γύρω μας καθημερινά, να μπορούμε να ασχολούμαστε με θεματολογία, η οποία αφορά τον κόσμο και μας πάει ένα σκαλοπατάκι πιο πάνω κάθε φορά ως ανθρώπους και δημιουργούς».
(Χανιώτικα νέα - Διαδρομές 31/12/2011)
Link: http://www.haniotika-nea.gr/86397-sunenteuksi-me-ta-stelexi-tis-xaniwtikis-etaireias-paragwgis-tou-nisiou/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου