Ολοένα και περισσότερο κερδίζει έδαφος η τυποποίηση ελαιολάδου και η προώθησή του στις αγορές της Ελλάδας και του εξωτερικού.
Τα πρώτα της βήματα κάνει αυτό το διάστημα μια ακόμα νέα οικογενειακή επιχείρηση που δραστηριοποιείται στον χώρο του ελαιολάδου.
Πρόκειται για την εταιρεία lydion.gr της οικογένειας Καραπατάκη από την περιοχή του Κολυμπαρίου Χανίων που συμμετείχε πρόσφατα σε έκθεση στην Αθήνα.
Η εταιρεία παράγει και τυποποιεί έξτρα παρθένο ελαιόλαδο από τους δικούς τις ελαιώνες που βρίσκονται στο Νομό Χανίων και εντός των ορίων του Δήμου Πλατανιά και της Δημοτικής Ενότητας Κολυμβαρίου. Η περιοχή αυτή έχει χαρακτηριστεί ΠΟΠ για το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο Κορωνέικης ποικιλίας.
Όπως λέει στον «Αγρότη» ο εκπρόσωπος της lydion, Αντώνης Καραπατάκης, η οικογένεια έχει διαχρονική σχέση με την καλλιέργεια της ελιάς, καθώς είναι η 3η και 4η γενιά καλλιεργητών.
«Η πολύχρονη αυτή ενασχόληση μας έχει δώσει πολύτιμη εμπειρία και γνώση για την παραγωγή υψηλής ποιότητας ελαιολάδου, πλούσιου σε πολυφαινόλες και με ιδιαίτερα γευστικά χαρακτηριστικά».
Σύμφωνα με τον Αντ. Καραπατάκη, «η οικογένεια ακολουθεί κατ’ επιλογή άνυδρη και χωρίς άροση καλλιέργεια, χωρίς πρόσθετα χημικά λιπάσματα. Τα δέντρα κλαδεύονται ένα προς ένα από τον παραγωγό, ενώ ο δάκος αντιμετωπίζεται με φυσικά μέσα (δακοπαγίδες). Η σύνθλιψη όλης της ετήσιας παραγωγής γίνεται σε λιγότερο από δέκα ώρες από την στιγμή της συγκομιδής, σε σύγχρονο πιστοποιημένο ελαιοτριβείο της περιοχής, με τη διαδικασία Εξαγωγής εν ψυχρώ. Η υψηλή ποιότητα του εξαιρετικά παρθένου ελαιόλαδου Lydion φαίνεται και από τις εργαστηριακές χημικές αναλύσεις πιστοποιημένου εργαστηρίου, όπου οι τιμές δηλώνουν βιολογική καλλιέργεια, αν και η καλλιέργεια είναι ακόμα στο μεταβατικό στάδιο . Η προσωπική εργασία και επίβλεψη σε όλα τα στάδια της παραγωγής και τυποποίησης, με σεβασμό στο περιβάλλον και τον καταναλωτή, έχουν στόχο τη διάθεση στην αγορά υψηλής ποιότητας και θρεπτικής αξίας Εξαιρετικού Παρθένου Ελαιόλαδου».
Ο ίδιος ανέφερε ότι το ελαιόλαδο της οικογένειας Καραπατάκη «έχει χαμηλή οξύτητα, στοιχεία αντιοξειδωτικά και μηδενική χοληστερόλη. Έχει κερδίσει τον ισχυρισμό υγείας για τις υψηλές πολυφαινόλες του και έχει συμμετάσχει σε διάφορους διαγωνισμούς ελαιολάδου.
Το υψηλής ποιότητας προϊόν τυποποιείται στην σκουρόχρωμη φιάλη bellolio των 500ml, γνωστής ιταλικής εταιρίας, με ετικέτα χρυσοτυπίας και με την εμπορική ονομασία Lydion, όνομα που προέρχεται από το ιδιαίτερου σχήματος αρχαίο αγγείο του 6ου αι. π.χ. που περιείχε αιθέρια έλαια ή ψιμύθια (πούδρες ή αλοιφές), δηλαδή προϊόντα πολυτελείας, όπως θεωρούν οι παραγωγοί το συγκεκριμένο ελαιόλαδο».
Ο κ. Καραπατάκης επισήμανε επίσης ότι το Lydion έχει εξαγωγικές βλέψεις, συμμετείχε με μεγάλη επιτυχία στην διεθνή έκθεση τροφίμων Food Expo, που έλαβε χώρα στην Αθήνα 16 με 18 Μαρτίου 2019.
«Οι εξαγωγές είναι πολύ σημαντικό μέσο για την τόνωση της πληγωμένης από την κρίση ελληνικής οικονομίας, είναι ένας από τους τρόπους διαφήμισης της χώρας μας και μια ευκαιρία να μάθει η παγκόσμια κοινότητα την ελληνική κουλτούρα, την μεσογειακή και κατ’ επέκταση την κρητική διατροφή. Εκτός τον άλλων, είναι πολύ ωραία η αίσθηση να ξέρεις ότι ένα ελληνικό προϊόν βρίσκεται στην άλλη άκρη του κόσμου και μια οικογένεια μια διαφορετική διατροφική κουλτούρα το έχει εντάξει στην διατροφική της αλυσίδα».
«Στόχος μας –συνέχισε- είναι να φέρουμε τον υποψήφιο καταναλωτή στον τόπο μας, να τον πάμε στους ελαιώνες μας, να του δείξουμε και να του εξηγήσουμε τον τρόπο που παράγουμε τα προϊόντα μας και αν το θελήσει, γιατί όχι, να συμμετέχει και στην όλη διαδικασία παραγωγής. Η διαφήμιση, η συνεχής εκπαίδευση μας και οι προσπάθειες βελτίωσης του ελαιολάδου μας είναι τα μέσα για να επιβιώσει κανείς στον ιδιαίτερα δύσκολο και ανταγωνιστικό χώρο της μεσογειακής διατροφής, δεδομένου ότι χώρες όπως η Ιταλία και Ισπανία κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο της παγκόσμιας αγοράς».
Τα πρώτα της βήματα κάνει αυτό το διάστημα μια ακόμα νέα οικογενειακή επιχείρηση που δραστηριοποιείται στον χώρο του ελαιολάδου.
Πρόκειται για την εταιρεία lydion.gr της οικογένειας Καραπατάκη από την περιοχή του Κολυμπαρίου Χανίων που συμμετείχε πρόσφατα σε έκθεση στην Αθήνα.
Η εταιρεία παράγει και τυποποιεί έξτρα παρθένο ελαιόλαδο από τους δικούς τις ελαιώνες που βρίσκονται στο Νομό Χανίων και εντός των ορίων του Δήμου Πλατανιά και της Δημοτικής Ενότητας Κολυμβαρίου. Η περιοχή αυτή έχει χαρακτηριστεί ΠΟΠ για το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο Κορωνέικης ποικιλίας.
Όπως λέει στον «Αγρότη» ο εκπρόσωπος της lydion, Αντώνης Καραπατάκης, η οικογένεια έχει διαχρονική σχέση με την καλλιέργεια της ελιάς, καθώς είναι η 3η και 4η γενιά καλλιεργητών.
«Η πολύχρονη αυτή ενασχόληση μας έχει δώσει πολύτιμη εμπειρία και γνώση για την παραγωγή υψηλής ποιότητας ελαιολάδου, πλούσιου σε πολυφαινόλες και με ιδιαίτερα γευστικά χαρακτηριστικά».
Σύμφωνα με τον Αντ. Καραπατάκη, «η οικογένεια ακολουθεί κατ’ επιλογή άνυδρη και χωρίς άροση καλλιέργεια, χωρίς πρόσθετα χημικά λιπάσματα. Τα δέντρα κλαδεύονται ένα προς ένα από τον παραγωγό, ενώ ο δάκος αντιμετωπίζεται με φυσικά μέσα (δακοπαγίδες). Η σύνθλιψη όλης της ετήσιας παραγωγής γίνεται σε λιγότερο από δέκα ώρες από την στιγμή της συγκομιδής, σε σύγχρονο πιστοποιημένο ελαιοτριβείο της περιοχής, με τη διαδικασία Εξαγωγής εν ψυχρώ. Η υψηλή ποιότητα του εξαιρετικά παρθένου ελαιόλαδου Lydion φαίνεται και από τις εργαστηριακές χημικές αναλύσεις πιστοποιημένου εργαστηρίου, όπου οι τιμές δηλώνουν βιολογική καλλιέργεια, αν και η καλλιέργεια είναι ακόμα στο μεταβατικό στάδιο . Η προσωπική εργασία και επίβλεψη σε όλα τα στάδια της παραγωγής και τυποποίησης, με σεβασμό στο περιβάλλον και τον καταναλωτή, έχουν στόχο τη διάθεση στην αγορά υψηλής ποιότητας και θρεπτικής αξίας Εξαιρετικού Παρθένου Ελαιόλαδου».
Ο ίδιος ανέφερε ότι το ελαιόλαδο της οικογένειας Καραπατάκη «έχει χαμηλή οξύτητα, στοιχεία αντιοξειδωτικά και μηδενική χοληστερόλη. Έχει κερδίσει τον ισχυρισμό υγείας για τις υψηλές πολυφαινόλες του και έχει συμμετάσχει σε διάφορους διαγωνισμούς ελαιολάδου.
Το υψηλής ποιότητας προϊόν τυποποιείται στην σκουρόχρωμη φιάλη bellolio των 500ml, γνωστής ιταλικής εταιρίας, με ετικέτα χρυσοτυπίας και με την εμπορική ονομασία Lydion, όνομα που προέρχεται από το ιδιαίτερου σχήματος αρχαίο αγγείο του 6ου αι. π.χ. που περιείχε αιθέρια έλαια ή ψιμύθια (πούδρες ή αλοιφές), δηλαδή προϊόντα πολυτελείας, όπως θεωρούν οι παραγωγοί το συγκεκριμένο ελαιόλαδο».
Ο κ. Καραπατάκης επισήμανε επίσης ότι το Lydion έχει εξαγωγικές βλέψεις, συμμετείχε με μεγάλη επιτυχία στην διεθνή έκθεση τροφίμων Food Expo, που έλαβε χώρα στην Αθήνα 16 με 18 Μαρτίου 2019.
«Οι εξαγωγές είναι πολύ σημαντικό μέσο για την τόνωση της πληγωμένης από την κρίση ελληνικής οικονομίας, είναι ένας από τους τρόπους διαφήμισης της χώρας μας και μια ευκαιρία να μάθει η παγκόσμια κοινότητα την ελληνική κουλτούρα, την μεσογειακή και κατ’ επέκταση την κρητική διατροφή. Εκτός τον άλλων, είναι πολύ ωραία η αίσθηση να ξέρεις ότι ένα ελληνικό προϊόν βρίσκεται στην άλλη άκρη του κόσμου και μια οικογένεια μια διαφορετική διατροφική κουλτούρα το έχει εντάξει στην διατροφική της αλυσίδα».
«Στόχος μας –συνέχισε- είναι να φέρουμε τον υποψήφιο καταναλωτή στον τόπο μας, να τον πάμε στους ελαιώνες μας, να του δείξουμε και να του εξηγήσουμε τον τρόπο που παράγουμε τα προϊόντα μας και αν το θελήσει, γιατί όχι, να συμμετέχει και στην όλη διαδικασία παραγωγής. Η διαφήμιση, η συνεχής εκπαίδευση μας και οι προσπάθειες βελτίωσης του ελαιολάδου μας είναι τα μέσα για να επιβιώσει κανείς στον ιδιαίτερα δύσκολο και ανταγωνιστικό χώρο της μεσογειακής διατροφής, δεδομένου ότι χώρες όπως η Ιταλία και Ισπανία κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο της παγκόσμιας αγοράς».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΥΒΙΑΚΗΣ
(Εθνος - ένθετο Αγρότης - 20/4/2019)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου