Θερμόμετρο που… μιλάει ώστε να ενημερώνονται οι άνθρωποι με προβλήματα όρασης για τη θερμοκρασία, κατασκεύασαν μαθητές του Γυμνασίου Βάμου με υπεύθυνο καθηγητη τον Τίτο Σμυρνάκη.
Επίσης, δημιούργησαν μια κατασκευή για αυτόματη ρύθμιση του φωτισμού στα σπίτια.
Οι συγκεκριμένες δημιουργίες είναι δύο από τις έξι συνολικά που προκρίθηκαν πρόσφατα στον 1ο πανελλήνιο διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Physical Computing Ανοικτών Τεχνολογιών (υλικού και λογισμικού).
Ολες είχαν υλοποιηθεί πρώτη φορά πέρυσι στο πλαίσιο του προγράμματος STEMpoweringyouth μαζί με άλλες εφευρέσεις που παρουσιάστηκαν σε πρόσφατο ρεπορτάζ των “Χανιώτικων νέων” (28/1/2019) και τώρα μέσα από τον διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών θα στηθούν από την αρχή με περισσότερα στοιχεία και δεδομένα.
ΤΟ ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΟ ΓΙΑ ΤΥΦΛΟΥΣ
Οπως αναφέρουν σε κείμενό τους το θερμόμετρο χώρου για τυφλούς, παρέχει φωνητικό μήνυμα της θερμοκρασίας για ανθρώπους που δεν μπορούν να διαβάσουν την ένδειξη σε μια οθόνη.
«Το θερμόμετρο είναι ένα από τα πολλά αντικείμενα που έχουν φτιαχτεί για άτομα που έχουν την δυνατότητα να βλέπουν, άρα και να διαβάζουν. Όμως τι γίνεται με τους τυφλούς; Έτσι προσαρμόσαμε μια πολύ απλή συσκευή και καθημερινής χρήσης (το θερμόμετρο) πάνω στις ανάγκες των ατόμων αυτών. Θς χρησιμοποιήσουμε λοιπόν ηχητικά μηνύματα όπου ανάλογα με την θερμοκρασία του περιβάλλοντος που θα ανιχνεύει η συσκευή μας μέσω αισθητήρα θερμοκρασίας, θα ακούς και το κατάλληλο για την περίσταση κλιπ ήχου το οποίο θα έχουμε ηχογραφήσει. Πάνω σε ένα κουτί θα υπάρχει μια οθόνη στην οποία θα αναγράφεται η θερμοκρασία. Τις ενδείξεις αυτές θα τις λαμβάνει από έναν αισθητήρα θερμοκρασίας ο οποίος θα βρίσκεται κι εκείνος πάνω στο κουτί. Θα υπήρχαν ηχογραφημένα μηνύματα με τις ανάλογες θερμοκρασίες σε μια κάρτα μνήμης και ηχεία για να ακούγεται το μήνυμα. Όμως πως θα μπορούσε η συσκευή μας να «λέει» την θερμοκρασία την στιγμή ακριβώς που ο τυφλός θα ήθελε να την μάθει; Έτσι τοποθετώντας έναν αισθητήρα απόστασης θα πάρουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Όταν ο τυφλός θέλει να μάθει την θερμοκρασία μπορεί να πηγαίνει απέναντι από την συσκευή, η οποία μέσω του αισθητήρα απόστασης θα ενεργοποιεί το κατάλληλο ηχητικό μήνυμα».
Οι μαθητές που θα υλοποιήσουν το project αυτό είναι οι: Κατερίνα, Μανώλης και Μαρία της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου Βάμου (Χανίων).
Ρύθμιση φωτισμού
Σχετικά με το σύστημα αυτόματης ρύθμισης φωτισμού, εξηγούν: «Πόσες φορές βγαίνουμε από ένα δωμάτιο ξεχνώντας να κλείσουμε το φως με αποτέλεσμα να καταναλώνεται ρεύμα χωρίς λόγο και να ξοδεύουμε άσκοπα χρήματα σε λογαριασμούς; Αυτή η καθημερινή συνήθεια πολλών ανθρώπων μας έδωσε την ιδέα για τη δημιουργία του συγκεκριμένου project. Το Visitor Counter – Auto Light Switch, θα προγραμματιστεί έτσι ώστε να μετρά τα άτομα που εισέρχονται σε ένα δωμάτιο με τη βοήθεια αισθητήρων και θα εμφανίζει τον αριθμό των ατόμων που βρίσκονται στο δωμάτιο στην οθόνη LCD. Αν κάποιος μπει στο δωμάτιο, ένα πράσινο LED θα ανάβει ενώ αν κάποιος βγει, θα ανάβει ένα κόκκινο. Τέλος, όταν πλέον στο δωμάτιο δεν υπάρχουν άτομα και εμφανιστεί η ένδειξη 0 στην οθόνη, το σύστημα θα θέσει τον φωτισμό του χώρου εκτός λειτουργίας μέσω ενός relay που θα λειτουργεί ως διακόπτης για το φως του δωματίου».
Οι άλλες προτάσεις του Γυμνασίου Βάμου που διακρίθηκαν αφορούν την επικοινωνία μεταξύ ενός ανθρώπου με προβλήματα όρασης και ενός με προβλήματα ακοής, την παροχή βοήθειας σε ανθρώπους με προβλήματα αφής, αυτόματο σύστημα ποτίσματος κήπου.
Ο υπεύθυνος καθηγητής κ. Σμυρνακης μας λέει ότι «αυτές οι κατασκευές είχαν γίνει πέρυσι στο πλαίσιο του προγράμματος STEMpoweringyouth» και τώρα θα γίνουν από την αρχή πιο βελτιωμένες». Ο ίδιος επισημαίνει ότι για το σχολείο είναι πολύ σημαντική η συγκεκριμένη διάκριση που ανοίγει δρόμους και για τους μαθητές οι οποίοι παίρνουν χαρά από αυτές τις διακρίσεις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΥΒΙΑΚΗΣ
(Χανιώτικα νέα - 8/2/2019)
Link: http://www.haniotika-nea.gr/thermometro-me-foni/
Επίσης, δημιούργησαν μια κατασκευή για αυτόματη ρύθμιση του φωτισμού στα σπίτια.
Οι συγκεκριμένες δημιουργίες είναι δύο από τις έξι συνολικά που προκρίθηκαν πρόσφατα στον 1ο πανελλήνιο διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Physical Computing Ανοικτών Τεχνολογιών (υλικού και λογισμικού).
Ολες είχαν υλοποιηθεί πρώτη φορά πέρυσι στο πλαίσιο του προγράμματος STEMpoweringyouth μαζί με άλλες εφευρέσεις που παρουσιάστηκαν σε πρόσφατο ρεπορτάζ των “Χανιώτικων νέων” (28/1/2019) και τώρα μέσα από τον διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών θα στηθούν από την αρχή με περισσότερα στοιχεία και δεδομένα.
ΤΟ ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΟ ΓΙΑ ΤΥΦΛΟΥΣ
Οπως αναφέρουν σε κείμενό τους το θερμόμετρο χώρου για τυφλούς, παρέχει φωνητικό μήνυμα της θερμοκρασίας για ανθρώπους που δεν μπορούν να διαβάσουν την ένδειξη σε μια οθόνη.
«Το θερμόμετρο είναι ένα από τα πολλά αντικείμενα που έχουν φτιαχτεί για άτομα που έχουν την δυνατότητα να βλέπουν, άρα και να διαβάζουν. Όμως τι γίνεται με τους τυφλούς; Έτσι προσαρμόσαμε μια πολύ απλή συσκευή και καθημερινής χρήσης (το θερμόμετρο) πάνω στις ανάγκες των ατόμων αυτών. Θς χρησιμοποιήσουμε λοιπόν ηχητικά μηνύματα όπου ανάλογα με την θερμοκρασία του περιβάλλοντος που θα ανιχνεύει η συσκευή μας μέσω αισθητήρα θερμοκρασίας, θα ακούς και το κατάλληλο για την περίσταση κλιπ ήχου το οποίο θα έχουμε ηχογραφήσει. Πάνω σε ένα κουτί θα υπάρχει μια οθόνη στην οποία θα αναγράφεται η θερμοκρασία. Τις ενδείξεις αυτές θα τις λαμβάνει από έναν αισθητήρα θερμοκρασίας ο οποίος θα βρίσκεται κι εκείνος πάνω στο κουτί. Θα υπήρχαν ηχογραφημένα μηνύματα με τις ανάλογες θερμοκρασίες σε μια κάρτα μνήμης και ηχεία για να ακούγεται το μήνυμα. Όμως πως θα μπορούσε η συσκευή μας να «λέει» την θερμοκρασία την στιγμή ακριβώς που ο τυφλός θα ήθελε να την μάθει; Έτσι τοποθετώντας έναν αισθητήρα απόστασης θα πάρουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Όταν ο τυφλός θέλει να μάθει την θερμοκρασία μπορεί να πηγαίνει απέναντι από την συσκευή, η οποία μέσω του αισθητήρα απόστασης θα ενεργοποιεί το κατάλληλο ηχητικό μήνυμα».
Οι μαθητές που θα υλοποιήσουν το project αυτό είναι οι: Κατερίνα, Μανώλης και Μαρία της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου Βάμου (Χανίων).
Ρύθμιση φωτισμού
Σχετικά με το σύστημα αυτόματης ρύθμισης φωτισμού, εξηγούν: «Πόσες φορές βγαίνουμε από ένα δωμάτιο ξεχνώντας να κλείσουμε το φως με αποτέλεσμα να καταναλώνεται ρεύμα χωρίς λόγο και να ξοδεύουμε άσκοπα χρήματα σε λογαριασμούς; Αυτή η καθημερινή συνήθεια πολλών ανθρώπων μας έδωσε την ιδέα για τη δημιουργία του συγκεκριμένου project. Το Visitor Counter – Auto Light Switch, θα προγραμματιστεί έτσι ώστε να μετρά τα άτομα που εισέρχονται σε ένα δωμάτιο με τη βοήθεια αισθητήρων και θα εμφανίζει τον αριθμό των ατόμων που βρίσκονται στο δωμάτιο στην οθόνη LCD. Αν κάποιος μπει στο δωμάτιο, ένα πράσινο LED θα ανάβει ενώ αν κάποιος βγει, θα ανάβει ένα κόκκινο. Τέλος, όταν πλέον στο δωμάτιο δεν υπάρχουν άτομα και εμφανιστεί η ένδειξη 0 στην οθόνη, το σύστημα θα θέσει τον φωτισμό του χώρου εκτός λειτουργίας μέσω ενός relay που θα λειτουργεί ως διακόπτης για το φως του δωματίου».
Οι άλλες προτάσεις του Γυμνασίου Βάμου που διακρίθηκαν αφορούν την επικοινωνία μεταξύ ενός ανθρώπου με προβλήματα όρασης και ενός με προβλήματα ακοής, την παροχή βοήθειας σε ανθρώπους με προβλήματα αφής, αυτόματο σύστημα ποτίσματος κήπου.
Ο υπεύθυνος καθηγητής κ. Σμυρνακης μας λέει ότι «αυτές οι κατασκευές είχαν γίνει πέρυσι στο πλαίσιο του προγράμματος STEMpoweringyouth» και τώρα θα γίνουν από την αρχή πιο βελτιωμένες». Ο ίδιος επισημαίνει ότι για το σχολείο είναι πολύ σημαντική η συγκεκριμένη διάκριση που ανοίγει δρόμους και για τους μαθητές οι οποίοι παίρνουν χαρά από αυτές τις διακρίσεις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΥΒΙΑΚΗΣ
(Χανιώτικα νέα - 8/2/2019)
Link: http://www.haniotika-nea.gr/thermometro-me-foni/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου